Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn til heeler-valp


soelvd
 Share

Recommended Posts

Ja, altså, mange gode forslag, men vi har stoppet litt ved Pyhton. Men det er jo ikke voldsomt fint alene :P

Ja, skjønner det! Men i hodet mitt veier humoren opp for det, haha :D Pyton kan bli kult da (at man sier det sånn rett ut og ikke med th), tror ikke det er mange hunder som heter det, hehe :)

Ja, det har kommet gode forslag, man må bare kjenne på hva man liker best :) Jeg er veldig glad i navn ikke alle andre har, og gjerne om det ligger noe bak navnet, at det ikke er helt tilfeldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Snerk!

Såååå fikk han endelig et navn. Han heter jo Dylan på stamtavlen. Snakket med oppdretter og i Nederland uttaler de Y-en med I/i. Altså Dilan. Med forkortelse Dill. Greit at han får et D-navn og. I kv

Nå har jeg brukt de siste to årene på å banne og steike og love meg selv at jeg aldri skal ha valp eller unghund igjen. Så da var det på tide med ny valp i hus. En liten Lancashire heeler kommer

Mange vorsthere som heter Mio :) Fint navn! Har en ved oss som heter O sole mio :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

For å OT'e litt mer, så foretrekker jeg mye mer utradisjonelle navn, men siden han har levd en stund må jeg finne et navn som er likt det han allerede har, som jeg nekter å kalle han :P Så da ble det Mio, tror jeg :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig valp :wub:

Da jeg leste at mannen din ville kalle den Hest, så minnet det meg på hva en venninne kalte hesten sin.

Det ble Gris, det er en kaldblods med to ord i navnet sitt og det første navnet er Ris, og det rimer på Gris.

Var litt vanskelig i begynnelsen å kalle en hest for Gris, men nå går det som smurt, spesielt siden hun har en del sider ved seg som kan minne på sine frender med samme navn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner det! Men i hodet mitt veier humoren opp for det, haha :D Pyton kan bli kult da (at man sier det sånn rett ut og ikke med th), tror ikke det er mange hunder som heter det, hehe :)

Ja, det har kommet gode forslag, man må bare kjenne på hva man liker best :) Jeg er veldig glad i navn ikke alle andre har, og gjerne om det ligger noe bak navnet, at det ikke er helt tilfeldig :)

Ja, det veier definitivt opp og er blant topp tre i alle fall :P Vi venter litt, så får vi se hva vi finner ut av etterhvert.. Hmm..

Åjaa :P Måtte bare vite for jeg vudrerer navnet selv, haha.

Jeg er helt ræva på navn, men gleder meg til å se hva dere faller på! :)

Næsj, Mio er veldig fint synes jeg. Vi er elendige vi og, så vi gleder oss også til å se hva vi ender opp på :lol:

Gratulerer med nydelig valp :wub:

Da jeg leste at mannen din ville kalle den Hest, så minnet det meg på hva en venninne kalte hesten sin.

Det ble Gris, det er en kaldblods med to ord i navnet sitt og det første navnet er Ris, og det rimer på Gris.

Var litt vanskelig i begynnelsen å kalle en hest for Gris, men nå går det som smurt, spesielt siden hun har en del sider ved seg som kan minne på sine frender med samme navn :D

Tusen takk, Renate :) Yeah... Jeg er liksom ikke like med på det der med å kalle han for et dyr :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Såååå fikk han endelig et navn. Han heter jo Dylan på stamtavlen. Snakket med oppdretter og i Nederland uttaler de Y-en med I/i. Altså Dilan. Med forkortelse Dill. Greit at han får et D-navn og. I kveld kommer Dill (litt usikker på hvordan vi skal skrive det) til Norge, alle hjerter gleder seg!

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dylan (med i-uttale) og Dill for kort.

Ingen grunn til å omskrive Dylan til Dilan, mener nå jeg da. Og kommer til å skrive Dylan :P

attachicon.gif17.jpg

Helt enig, Dylan uttales jo da uansett Dilan og forkortelsen bruker vi sikkert muntlig og litt skriftlig, men i utgangspunktet Dylan. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...