Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Nå som de fleste driver og feter seg opp i jula, så trenger vi noen gode forsetter for det nye året. Om det er å få nye gode vaner, fortsette gode vaner, få nye dårlige eller fortsette de dårlige.

Så hva er dine?

Skrevet

-Prøve å stresse ned og ha et lavere tempo.

-Ikke påta meg flere verv.

-Bli flinkere til å si nei.

-Ta meg mer tid til å bruke det i skog og mark.

-Lever et forholdsvis sunt liv, men vil være flinkere til å tenke kvalitet og forbruk.

-Bruke tid og bestemme meg hvor jeg vil bo.

• Like 2
Skrevet

Spare til bil :D

......og det er vel det eneste nyttårsforsettet jeg har :) Målet er få kjøpt når jeg blir 35 år i juni eller litt senere. Spørs hvor mye jeg får spart opp og hvor mye jeg har råd til å legge i det.

Skrevet

- Spare mer penger/bli mer økonomisk

- Bli flinkere til å bruke færre matvarer i middagsrettene (seriøst, jeg overdynger alt med en million grønnsaker, det er dyrt!)

- Trene minst tre, helst fire dager i uken.

- Gjøre jobben min bra

- Bli flinkere til å stole på folk

Skrevet

1. Få et akseptabelt stressnivå med de tiltak som da må til for å komme dit

2. Starte i en ny konkurransegren med hunden - bare for gøy :)

:D

Guest Michellus
Skrevet

- Ikke slite meg ut mtp skole og jobb

- Være flittig student. Motivasjonen er heldigvis på topp :D

- Gå masse tur og utforske Rakkestads dype skoger

- Jeg sier dette hvert år, men spise sunt og gå ned i vekt. Orker ikke være såpass feit lenger. Heldigvis er forutsetningene bedre nå med gode dagsrutiner.

- Slutte å snuse. Fo real.

Skrevet

Jeg har egentlig mange "fortsette med" ønsker:

- fortsette ikke røyke ( 9 uker, 4 dager og 6 timer akkurat nå siden siste røyk :P )

- fortsette gjør ting JEG liker og ikke det alle andre mener jeg skal (den har tatt tid selv i hundeverden)

- fortsette stole på egene tanker om ting.

Så skal jeg:

-prøve finne tid og penger til å begynne på treningstudio.

-prøve finne motivasjon til å pusse opp ferdig de to rommene jeg har begynnt på.

-prøve spare mer penger (ikke helt forenlig med punkt 1)

-prøve være pittelitt mer tålmodig,snill og pittelitt mindre direkte... (litt vankelig iblandt alle tre)

Det er vel egentlig ting som alltid surrer og ikke nyttårsløfte :P

Skrevet

-Lappen

-Slutte å irritere meg over ting som ikke er verdt å irritere seg over -som nevt tidligere.

-Slutte å høres sur ut når jeg er sliten/stressa/irritert.

-Holde vekta.

-Jogge mer.
-Snop kun i helgene.

-Reise til et annet land.

-Gjøre det ok på skolen.

-VALP.

Skrevet

- Være flinkere til å stå på mitt og sette grenser for meg og min familie, ikke prøve å please alle.

- Prøve å ikke irritere meg over bagateller, spare irritasjonen til den virkelig er berettiget

- Hoste opp svigermor fra vrangstrupen

- Gå mer turer med hundene, med eller uten baby

- Mer egentid

- Hente hjem Lupin :wub:

- Bli mer sosial, spontanbesøke naboer :aww:

Skrevet

- Date mer

- Få flere venner

- Fortsette "tenk positivt"-prosjektet mitt (med mål om noen ekstra år levetid :lol: )

- Bli mer fit (slankere, mer muskler)

- Lære å spille et instrument litt bedre

- Begynne på masteroppgave

Jeg er godt i gang med alle punktene (da de forsåvidt også var mine nyttårsforsetter ifjor. Da er det kanskje per def. ikke nyttårsforsetter?!

Skrevet

Fortsette med de siste års forsett: Drikk mer vin.... jeg greier ikke helt å følge opp det forsettet :aww:.

En ting til å føre på lista er å fortsette den gode trenden med jogging to ganger i uka.

Skrevet

-Ta vare på meg selv og helsa mi, og familien min. Hvilket betyr:

Si NEI til press fra arbeidsgivere om ekstra-arbeid.

IKKE jobbe etter kl 1600….

-Og så har jeg et håp om å bli bedre enn det jeg er per i dag, fysisk, slik at jeg kan begynne å trene igjen og komme meg tilbake i "gammel god form".

Og vedr hund, så vil jeg prioritere trening med Bia og Sara, på hver sine områder. Konkrete mål for treningene får jeg ev ta etterhvert, jeg skal i hvert fall KOSE meg med det og ikke stresse.

Guest Gråtass
Skrevet

De samme som hvert år siden jeg lyktes tydeligvis meget godt i fjor:

- Røyke mer

- Drikke mer

- Bli feitere

Skrevet
  • Redusere mastercardgjelden
  • Gå ned ti kilo
  • Trene i snitt to ganger i uka på treningssenteret jeg meldte meg inn i nå i desember
  • Pusse opp ferdig stua
  • Like 2
Skrevet

* Trene mer og jobbe skikkelig med å forme kroppen min slik jeg egentlig ønsker å ha den * Skrive og levere masteroppgave som jeg kan stå for og som jeg har lagt mye arbeid i (begynner om en uke! :o ) * Få meg fast jobb som landskapsarkitekt * Bli flinkere med penger og begynne å tenke mer på fremtiden ift akkurat det * Være en bedre kjæreste. Er nok ikke så verst altså, men kan aldri bli for bra heller. * Bli mer aktiv med hundene igjen etter flere år med studier og lite tid. Kurs etc. * Kanskje, kanskje, kanskje få valp, men ingen forhåpninger. * Ta godt vare på gamlemor Chess så hun holder seg sprek i mange år fremover * Besøke venner og familie mer der de er. Venninner som bor borte, bestemor, søster i Danmark etc.

Skrevet

Det neste året som kommer skal jeg jobbe mye med meg selv:

- Ta initiativ (gjelder mye, men særlig i sosiale sammenhenger)

- Åpne meg mer

- Ta vare på / skape gode vennskap, legge vekk dårlige

- Fokusere på sunt og variert kosthold

- Legge et godt grunnlag for Tetris sin fremtid

- Utnytte/utforske turområdene masse

• Like 1