Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel, igjen


Guest bikkje1
 Share

Recommended Posts

Nå har det seg sånn at vi "plutselig" skal reise igjen, i januar/februar. Og da må Simba på kennel, siden ingen andre i familien klarer å ta seg av han.

I høst var han på Airpet hotel, og det gikk helt greit. Virket som at han i hvert fall ikke tok noe skade av oppholdet, og teppet vi sendte med luktet hund som bare det, så tviler ikke på at han fikk ligge på det. :P

Men, da var han 4-5 mnd. I januar/februar er han 8-9 mnd, og har et mye høyere aktivitetsbehov.

Så jeg lurer på om det er noen som har noen tips eller erfaringer fra kennler i Oslo - gardemoen område? Helst et sted hvor du kan få lufteturer og aktivisering, og hvor det kanskje ikke er flust av andre hunder, så alle hundene får masse oppmerksomhet. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at vi "plutselig" skal reise igjen, i januar/februar. Og da må Simba på kennel, siden ingen andre i familien klarer å ta seg av han.

I høst var han på Airpet hotel, og det gikk helt greit. Virket som at han i hvert fall ikke tok noe skade av oppholdet, og teppet vi sendte med luktet hund som bare det, så tviler ikke på at han fikk ligge på det. :P

Men, da var han 4-5 mnd. I januar/februar er han 8-9 mnd, og har et mye høyere aktivitetsbehov.

Så jeg lurer på om det er noen som har noen tips eller erfaringer fra kennler i Oslo - gardemoen område? Helst et sted hvor du kan få lufteturer og aktivisering, og hvor det kanskje ikke er flust av andre hunder, så alle hundene får masse oppmerksomhet. :ahappy:

Har du forsøkt og legge ut her da under "hjelp et forummedlem" ? Kanskje en sonis kan hjelpe deg, da får nok både du og hunden mye mer igjen for pengene.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kresne treningsvenner anbefaler Binas, eventuelt Trofast. Eller Hadeland hundesenter (ikke Hadeland hundepensjonat).

Hun som driver Hund i Harmoni tar også inn noen få hunder til pass.

Har du noen erfaring med Binas eller Trofast? Begge virket i hvert fall mye bedre enn Airpet. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen erfaring med Binas eller Trofast? Begge virket i hvert fall mye bedre enn Airpet. :o

Nei, men vurderte seriøst Binas da vi fikk litt frafall av hundepassere til nyttårsturen vår. Flere som jobber der er utdannet Lundqvist-instruktører, og de jeg trener med (også på Lundqvist) er folk som er relativt kresne på hvordan hundene deres behandles.

De på Hadeland hundesenter tar også ganske få hunder (5-6) om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Hadeland hundesenter :) Jeg har selv hatt hunden min der og var veldig fornøyd :D Fikk hjem en sliten og fornøyd hund. Som Simira sier, så tar de inn ganske få hunder og hver hund får massevis av oppmerksomhet. Hun er utrolig flink (og ikke minst koselig)hun som driver stedet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...