Gå til innhold
Hundesonen.no

Kickbike City G4


soelvd
 Share

Recommended Posts

Er dette en grei kickbike å bruke for oss? Montien skal få trekke men er usikker på akkurat hvor mye han kommer til å bidra. På asfalt og brede grusveier.

Lurer altså ikke på alternativer, men på om akkurat denne kan være ok til vårt hobbybruk.

I tillegg lurer jeg på om man blir stående veldig "bøyd" fremover? Ser at styret ikke er så veldig høyt på noen av kickbikene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vel ikke beregnet til bruk med hund? Har ikke prøvd den før, men virker litt mindre solid og mer "pinglete" enn de andre mer robuste. Hvordan er det med demping ol. på den?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, men man får hundefester til den. Og ja, den er nok litt mer pinglete. Hadde jeg hatt råd til den råeste av de alle hadde jeg kjøpt det, men det har jeg altså ikke. Etter hva jeg klarer å se er det kun cross max-en som har dempere?

Edit:

Egenskaper:
  • Asfalt: utmerket
  • Grus: bra
  • By: utmerket
  • Med hund: bra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. En brukt crossmax da?

Men bedre enn ingenting er den nok. Jeg ville ikke kjøpt den, men vi har nok litt mer planer med det enn dere :) Mulig den er god nok for ditt bruk :) :) Kanskje noen har erfaringer med den? Hva koster den egentlig? :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hadde det bare vært noen. Men jeg finner ingen og har fulgt med en stund. Ja, håper noen andre har erfaringer. Denne er kjøpt i år, med feste til Monti og 1800 kroner. Så en helt annen prisklasse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor ikke det skal funke? Jeg har brukt vanlig sparkesykkel (sånn liten) i alle år, både med BC og nå whippet (i tillegg til småttisene) :lol:

I forhold til grus, så vil du vel merke at det ikke er demping. Men jeg har syklet med vanlig sykkel uten demping på grus, og det går helt fint det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sport g4? Tror ikke koster mer enn et par hundrelapper mer. Virker i hvert fall som at den er mer egnet for grus og sånt, enn city g4.

Jeg kan kjøpe denne brukt, det er derfor denne typen er aktuell.. :)

Skjønner ikke hvorfor ikke det skal funke? Jeg har brukt vanlig sparkesykkel (sånn liten) i alle år, både med BC og nå whippet (i tillegg til småttisene) :lol:

I forhold til grus, så vil du vel merke at det ikke er demping. Men jeg har syklet med vanlig sykkel uten demping på grus, og det går helt fint det.

Vanlig sparkesykkel med plastikkhjul? :P Det tror jeg blir litt pinglete igjen for mitt bruk :lol: Vil ha litt fart. Og ang demping så er det vel noe med det. Vil helst ikke føle meg rista etterpå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jupp. Får god fart på de altså, hjulene på ene jeg hadde en gang smeltet pga friksjonsvarmen når BCen trakk. :P Samboer pleier å sykle ved siden av :D Men er ikke så veldig trygt akkurat da, så ønsker meg kickbike selv. Føler jeg er litt for gammel for tryningser på sparkesykkel nå... Jeg er også usikker på hvilken variant vi faktisk trenger.

For min del tror jeg ikke at manglende demping skal bli noe problem, om jeg bare bruker den på asfalt og grus. Men så er det det å bruke penger på noe man ikke kan bruke på skogsveier, sett at vi får lyst til det etterhvert også... :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1800 er litt mindre enn 4000 ja :P Fikk min med rabatt til og med. Kosta egentlig 4900.

Jeg kan ta av og på dempingen på min, og uten på grus er forferdelig :P I hvertfall litt grov grus. Vanlig går bra :)

Du taper nok ikke noe på å kjøpe den, du kan jo event. bare selge videre. Brukte kicker går som varmt hvetebrød :) :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jupp. Får god fart på de altså, hjulene på ene jeg hadde en gang smeltet pga friksjonsvarmen når BCen trakk. :P Samboer pleier å sykle ved siden av :D Men er ikke så veldig trygt akkurat da, så ønsker meg kickbike selv. Føler jeg er litt for gammel for tryningser på sparkesykkel nå... Jeg er også usikker på hvilken variant vi faktisk trenger.

For min del tror jeg ikke at manglende demping skal bli noe problem, om jeg bare bruker den på asfalt og grus. Men så er det det å bruke penger på noe man ikke kan bruke på skogsveier, sett at vi får lyst til det etterhvert også... :icon_confused:

Høres livsfarlig ut :D

Jeg ser ikke for meg at trollet mitt noen gang klarer å jobbe godt på den måten i skogen :lol: Så vi får heller investere i noe dyrere hvisomatte :lol:

1800 er litt mindre enn 4000 ja :P Fikk min med rabatt til og med. Kosta egentlig 4900.

Jeg kan ta av og på dempingen på min, og uten på grus er forferdelig :P I hvertfall litt grov grus. Vanlig går bra :)

Du taper nok ikke noe på å kjøpe den, du kan jo event. bare selge videre. Brukte kicker går som varmt hvetebrød :) :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Japp, og med tanke på at jeg egentlig ikke har råd til de 1800 og måtte fri til julenissen så forstår du kanskje at en cross max ikke er aktuelt nå uansett :lol: Det er i det minste ganske fine, lange grusløyper her jeg bor :)

Helt sant, det er jo bare å selge om jeg ikke synes det fungerer. Hadde jeg hatt penger til noe mer fancy hadde det nok blitt det, men når valget er den eller ingenting er det jo verdt å prøve. Reiser og kikker/henter i dag :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer helt sikkert fint til ditt bruk :) Jeg har kickbike cross max, som jo har demping, men det er jo ikke slik at den er ubehagelig å kjøre uten demping heller, noen ganger jeg glemmer skru den på igjen når vi går fra asfalt til skogstier. Det er helt klart en fordel med demping, men ikke noe must :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer helt sikkert fint til ditt bruk :) Jeg har kickbike cross max, som jo har demping, men det er jo ikke slik at den er ubehagelig å kjøre uten demping heller, noen ganger jeg glemmer skru den på igjen når vi går fra asfalt til skogstier. Det er helt klart en fordel med demping, men ikke noe must :)

Takk :) Det er egentlig det jeg håpet. Innser jo at andre nok er bedre, men om denne er god nok for nå så er det godt nok for meg :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært noen. Men jeg finner ingen og har fulgt med en stund. Ja, håper noen andre har erfaringer. Denne er kjøpt i år, med feste til Monti og 1800 kroner. Så en helt annen prisklasse ;)

Hallo, løp og kjøp! :D Funker det ikke, så selger du den bare igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den kommer til å holde i massevis, jeg! Jeg har brukt vanlig sparkesykkel med litt større hjul, mest på asfalt men også bittelitt på grus. Hadde det vært luft i hjula istedetfor silikon hadde det gått unna som bare det der også :D

Slik:

file_57_36.jpg

Så jeg ser ingen grunn til at Kickbiken ikke skal fungere for deres bruk altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den kommer til å holde i massevis, jeg! Jeg har brukt vanlig sparkesykkel med litt større hjul, mest på asfalt men også bittelitt på grus. Hadde det vært luft i hjula istedetfor silikon hadde det gått unna som bare det der også :D

Slik:

file_57_36.jpg

Så jeg ser ingen grunn til at Kickbiken ikke skal fungere for deres bruk altså!

:lol: Den så skummel ut :lol:

Vel, kan allerede konkludere med at denne er HELT fin til vårt bruk. Monti er for lydig og vil helst springe ved siden av men tipper han skjønner greia etterhvert. Tipsy ELSKET det og trakk som en gud :D

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...