Gå til innhold
Hundesonen.no

7 år gammel hannhund (stor rase) til omplassering


Gjest
 Share

Recommended Posts

Lufter interessen for å se om det er noen der ute som vet om SERIØSE mennesker på utkikk etter en voksen hund ca 6-7 år gammel, som omplasseres pga endringer i boforhold og livets gang. Aktiv hund som passer til alt fra hobbytrening til kløv og drag med sykling, skigåing etc. Ikke noe galt med hunden utover at den krever sin plass med aktivitet, størrelse og "livsgnist". Går godt overens med andre hunder, men er intens.

Omplasseres kun til mennesker som er forberedt på hva det vil si å ha en slik hund og som kan gi en snart gammel hund et permanent hjem resten av livet.

Noen som vet om noen som er på seriøst utkikk etter en familie og turhund som krever god aktivisering? Vi snakker en hundetype ala voksen kh. vorsteh hannhund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg helt sikkert det er. Ved jobben bor det et gammelt ektepar. De arver pensjonerte goldetisper på en sju- åtte år og har dem livet ut. Han er på sjette tispa nå og går lange turer tre ganger om dagen. Da de var yngre, hadde de selv goldenoppdrett, men som pensjonister syns de det er veldig fint å få følge hundene inn i alderdommen :D

Jeg har heller ikke hatt valp på mange år (1991), men har jo hatt hund(er) hele veien. Det er mange fordeler ved å få en voksen hund og jeg er sikker på at det er flere som syns det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakttrent?

Det er ikke en jakttrent hund nei, men holder rasen tilbake til evt seriøse henvendelser pga eiers valg. Lite miljø og så videre.

@ida ja det er jo det, det bør jo finnes noen. Men det må være et "sikkert" hjem på et vis, fordi det er hundens siste sjans. Eier vil heller avlive enn å la den bli kasteball og/eller omplassere til et hjem som ikke takler hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...