Gå til innhold
Hundesonen.no

Fiksing av langline, tips? (Ny krok)


Rocket
 Share

Recommended Posts

Kroken har tatt kvelden på langlina mi og budskjettet mitt tilsier at jeg ikke har råd til ny akkurat nå. Jeg har karabinkroker liggende. Noen tips til lure ting jeg kan gjøre for å fikse den?

Langlina er i plastikk. (tråd innkapslet i plast for å være presis)
Står en slik krok på nå:
5_p_255_3624.jpg
Virker som det er fjøringa(lukkemekanismen) som er gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikset langline engang med ny krok og en metalldings som festet lina og kroken. Skikkelig hjelpsomt sikkert :icon_redface: Dingsen kjøpte jeg på clas ohlsson ellerno for 10-20 kr. En slags klemme som du skrur fast lina etter at den er tredd inn i kroken om du skjønner :lol:

Tror jeg vet hva du mener, sikkert sånn jeg har tenkt på selv :P Sånn bue sak sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest bikkje1

Hvordan i alle dager greier du å knytte den uten at det glir opp? Min vil ikke :icon_confused:. Min er relativt tykk da, det har vel noe å si regner jeg med. :P

Jeg har den som er 4 mm eller noe sånt (den tynneste i hvert fall), så kan jo være at det er derfor. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får fiksa den har biltema veldig gode langliner (synes jeg) med gummi innvevd så den er god å holde i til 79,- :)

http://biltema.no/no/Fritid/Kjaledyrutstyr/Hund/Sporline-15-m-flat-47081/

47-081_m.jpg

Mnja, holder særs lite i lina. Vil ha slike som glir best mulig på bakken, da det er der min stort sett tilbringer tiden, samt å bli tråkket på :P Men takk for tips! :)

Jeg har den som er 4 mm eller noe sånt (den tynneste i hvert fall), så kan jo være at det er derfor. :P

Er nok derfor da ja, de har jeg vært med på å knytte tidligere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnja, holder særs lite i lina. Vil ha slike som glir best mulig på bakken, da det er der min stort sett tilbringer tiden, samt å bli tråkket på :P Men takk for tips! :)

Er nok derfor da ja, de har jeg vært med på å knytte tidligere :P

De har sånne også til 79.90,- http://biltema.no/no/Fritid/Kjaledyrutstyr/Hund/Sporline-15-m-rund-47080/

Mye billigere enn på dyrebutikken iallefall - her koster det 399,- for ei likedan der :thumbsdown2:

47-080_m.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sånne også til 79.90,- http://biltema.no/no/Fritid/Kjaledyrutstyr/Hund/Sporline-15-m-rund-47080/

Mye billigere enn på dyrebutikken iallefall - her koster det 399,- for ei likedan der :thumbsdown2:

47-080_m.jpg

Har du vært i butikken å sett på dem? Ser ut som de bare har teipa fast kroken? Kan det være et alternativ kanskje? Gaffateip rett og slett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke en liten slangeklemme eller to, bare stramme dem skikkelig. Jeg har samme type line som du hvor kroken sletnet, tredde lina gjennom den nye kroken og brettet den mot seg selv igjen, så festet jeg slangeklemme har over begge. Har holdt i to år nå, så skulle tro det kunne holde en stund for deg også :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært i butikken å sett på dem? Ser ut som de bare har teipa fast kroken? Kan det være et alternativ kanskje? Gaffateip rett og slett?

Det er nok en krympestrømpe de har brukt der. En gummi strømpe som krymper når den blir varmet opp. Men rart om den ikke er festet på noe vi under der..

Slangeklemme med krympestrømpe over hadde vært supert tror jeg. Da får man gjemt evnt skarpe kanter. Krympestømper har de på biltema, men det var det med å ha noe å varme de opp med da....

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bruke en liten slangeklemme eller to, bare stramme dem skikkelig. Jeg har samme type line som du hvor kroken sletnet, tredde lina gjennom den nye kroken og brettet den mot seg selv igjen, så festet jeg slangeklemme har over begge. Har holdt i to år nå, så skulle tro det kunne holde en stund for deg også :)

Det er nok en krympestrømpe de har brukt der. En gummi strømpe som krymper når den blir varmet opp. Men rart om den ikke er festet på noe vi under der..

Slangeklemme med krympestrømpe over hadde vært supert tror jeg. Da får man gjemt evnt skarpe kanter. Krympestømper har de på biltema, men det var det med å ha noe å varme de opp med da....

Sånn metalldings var det jeg kjøpte :)

Får ta meg en tur på biltema og eventuelt FK eller Clas Ohlson da rett og slett. Kan hende samboeren min har tilgang på varmepistol på jobb, i så måte kan jeg spør fint om ikke han kan fikse en sånn krympestrømpe i pausen sin eller noe :) Så lenge jeg legger det klart så går vel det fort regner jeg med :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På små hunder er også tørkesnor fra vanlig matbutikk, som du knyter fast i en krok, et godt alternativ! Jeg betalte kr 13,- for tråden (20 m gummiert i alle farger, med nylontråd inni) og kr 25,- for to små karabinkroker. Trikset lærte jeg på blodsporkurs :)

Ikke aktuelt her :P Har derimot båt tau og krabinkrok som jeg bruker i hagen da :P Men det glir ikke så veldig godt i skauen syns jeg, ikke har jeg lang nok taubit til å lage langline heller. Har bare en på 5 - 10 meter i hagen ca :P

liten waier klemme ville nok gjøre susen

DET er det de heter! Takk! :D Sånn jeg tenkte på i utgangspunktet!

Sambo har forlvirg muligens utstyr til å putte på en ny sånn sak:

1562-201020_h.jpg

også, så spørs hva jeg finner og hva som er billigst når jeg er ute og skal handle. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...