Gå til innhold
Hundesonen.no

Likhet mellom hund og eier

Anne

Recommended Posts

I Illustrert vitenskap er det noen som spurte om det er likhet mellom hund og eier, her er svaret:http://www.illustrertvitenskap.com/Crossli...=1217&id=8760_7

Hva sier dere, er dere like?

Likheter mellom meg og Aro:

sove leeenge i helgen

leker god mat

liker å gå tur, men kjmpegodt å sløve`n på sofaen etterpå

liker best lakris, selv om Aro ikke får spise det :wink: måtte jo teste han ut på hva han spiste av snop...

MEN tror ikke vi er så like utsende messig :mrgreen: Kanskje det at vi har noen kilo for mye :''( :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Likhetene mellom Tinka og meg:

Vi er begge glade i god mat (selv om Tinka også liker fæl mat)

Vi liker begge å bade

Vi setter begge pris på å sløve rundt om morgenen

Vi er begge glade i ovnen vår når den er tent opp, og vi kan ligge foran der med et ullteppe, Tinka som pute og med teppe oppå oss begge

Vi er begge smarte

Vi er begge stort sett glade

MEN, vi har noen forskjeller også:

Jeg spiser ikke døde mus som jeg finner på bakken

Jeg lukter ikke andre av mitt slag oppi rompa

Jeg danser ikke krigsdans ved tanken på å gå ut i regnvær

Jeg hopper ikke opp på folk når jeg møter dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg må velge Goshi, Likheten mellom oss er:

Vi vet begge to hvordan vi skal få viljen vår. :wink:

Vi liker begge god mat. :x

Vi liker begge kos og klem. :D

Vi liker begge å gå på fjellet. :x

Men vi er forskjellige og!

Jeg ruller meg IKKE på rygg for å få det som jeg vil. :)

Jeg går IKKE med nesen i bakken og snuser. :^o

Jeg eter IKKE griseører og tyggeben. :roll:

Jeg bruker vaskeklut og såpe når jeg skal vaske meg. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 years later...

Likheter mellom meg og skatten min:

- Vi er begge små, men tøffere enn vi ser ut.

- Begge trenger ei stund på å kvikne til om morgenen.

- Vi elsker å gå tur, spesielt i marka, men trives også godt når vi slapper av på sofaen.

- Begge liker å se hundeprogrammer på tv. :teehe:

Det er garantert mer, men dette er det jeg kommer på akkurat nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vi er blonde

- Vi vil at alle skal være venner og bare glade

- Vi blir innmari lei oss og litt redde når noen blir sinna :cry:

- Vi har ganske lange bein

- Vi er bygd for å løpe men syns det blir kjedelig i lengden, i alle fall uten ball

- Vi liker kjæresten min :heart:

- Vi liker rå fisk

- Vi lærer på ganske lik måte :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg tenkt på helt siden vi fikk Leela. Vi er egentlig ganske like, men selvfølgelig er det forskjeller :P

- Vi elsker begge å kosemose

- Vi liker å sove lenge i helgene, og søndag er søndag

- Vi er glade i godteri og god mat

- Vi gjør mye rart for å få andre til å smile

- Vi dummer oss ganske ofte ut, men bryr oss ikke så mye om det

- Vi erter og terger bare fordi det er gøy

- Vi blir veldig glad for å se igjen de vi er glad i

- Vi blir litt lei oss når kjæresten min må dra sørover etter å ha vært hjemme i helgen

- Vi er litt sjenerte, men blir fort varme i trøya

- Vi liker å leke og trene triks

- Vi låner gjerne bort tingene våre

- Vi trøster når noen er lei seg

- Vi blir litt lei oss hvis noen blir sinna

- Vi liker ikke naboen :P !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mitt livs lys Aiko og meg som ligner mest på hverandre. Imouto er nemlig noe helt for seg sjøl. :wub:

• Vi liker å ligge og rulle oss i sengetøyet og strekke på de lange lemmene våre (det gjør Imouto også)
  • Vi liker ikke å spise så veldig mye hele tida, men når vi kommer på at vi er sultne, går det unna!
  • Vi liker at folk oppfører seg ordentlig, og tar ikke fem flate for å adressere urettferdighet eller hvis noen tar litt for stor plass (som at jeg prøvde å bryte opp en slåsskamp mellom 6 norske menn og en gjeng med pakistanske ungdommer på Oslo S, og Aiko har jagd to schæferhunder som jakta på en cavalier vi kjenner)
  • Vi er ikke mørkredde
  • Vi trur at mennesker som hopper fram fra busker i slottsparken gjør det for å tulle med oss og ler høyt fordi de er morsomme
  • Vi liker bare fysisk kontakt hvis vi får initiere det sjøl
  • Vi liker å leke fysisk med brytekamp og lekebiting
  • Vi er ekstremt utholdende
  • Vi har en fantastisk retningssans
  • Vi er veldig sosiale og glade i folk
  • Vi har rødt hår (den ene fra naturens side og den andre pga Vita)
  • Vi er veldig opptatt av personlig hygiene
  • Vi er intuitive ift hvordan folk rundt oss har det
  • Vi prøver å ta godt vare på dem rundt oss (Aiko med nitid vasking og jeg ved å stille opp og være tilstede med godteri og stearinlys)
  • Vi er ikke sjølhøytidelige og innser at vi stort sett alltid vil være forsamlingas klovner
  • Vi er veldig ivrige på å lære nye ting, men tar ting så fort at det ikke er nødvendig å dvele ved detaljer, for de har vi høyst sannsynlig lista ut på egenhånd :P

Aiko og jeg hører sammen, vi. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Garp har følgende likhetstrekk:

Begge elsker sol og varme, kan godt sitte i sola og steke lenge

Begge blir en smule gretne og deppa når høsten og dritværet kommer

Begge er mørkredde

Begge elsker å ligge under pleddet

Begge er b mennesker og synes det er vanskelig å stå opp om morgenen

Begge er dramadronninger

Begge elsker å gå lange turer sammen med andre, men det er kjedelig å gå alene på tur

Begge kan spare seg for å gå tur i styrtregn. Da skynder vi oss å gå pliktturen og fyker inn foran peisen og koser oss i steden.

Begge er avhengig av å sove under dyna om natta.

Begge elsker god mat, men det er ikke så farlig med kjedelig/kjip mat.

Begge digger snop, men jeg har andre preferanser på hva snop er..

Begge elsker nærhet til hverandre.

Begge er tullete og lekne selv om vi er voksne.

Begge hater å være syke/skadde og leger/dyrleger er skumle saker. Da er det best å prøve å rømme.

Begge er små

Begge er rolige inne men full av fart og action ute

Begge digger agility og nesearbeid, men kan spare oss for lydighetspirking. En småskjev utgangstililng er en fin utgangstiling. :P

Ingen av oss liker å bli skitne, så her går vi rundt sølepytter og kuruser.

Begge liker å være rene og pene, helt til vi skal gå spor. Da kan vi godt ofre både det ene og det andre for å finne sporslutt.

Begge er litt klumsete

Begge er noen snåle vesener, som er noe for oss selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo så mange hunder, men Birk er helt spesiell for meg (og han er nok også mest preget av meg), så ser nok mest likheter med han :)

- Vi er plagsomt A-menneske/hund, hopp og sprett kl 6 om morran er tingen! Hater å ligge lenge og slappe av :P

- Vi er utrolig barnslige (Birk på straks 7 år får støtt og stadig kommentaren: han ekke gamle karen denna? :lol: )

- Rolig av og til, men til tider litt vel hyperaktive.

- Impulsive

- Vi får litt hetta i store forsamlinger, men greier å samle oss sånn passe etterhvert.

- Snø er noe av det beste som finnes

- Glade og lykkelige mesteparten av tiden

Jeg vil vel tro at han er sterkt preget av meg, og at han er lik meg på disse punktene fordi jeg er sånn. Litt nysgjerrig på hvordan han hadde blitt hvis jeg var en lat sofagris :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og Jaily:

- elsker å gå lange turer, men er også veldig glade i å ligge på sofaen å sløve.

- syns spor er det aller morsomste tidsfordrivet.

- digger å sove lenge.

- er usosiale og liker oss best uten andre mennesker/hunder rundt.

- er humørsjuke. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den artikkelen gikk jo på utseendet og ikke personlighet da ;) De forsket på om mennesker ganske så ubevist velger en hund som ligner på dem selv når de bestemmer seg for rase.

Men jeg vet nå ikke helt... ligner vi?

DSC_0111-1.jpg

Men jeg vil også lage liste over likheter.. man blir jo ganske lik når man bor tett sammen. Hadde han vært jente hadde vi helt sikkert synkronisert menstruasjonssyklusene våre:

Jeg har fregner, han får fregner når det regner

Sover ikke lenge, men legger oss tidlig.

Tar livet med ro, stresser lite

Sier ikke nei til å leke litt

Kler fargen mørkeblå

Ikke så glade i godteri

Røyter mye

Synes nabokattene er kjempekule

Synes terrieren i første er ei skikkelig gneldrebikkje

Liker å rive papirbiter i tusen småbiter, en forskjell her et at Kuma er ganske dårlig å plukke det opp, så det må jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen gikk jo egentlig ut på utsendemessige likheter, slik Marita nevner. At utseendemessig velger man hunder som ligner på en selv. Både samboer og jeg er realtivt langbeinte, slanke og lettrente. Vi skulle egentlig ha RR. Både RR og shiba (som var de to rasene det stod i mellom til slutt) er funksjonelle og trenger lite stell. Sånn er det med oss og. Jeg har pannelugg selv, og bare den panneluggen føler jeg krever for mye! Pelsrase som krever stell er ikke vår ting. På klesstil i hverdagen, så synes det vel også ofte at vi liker å kle oss funksjonelt. Utsendemessig føler jeg derfor at shibaen og RR er ganske like oss. De har lite "ekstremting" og har "riktige" proposjoner, og ser ganske sporty ut. I tillegg elsker de å slappe av når de er inne og tar livet med ro. Boris er en blandingshund og impulskjøp, så jeg føler det blir annerledes der, siden jeg ikke valgte utsendet hans.

Personligheten (siden alle andre har tatt det):

-Boris og jeg er frosne, og vi liker bedre å motta kos enn å gi det.

-Kuma og jeg er ærlige. Falsk hyggelighet er noe vi begge er dårlige på.

-Kuma og jeg kan fort bli litt lei, så vi foretrekker å heller gå å legge oss hvis vi synes noe er ubehagelig.

-Kuma og jeg er glade i å trene lydighet, men vi blir fort litt ampre om vi ikke får det til.

-Kuma og jeg kan bruke litt tid før vi blir glad i noen.

-Kuma og jeg liker masse variasjon i maten og godisen.

-Kuma og jeg er utrolig glad i oppdretterne våre. (Jeg er veldig glad i mamman og pappaen min og Kuma elsker oppdretteren sin.. :lol: )

Edit: Oooh! Jeg glemte en ting: Både Kuma og jeg har skikkelig store bollekinn!

Edit2: Kuma og jeg foretrekker begge å overse ting som er ubehagelige. Jeg har funnet ut at det funker bedre for hunder enn for mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...