ToneS Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Er det farlig å tømme analkjertlene hos hunden sin selv? Kan man skade hunden hvis man ikke gjør det helt rett? Og hva er rett måte å gjøre det på? I Canada fikk jeg høre at det var bare de som var utdannet veterinærer/pleiere eller folk som viste 100% hvordan det skulle gjøres, som burde gjøre det. Ellers kunne noe "sprekke innvendig". Men så kom jeg tilbake til Norge og her gjøres det vist over en lav sko, og hvem som helst gjør det? Jeg blir forvirret Siter
Siri Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 @Siri : Bedre med en hund som tråkker i driten, enn Lotta som skal "spre" det utover og sparker fra så iherdig at jeg ser ut som en dalmatiner... :lol: Siter
puddellover Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Hvis to hunder med HD B parres, vil da valpene kunne få HD B og C eller er det bare jeg som er helt på bærtur? Siter
Mari Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Hvis to hunder med HD B parres, vil da valpene kunne få HD B og C eller er det bare jeg som er helt på bærtur? Klart de kan. De kan også få D og E, eller bare A. Eller B. Grad på foreldrene sier ikke noe om grad på avkom. Dessverre. Siter
Debbie Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Jeg har nå luktet på 16 poter og 8 ører, ingen godlukt eller honninglukt å spore Bare fire hunder som tror det har klikket totalt for mamsen... @Siri : Bedre med en hund som tråkker i driten, enn Lotta som skal "spre" det utover og sparker fra så iherdig at jeg ser ut som en dalmatiner... Det er aldri feil å se ut som en dalmatiner- ALDRI :Grin: hvorfor lukter valpefis så utrolig mye verre en voksen hund fis?? Det er utrolig at en slik liten kropp kan produsere slik vond stank. Siter
puddellover Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Klart de kan. De kan også få D og E, eller bare A. Eller B. Grad på foreldrene sier ikke noe om grad på avkom. Dessverre. Det er jeg klar over. Men hvis man i teorien sier at det bakover i stamtavlen er så godt som fritt for HD, vil B+B gi frie valper på lik linje med A+A? Siter
Mari Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Det er jeg klar over. Men hvis man i teorien sier at det bakover i stamtavlen er så godt som fritt for HD, vil B+B gi frie valper på lik linje med A+A? Aner ikke. Siter
Margrete Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Nirm hadde løsningen på lommen i øret! Der putter de alle kommandoene de ikke vil høre og så tømmer de den når de rister seg. Himmel som jeg flirer av denne tråden 15 Siter
Guest Belgerpia Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 God sammenligning oppi her.. Dere som sier Malinåis og Lakenåis - sier dere Grand danåis også? Siter
Margrete Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Jeg kom på en ting til jeg lurer på ang Asti Han er en rar hund som får meg til å lure på mye. Hvorfor ligger han foran peisen når han åpenbart synes det er veldig varmt? Er svaret atter en gang at han er schæfer? Siter
tulip Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Det er jeg klar over. Men hvis man i teorien sier at det bakover i stamtavlen er så godt som fritt for HD, vil B+B gi frie valper på lik linje med A+A? Det hjelper ikke at det er fritt bare rett bakover, da søsken kan ha D/E feks. Men dess flere fri i lengde OG bredde bakover, dess større sjans for bare frie valper (A/B) Siter
puddellover Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Jeg kom på en ting til jeg lurer på ang Asti Han er en rar hund som får meg til å lure på mye. Hvorfor ligger han foran peisen når han åpenbart synes det er veldig varmt? Er svaret atter en gang at han er schæfer? Sikkert av samme grunn som at jeg soler meg og ender opp med å bli kokvarm og få litt vondt i hodet. Det er deilig først, men så blir man brått litt varm Siter
puddellover Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Det hjelper ikke at det er fritt bare rett bakover, da søsken kan ha D/E feks. Men dess flere fri i lengde OG bredde bakover, dess større sjans for bare frie valper (A/B) Det skjønner jeg også, men det jeg lurer på er om B+B er like fritt som A+A? Siter
tulip Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Det skjønner jeg også, men det jeg lurer på er om B+B er like fritt som A+A? Aha, det var ikke sånn jeg oppfatta problemstillinga. Ja, enn så lenge regnes A og B som likestilt fritt, ikke gradert fritt. 2 Siter
LinL Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 åååå Jammen, de andre har ikke gjort det Det er ikke for å få igang lek heller. Da er han rett og slett voldelig Heller veldig til MumleMy sin forklaring. At det er en sosial greie. Han har blitt bedre, men det er fortsatt veldig mye av det. Det er også når han er "sliten" eller i oppoverbakker. Tror kanskje konklusjonen atter en gang når det kommer til han at han rett og slett er litt rar. Rotta hopper opp med forbena bak på leggen/knærne mine når han går bak meg og vil frem, eller ha oppmerksomhet.. Utrolig plagsomt noen ganger. Det er sikkert ikke like plagsomt som Asti, i og med at rotta veier 6 kg.. 1 Siter
Siri Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Er svaret atter en gang at han er schæfer? Jepp 1 Siter
Nirm Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Jeg trur forresten mine hunder lider av SID (Species Identity Disorder). Noomi høres konstant ut som en bjørnunge når hun leker, mens Vida forestiller en sinna grevling... 3 Siter
Margrete Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Jepp Skal slutte å spørre og heller fortsette som før og si at det er fordi han er mann og schæfer om noen spør om oppførselen hans. Det har sonen sagt at er riktig. Han lider av GSD (German Shepherd Disorder). Når jeg tenker over det, har den diagnosen vært på schæferen i mange år alt. Så nå var jeg litt dum 2 Siter
Siri Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Skal slutte å spørre og heller fortsette som før og si at det er fordi han er mann og schæfer om noen spør om oppførselen hans. Det har sonen sagt at er riktig. Han lider av GSD (German Shepherd Disorder). Når jeg tenker over det, har den diagnosen vært på schæferen i mange år alt. Så nå var jeg litt dum *Fnis* Siter
ida Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Hvorfor går ikke Tinka på do i skogen? Nei, hun venter til hun kommer til en pent frisert plen før hun bæsjer, slik at hun er sikker på at jeg må plukke opp! 1 Siter
Elisabeth00 Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 God sammenligning oppi her... Dere som sier Malinåis og Lakenåis - sier dere Grand danåis også? Faktisk ikke... Rare greier, men nå har jeg lært Siter
Margrete Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Hvorfor går ikke Tinka på do i skogen? Nei, hun venter til hun kommer til en pent fristert plen før hun bæsjer, slik at hun er sikker på at jeg må plukke opp! Fordi SiriE aldri var i skogen med henne Siter
Nirm Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Hvorfor må Noomi sleike på halen til Vida når Vida blir gredd? Siter
Gjest Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Er det egentlig noen forskjell på engelsk, gordon og irsk setter? Eller bare ser de forskjellige ut og de irske er enorme kjemper? Siter
Alvira Skrevet 22. November 2013 Rapporter Skrevet 22. November 2013 Hvorfor er det sånn at Arthur hater regn, men gladelig blir med INN i dusjen når jeg dusjer? Siter
Recommended Posts