Gå til innhold
Hundesonen.no

Farmen-valpen


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

Nå er jeg ingen fan av Marring, men kan ikke se hva som er så galt her. Ja, at en 4 mnd gammel hund er en gjeter-stjerne er kanskje å ta litt hardt i, og den liksom-morsomme kommentaren om ekstra valpekiloer (jeg undrer meg dog litt over hvordan en valp har kunnet få spise seg tykk på kompost).

Det har kommet langt verre uttalelser fra den kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompost er vel matavfall. Før det blir kompost, så er vel ikke så vanskelig å spise seg tykk på matavfall sikkert.

Men er vel reklame og oppmerksomhet først og fremst, og smi litt på at hunden er "kjendis". Lurer litt på hva rally gjeting er da, siden han kunne vise fram det i følge siden. Men litt morsom lesning der. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

At en valp på 4 mnd kan vise gode gjetertakter er ikke noe å lure på. Akersborg Bea til Jaran Knive gikk sin første godkjente gjeterprøve 7 mnd gammel (klasse 1) og klasse 3 (høyeste klasse) da hun var nesten 9 mnd. Hun deltok i NM da hun var knapt ett år, så at Geir Marring skal ha fått godkjent prøve på Tassen innen ett år er ikke utenkelig. Oppdretter til hunden er Jaran Knive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke noe galt i teksten jeg. Egentlig ikke etter å ha lest kommentarene og her heller :icon_confused: Men jeg synes TV2 burde valgt en annen type hund der inne. Jeg tror det at det er en border collie der inne, gjør at mange vil ha det, fordi Tassen er så søt og grei. Inne på farmen sin facebook stormet det med meldinger om hunden i uker etter han kom inn hvor alle lurte på hvilken rase det var og de ville ha en egen Tassen. Fælt!

Og det kommer fra meg som forsatt "grøsser" over å lese border collie, og tror det er hunder for udødelige mennesker, helt til jeg kommer på at jeg har en selv. Dog en gal en, så jeg kan vel forsatt grøsse :P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg så ikke noe galt i teksten jeg. Egentlig ikke etter å ha lest kommentarene og her heller :icon_confused:Men jeg synes TV2 burde valgt en annen type hund der inne. Jeg tror det at det er en border collie der inne, gjør at mange vil ha det, fordi Tassen er så søt og grei. Inne på farmen sin facebook stormet det med meldinger om hunden i uker etter han kom inn hvor alle lurte på hvilken rase det var og de ville ha en egen Tassen. Fælt!

Og det kommer fra meg som forsatt "grøsser" over å lese border collie, og tror det er hunder for udødelige mennesker, helt til jeg kommer på at jeg har en selv. Dog en gal en, så jeg kan vel forsatt grøsse :P haha

Du tror ikke det hadde blitt sånn uansett da? Om det så hadde vært en elghund så ville nok "alle" hatt det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke det hadde blitt sånn uansett da? Om det så hadde vært en elghund så ville nok "alle" hatt det også.

Jo, men derfor burde de valgt en rase som ikke krever så mye som en border collie, og som passer mer til den vanlige familie. Eller ikke hatt hund der i det hele tatt. Mener jeg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jo, men derfor burde de valgt en rase som ikke krever så mye som en border collie, og som passer mer til den vanlige familie. Eller ikke hatt hund der i det hele tatt. Mener jeg!

Joda, men nå er det nok mange av de som ikke passer til hund i det hele tatt, så rase hadde vel ikke spilt noen rolle sånn sett. Skummelt uansett rase, for det ender med at rasen blir skikkelig populær, og at folk avler i hytt og pine for å tjene sine kroner.

Personlig skjønner jeg ikke hva de skulle med en hund der, og jeg har enda mindre forståelse på at Geir leide ut valpen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en valp på 4 mnd kan vise gode gjetertakter er ikke noe å lure på. Akersborg Bea til Jaran Knive gikk sin første godkjente gjeterprøve 7 mnd gammel (klasse 1) og klasse 3 (høyeste klasse) da hun var nesten 9 mnd. Hun deltok i NM da hun var knapt ett år, så at Geir Marring skal ha fått godkjent prøve på Tassen innen ett år er ikke utenkelig. Oppdretter til hunden er Jaran Knive.

Nei, og jeg tror at det er ikke utenkelig.. Det er litt mer måten at han legger frem at bikkja er et unikum fordi den viser gode takter osv.. Det er jo ikke første hunden som har gode linjer og viser gode takter ifra tidlig alder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...