Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis du skulle hatt en annen rase en den du har hvilken da?

MegaMarie

Recommended Posts

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
Skrevet

Fortsatt så ville jeg hatt Alaska Husky, men Siberian Husky ville jeg også hatt...og så har jeg streifet på tanken om å ha en slags maskot "midt oppi" alle trekkhundene; Chow Chow kanskje, eller Dansk-svensk gårdshund, eller kanskje en Norwich terrier? :)

Det fins jo så mange fine raser atte... :)

Skrevet

Hmm.. Bytte rase..?? -_- Neinei, det går ikke an.. Hehe.. Det føler jeg overhodet ikke for.. Men hvis jeg nå mot all formodning skulle ville ha en annen rase, så.. :)

Sheltie

Chinese Crested Powder Puff

Toy/Dverg Puddel

Hmm.. Vet ikke jeg altså..

Skrevet

Hmm. ikke så lett menmine favoritter er:

Otterhund

Newfoundlandshund

Samojed

Sto mellom Old English Sheepdog og Shappendoes da vi skulle velge rase. Men i ettertid så ville jeg nok aldri ha valgt sistnevnte rase og utrolig lykkelig med valget vi har tatt

Skrevet

noe annen rase enn rottweiler vet jeg ikke om jeg ville hatt, men har vel en liste jeg å antar jeg :(

*staffordshire bull terrier

*pitbull

*langhåret dvergdach - verdens nydeligste nurk <3

*alaskan malamute

*cane corso

*dogo argentino, eller argentinsk dogge da :(

elsker disse rasene jeg :( <3

Skrevet

Annen rase enn boxer...

Tja det måtte bli: Amstaff, thai ridgeback, miniature bullterrier, en GOD schafer, fransk bulldog og til jakt en drivende god strihårsdachs

mh

cl

Skrevet

Jeg er jo da hekta på cavalierer, men hvis jeg skulle hatt en annen rase så hadde det blitt korthåret collie :(

Skrevet

Det er jo så utrolig mange spennende raser, men jeg er allergiker så utvalget begrenser seg jo noe. Blant rasene jeg tåler kunne jeg bl.a. tenkt meg disse:

- Storpuddel (drømmerasen)

- Portugisisk vannhund

- Spansk vannhund

- Lagotto romagnolo

Ellers er det mange raser jeg liker, men som jeg ikke tåler. Og det er raser jeg liker utseendet på, men som har et temperament eller behov som ikke passer for meg. Listen ville blitt lang så jeg skal ikke begynne å ramse opp alle sammen. Ellers finner jeg noe sjarmerende ved de fleste hunder.

:-)

Skrevet

Ingen Bombe fra meg :icon_redface:

COLLIE!!!!!!!!!!!!!!!! Hadde jeg hatt diger leilighet så hadde det også en Grand Danois :)

Skrevet

Ja forresten, holdte på å stjele med meg en saluki hann fra utstilling i helga.. De som var der ut dagen så vel at jeg gikk rundt å holdt på en finn(litt tynn men..) saluki hann:)

Skrevet

Allerhelst en amstaff tispe!!!

Ellers portugisisk vannhund, brun dobbis, rottis eller aussie...

Som dere sier er det mangen raser, men har allerede de to som jeg liker best :icon_redface:

Skrevet

Aussie! Evt. Pyreneisk gjeterhund med korthåret hode... Også skulle jeg gjerne hatt en skikkelig flott schäfer om jeg haddew hatt tid til å trene den... Men da vil jeg heller ha flere små hunder :icon_redface:

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min rase, og det kommer til å blir flere framover.

Ellers er det vel toy puddel eller storpuddel jeg hadde hatt lyst på.

Skrevet

Om jeg ikke skulle hatt den rasen jeg har nå ville jeg hatt

Australian Cattledog- flotte brukshunder, også innmari pene. Synes de røde er de flotteste.

Australsk Kelpie- også flotte brukshunder, ville i så fall gjerne hatt en brun med tan

Jeg faller gjerne for raser som har et utseende som også er funksjonelt, liker det skjønnheten i det naturlige.

Også er jeg innmari lite glad i pelsstell.

Om jeg skulle hatt en hund som jeg ikke skulle trene med, men mere utstillingshund og kosehund ville jeg hatt

Franske Bulldog (Gjerne den lyse med sort maske)

Wippet (tigret og hvit)

Skrevet

Papillon (og det kommer!)

Hollandsk Gjeterhund

Belger (og det kommer også-om noen år)

Kunne godt tenkt meg en Lancashire Heeler

og når jeg får plass: en eller to Siberian huskies

Skrevet

Papillon (og det kommer!)

Hollandsk Gjeterhund

Belger (og det kommer også-om noen år)

Kunne godt tenkt meg en Lancashire Heeler

og når jeg får plass: en eller to Siberian huskies

Thumbs up for PAPILLON!!!!!!!

Hadde jeg måttet velge ville det vel være:

Rottweiler

Chihuahua

Cavalier King Charles Spaniel

Mops!

Men men holder lenge med Timon, han skal få være gull-gutten min ei stund til!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...