Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis du skulle hatt en annen rase en den du har hvilken da?


MegaMarie

Recommended Posts

trur nesten jeg allermest kunne ha tenkt meg en ny dobbis,

men da kanskje en sjokogutt...

alternativene til dobbis er nok weimaraner, eller toller.

så har jo fruen proklamert at det skal en dvergpincher i hus til neste sommer..får se hva som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Hm... Største hundedrømmen er en liten podengo portugués! Men... det måtte blitt import. Ellers står lagotto romagnolo høyt på listen og basenji. Har lyst på valp, men det blir nok noen år til... Enn så lenge har jeg nok med goldenjenta mi... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke tenkt meg en annen rase, papillon er rasen for meg :iloveu:

Men det er jo noen andre raser jeg liker:

Phalene.

Basenji.

Afgansk mynde.

Sheltie.

Dverg Pincher.

Pomeranien.

Powder puff.

Det er så mange jeg liker, men det var noen da :D

Ville ikke bytta ut papillon for noe i verden ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja forresten, holdte på å stjele med meg en saluki hann fra utstilling i helga.. De som var der ut dagen så vel at jeg gikk rundt å holdt på en finn(litt tynn men..) saluki hann:)

Skulle vikk vi rømme fra landet da Lill :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha Siberian Husky når jeg blir stor.. Og kinesisk nakenhund.. :D

Men så har jeg forelsket meg i shibaen da.. Og har alltid syntes at enkelte mynderaser (irsk ulvehund, greyhound og whippet) er vakre.. Også liker jeg phalene (de har kule ører), storpuddel, boxer, cocker spaniel, dalmis og kanskje malle? hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget interessant tanke...

Jeg har hatt samme rase siden jeg var 14... Og det føles jo ut som nærmest hele livet (er 38 nå).. Har ofte tenkt på dette, og faktisk også prøvd andre underveis!

Hadde en am.cocker en tid - men den hadde epilepsi så hun flyttet til min venninne. Jeg ikte ikke stressnivået på rasen, og pelsstellet! (OBS! har hatt opp til 7 bearded collies - og selv DET kan ikke sammenlignes!)

Hadde to skye terriere - og DET var moro, det! Herlige, herlige hunder - bortsett fra temperamentet på rasen generelt og hannen min spesielt.. Tispen min var en herlig liten "beardis" - men hannen var en SKYE med store bokstaver, og etter at han prøvde å ta livet av en 10 uker gammel tispevalp ble han avlivet når han var rundt 5 år gammel.

JEG har lyst på en mindre hund, gjerne litt pels, men ikke sååå mye stell.. En morsom utstillingshund, glad (men ikke sånn "spaniel-glad"), snill, tåler en støyt og ikke nervøs og pysete.

TROR jeg har lyst på en whippet, eller kanskje en basenji (begge til tross for at de jo ikke har noen pels..), VET at jeg hadde trivdes med en lhasa apso pga personligheten mange av de har (men alt for mye pelsstell), jeg har blitt anbefalt løwchen (pga helse, temperament)...

Men, men - det er jo ikke så lett å "se skogen for alle trær" - og jeg VET jo at beardisene passer meg utrolig godt, da!

Men man vil jo bare ha EN liten søt kosehund, som kan ligge i fanget, sette pris på litt "dulling", etc.. Det var bare å finne rasen... og oppdretteren... og ....

Nei, tror faktisk jeg mest vurderer å skaffe meg en katt, jeg!

Men når jeg blir en gammel dame, SÅ skal jeg ha en annen rase - DET er helt sikkert!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... det er jo så mange fine raser å velge i, og det kommer jo an på om jeg vil ha stor/liten osv neste gang. Men når det er sagt, her er min toppliste:

* dansk svensk gårdshund

* aussi

* jack russel terrier

* flatcoated retriver

MEN: sambo er så fornøyd med den pelsen vi har pr i dag og sier han ALDRI vil ha noe annet enn Border Collie noen gang!! *sukk* Han er jo søt da... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

1 million år gammel tråd! Haha, da jeg bare likte papillon og pomeranian. Men nå syns jeg det er for mye pelstell med pomme :blink: Nå ville jeg hatt enten: Border Terrier, Boston Terrier, Sheltie, Schipperke, Fransk Bulldog eller Chinese Crested

...Hmm..Sikkert flere men kommer ikke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg tror jeg ville gått litt ned i størrelse av praktiske årsaker.

En Leonberger med Hd hofter er sinnsykt tung å løfte inn i bilen :)

Er kjempeforelsket i BC og Aussie men har begynt å bli veldig fasinert av Finsk lapphund også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...