Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten reintrodusering


Gronnis
 Share

Recommended Posts

Jeg ble medlem her på hundesonen i 2005 og samme året fikk jeg min første hund - en groenendael som het Raja. De siste årene har jeg derimot ikke vært så aktiv ettersom jeg for nesten 2 år siden tok den vanskelige avgjørelsen om å avlive Raja. Jeg har altså vært uten hund i nesten 2 år, men om to uker henter jeg min nye valp (en groenendael tispe fra kennel Cichla) og kommer nok derfor til å bli aktiv her inne igjen. Jeg ser derimot at det har kommet ganske mange nye brukere, så jeg tenkte at jeg kunne introdusere meg på nytt :)

Jeg heter altså Lisa, er 21 år og er født og oppvokst i Bergen. Her bor jeg enda og går for tiden 2. året på Lærerhøgskolen :) Dyreinteressen har alltid vært stor. Jeg har vokst opp med katt i huset og begynte på rideskole da jeg var 9-10 år. Hund har derimot vært min største interesse helt siden jeg fikk Raja. Jeg fikk aldri konkurrert med Raja, men vi trente agility, freestyle og litt lydighet på hobbybasis. Da jeg begynte på videregående gikk jeg også på den såkalte "Hundelinjen" på Stend videregående skole. Her lærte jeg veldig mye om hund og hundetrening, og det var kjekt å kunne ta med meg Raja på skolen 2-3 dager i uken :) Raja ble klikkertrent fra jeg fikk henne, noe som både jeg og hun likte godt, hun var alltid ivrig etter å finne ut hva hun skullle gjøre! :) Etter at jeg ikke hadde Raja mer har savnet etter hund vært stort, men jeg har brukt god tid på å se om jeg ville få tid til hund etter at jeg begynte på studie, og det ser jeg heldigvis at jeg har. Som student har jeg veldig fleksible dager, og så lenge jeg jobber jevnt gjennom hele året har jeg mye tid :) Nå er det altså ikke lenge til jeg henter min nye groenendael, noe som jeg gleder meg veldig til! Valpen har ikke fått navn enda, men det kommer nok snart ;) Til nå får jeg kalle henne "rosa" ettersom hun er valpen med rosa bånd ;) Med "rosa" har jeg planer om å trene og konkurrere i agility. Jeg kommer nok også til å trene lydighet, freestyle, spor og eventuelt andre ting, men om det blir konkurrering i disse grenene får tiden vise. Jeg kommer derimot først og fremst til å fokusere på sosialisering, miljøtrening og at hun blir en hund som fungerer godt i hverdagen.

Her er et bilde av "Rosa" http://www.kennelcichla.com/Kull_O_CoppieFargas/15_PinkFemale.jpg

Hun har vokst litt siden bildet ble tatt, men er fremdeles like herlig! :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på du! :)

Så kult at det kommer en Cichla's-valp til sonen! :D Vi har halvsøsteren og -broren til din ;) Fra K-kullet til Kennel Cichla, født i oktober 2011 etter Aras og Coppie. Vi konkurrerer aktivt i agility med begge to. Jeg skal også konkurrere i LP med tispen. Vi bor jo ikke så langt fra hverandre, så da ses vi nok på stevner i fremtiden!

Masse lykke til med "Rosa" - min tispe bærte for øvrig også det rosa halsbåndet. Det videreutviklet seg raskt til rosa bånd, rosa treningsvest, rosa bandasjer, rosa leker, and the list goes on... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjekt at det er noen flere her som har Cichla's valp, og etter Coppie også! :) da sees vi nok sikkert på et agility-stevne etter hvert ja :) hvilke hunder fra K-kullet er det dere har da?

Vi har Killi og Karras. Tispen er min, hannhunden er kjærestens gullgutt :) Vidar har også terven Tikkabi's Xanti, og svigers, som bor i huset ved siden av oss, har kullbroren til denne - Tikkabi's Xander :) Så det er noen belgere på tunet vårt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine hunder, både Killi og Karras :ahappy: Det nyeste bildet av Karras (på Cichla's hjemmeside) er jo bare nyyydelig :wub: Heldig dere som har mange belgere rundt dere!

Takk for det :) Han tar seg virkelig flott ut på det bildet, ja. Når henter du frøkenen din? Og hvilke navneforslag har du så langt?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Han tar seg virkelig flott ut på det bildet, ja. Når henter du frøkenen din? Og hvilke navneforslag har du så langt?? :)

Jeg henter henne lørdag 16. november :ahappy: Blant navn så har jeg tenkt på Olava (Lava), Olana (Lana), Olivia (Via), Odeena (Deena), Ozana (Zana) og Ozaga (Zaga). Var AT som foreslo det siste navnet, og siden hun likte best Ozana og Ozaga, så blir det mest sannsynlig en av de to :)

Velkommen :) Du får hive deg med på treff på Myrbø når du har fått frøkna i hus :)

Takk :) er det belgertreff der?

Velkommen hit! Hyggelig med flere belgereiere her :D

Takk for det! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...