Gå til innhold
Hundesonen.no

Brukt Bilbur


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Jeg har lyst til å kjøpe ett brukt dobbeltbur fra variocage eller herkules en gang i fremtiden. Hvis jeg finner ett bur fra finn.no. Hvordan gjør man det om buret ikke passer til bilen min? Er ekkelt å si at jeg skal ha ett bur og vi avtaler tid for å hente det og jeg plutselig finner ut at dobbeltburet ikke passer til bilen min. Hva gjør man da? Jeg føler at jeg da må kjøpe buret selv om det ikke passer fordi er ekkelt å si at jeg ikke skal ha det alikevell.

Det går jo ann å dra til steder der man selger nye herkules og variocage og å prøve til bilen min. Men er veldig ekkelt siden jeg ikke skal ha da. Er ekkelt om jeg opptar tiden til selgere ol. for å bære buret ut, sette det opp, montere for så å si at buret skal ut igjen og si at beklager jeg skal ikke ha det. Det tør jeg ikke å si. Jeg tør heller ikke at de bærer ut og monterer ett bur som jeg ikke skal ha. Veldig ubehagelig situasjon.

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt jeg var interessert i buret og gjerne ville kjøpe det dersom det passer i bilen min.
Jeg har annonser bilbur flere ganger jeg, og forventer ikke at folk skal kjøpe det om det ikke passer i bilen deres.
Så, ikke føl deg ekkel.
De som selger bur er vant med at folk vil prøve. Så, vil du dra og prøve bur i bilen din, så gjør du det. Ingen kjøpetvang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde først gått på nett og funnet målene på burene du er interessert i, så hadde jeg målt bilen og funnet hvilke bur som var aktuelle. Så hadde jeg fulgt med på finn som en hauk (been there, done that) og dersom et av burene jeg tror kunne passe dukket opp hadde jeg tatt kontakt med selger og bedt om nøyaktige mål. Så hadde jeg målt igjen, og sjekket om det passet. Hvis det fortsatt ser bra ut hadde jeg svart selger at jeg var interessert og ville gjerne komme å prøve om det passer i bilen min. Så kan du jo når du er der, si endelig fra om du vil ha det eller ikke. Selger skjønner nok veldig godt at du ikke vil kjøpe det når de ser at buret ikke passer i din bil ;) Så hvis du finner et bur i nærheten av der du bor går nok dette fint :) Verre når man bor 50 mil unna og søstra di må hente buret, og hun ikke har samme bil som deg. Det gikk noen mailer og mye måling, for å sikre at det ikke ble bomkjøp. Det var i tillegg et spesialbygd bur, uten noen str på nett. Men det gikk aldeles strålende! Og uansett så kan man jo selge buret videre, antagelig uten noe særlig tap (bortsett fra finn-annonsen), dersom det ikke passer :) Lykke til i burjakten! Edit: Var visst litt for treg med å skrive jeg, ser du har fått de samme tipsene over her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du reiser hjem til de som selger buret og sier at du vil kjøpe det dersom det passer i bilen din, så går det nok helt fint :)

Jeg solgte et Herkulesbur for en liten stund siden, og kjøperen var usikker om buret passet. Da kom han hjem til meg, jeg gav han buret i døra, han satte det inn i bilen selv og fant ut at det passet. Ikke noe ekstra styr for meg i det hele tatt.

Hvis du tar med deg en venn som kan hjelpe deg å bære og sette på plass kan dere jo ordne dere selv både hjemme hos folk og i en butikk der de selger buret? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke kjøp variocage! Det skrangler og bråker verre enn verst og de ruster :( Angrer så på det kjøpet...
Nå har jeg bare hatt mitt i litt over en mnd, men jeg har ikke hørt en eneste lyd derfra? Om du leser bruksanvisningen står det at du må stramme skruene om det bråker. Hvis det ikke hjelper hadde jeg klagd på buret, det skal ikke skrangle. Jeg har på den andre siden dårlig erfaring med Herkules, pga de tette veggene synes jeg ikke det ble tilstrekkelig luftsikulasjon inne i buret om sommeren og det tok altfor lang tid før kald luft fra AC nådde hunden når vi satte oss inn i varm bil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare hatt mitt i litt over en mnd, men jeg har ikke hørt en eneste lyd derfra? Om du leser bruksanvisningen står det at du må stramme skruene om det bråker. Hvis det ikke hjelper hadde jeg klagd på buret, det skal ikke skrangle. Jeg har på den andre siden dårlig erfaring med Herkules, pga de tette veggene synes jeg ikke det ble tilstrekkelig luftsikulasjon inne i buret om sommeren og det tok altfor lang tid før kald luft fra AC nådde hunden når vi satte oss inn i varm bil.

Ja nå har både jeg og ei veninna klaget på buret. Sier litt når jeg fikk pengene tilbake uten å måtte returnere buret. Hjelper ikke å stramme skruer på verken mitt eller hennes bur. Nå har hun nylig klaget så hva løsningen blir det vet jeg ikke enda. Herkules har jeg ikke erfaring med men for min del blir det nok herkules eller et spesialbygget bur fra bonzobur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke kjøp variocage! Det skrangler og bråker verre enn verst og de ruster :( Angrer så på det kjøpet...

Ikke en lyd å høre fra mitt dobbeltbur. Ikke noe rust heller. Det følger jo også med gummipakninger som legges imellom når buret monteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en lyd å høre fra mitt dobbeltbur. Ikke noe rust heller. Det følger jo også med gummipakninger som legges imellom når buret monteres.

godt noen er fornøyd :) de gummipakkningene er på både mitt og min veninnes bur men hjelper ikke. Var på et kurs for en stund siden og da kom temaet opp og der hadde flere lagt silikon i alle sprekker på buret for å få det til å være stille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke kjøp variocage! Det skrangler og bråker verre enn verst og de ruster :( Angrer så på det kjøpet...

Hæ? :P Har hatt mitt i godt over 2 år, og har ikke hatt verken lyd eller rust til tross for mye kjøring på humpegrusvei etc. Sikker på at ditt ble montert rett? Oppdretter har dobbeltburet, og har ingen problemer med sitt heller :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? :P Har hatt mitt i godt over 2 år, og har ikke hatt verken lyd eller rust til tross for mye kjøring på humpegrusvei etc. Sikker på at ditt ble montert rett? Oppdretter har dobbeltburet, og har ingen problemer med sitt heller :)

Ja hadde jo vært litt rart hvis det er så mange som har montert det feil kanskje. :icon_confused: Føler jeg støtt og stadig snakker med folk som klager over buret sitt... Det med rust er greit hvis buret er uten skrammer, men etter noen valper og litt tygging her og der så ruster det så fort "belegget" kommer av og det innrømte leverandøren at det ville gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde jo vært litt rart hvis det er så mange som har montert det feil kanskje. :icon_confused: Føler jeg støtt og stadig snakker med folk som klager over buret sitt... Det med rust er greit hvis buret er uten skrammer, men etter noen valper og litt tygging her og der så ruster det så fort "belegget" kommer av og det innrømte leverandøren at det ville gjøre.

Vi hadde en lånehund i buret som tygde av belegget på flere av stengene, det var vel i januar 2012, og det har ikke rusta enda, men jeg får vente i spenning :P Mulig kystklimaet er positivt for rust :lol: Men altså, det kan godt være at det er deler av produksjonen som ikke har vært like heldig. For jeg kjenner flere som er veldig fornøyd med sine, inkl oss. Mulig det har med hvilken generasjon av buret det er? Jeg mener at både vi og oppdretter har andregenerasjon, men hva de andre har veit jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en lånehund i buret som tygde av belegget på flere av stengene, det var vel i januar 2012, og det har ikke rusta enda, men jeg får vente i spenning :P Mulig kystklimaet er positivt for rust :lol: Men altså, det kan godt være at det er deler av produksjonen som ikke har vært like heldig. For jeg kjenner flere som er veldig fornøyd med sine, inkl oss. Mulig det har med hvilken generasjon av buret det er? Jeg mener at både vi og oppdretter har andregenerasjon, men hva de andre har veit jeg ikke.

Ja vi har alle de nyeste 3g er det ikke det de heter tro. Vet i hvert fall at 4 av oss som ikke er fornøyd har kjøpt de sist sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...