Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK medlemskap.


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Hvis jeg skal melde meg inn i NKK hvor mye koster det sånn ca. i året? Gjelder medlemskapet på meg eller på hver enkelt hund om man har flere? Koster det like mye om jeg har en eller flere hunder?

Jeg vurderer å melde meg inn i NKK neste år i januar siden jeg da får 10%rabatt på Agria forsikring. Får man også 15% rabatt på all eukonuba for? Hvordan gjør jeg da dette? Skal også melde meg inn i raseklubben til hunden min.

Går hundene gjennom meg? Altså om jeg blir medlem så er automatisk alle hundene jeg eier medlemmer?

Ett annet spørsmål: Hvis man kjøper hund/valp i Sverige som da er medlem i SKK, hvordan omregestrerer jeg da hunden til NKK? Siden jeg bor i Norge så er det mest praktisk å være medlem i NKK enn i SKK.

Hva skjer/gjør tollerne med hunden? Hvilke papirer ol. Vet man skal chippe hunden, pass, ormbehandling hvis hunden er eldre enn tre måneder, levere kontraksskjema og selvfølgelig å betale toll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som melder deg inn i NKK, ikke hundene dine. Du betaler bare en gang i året, og prisen er den samme om du har en hund eller 50 hunder. Hver enkelt hund som er knyttet opp mot ditt medlemsnr blir stående som dine. Du kan sende en mail til NKK for å knytte hundene opp mot medlemskapet ditt. Det koster ikke noe ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må melde deg inn i en underklubb for å bli medlem av NKK (raseklubb, sportsklubb e.l.). Det kan du gjøre på sidene til NKK. Det er du som er medlem, det har i prinsippet ingenting med hundene dine å gjøre, men hunder som er registrert i NKK med deg som eier blir liggende på siden din når du logger inn. Det koster 150 kr til nkk såvidt jeg husker, pluss hva nå medlemsavgiften er til den klubben du er medlem i. For eksempel 150 kr til terrierklubben pluss 150 kr til nkk, da blir det 300 kr. Fra 1. september og ut året er det halv medlemsavgift, så ingen grunn til å ikke melde seg inn med en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal melde meg inn i NKK hvor mye koster det sånn ca. i året? Gjelder medlemskapet på meg eller på hver enkelt hund om man har flere? Koster det like mye om jeg har en eller flere hunder?

Jeg vurderer å melde meg inn i NKK neste år i januar siden jeg da får 10%rabatt på Agria forsikring. Får man også 15% rabatt på all eukonuba for? Hvordan gjør jeg da dette? Skal også melde meg inn i raseklubben til hunden min.

Går hundene gjennom meg? Altså om jeg blir medlem så er automatisk alle hundene jeg eier medlemmer?

Ett annet spørsmål: Hvis man kjøper hund/valp i Sverige som da er medlem i SKK, hvordan omregestrerer jeg da hunden til NKK? Siden jeg bor i Norge så er det mest praktisk å være medlem i NKK enn i SKK.

Hva skjer/gjør tollerne med hunden? Hvilke papirer ol. Vet man skal chippe hunden, pass, ormbehandling hvis hunden er eldre enn tre måneder, levere kontraksskjema og selvfølgelig å betale toll.

Når du kjøper valp i Sverige, må du sørge for at den har pass, chip, og at en dyrlege har gitt den dvergbendelormkur. Du må skrive en kontrakt med selger, få stamtavle og skrive under et eierskifte. Send dette inn til NKK, så vil du få en regning på 750 kr du må betale for å få den omregistrert. Da blir den registrert fra SKK til NKK, og fra forrige eier til deg. Du trenger ikke være medlem av svensk kennelklubb for å få den registrert i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du melder deg inn i raseklubben blir du også medlem i NKK, tror det er 350 kr for klubbmedlemskap + 150 kr til NKK, slik at du da blir medlem der, mottar hundesport i posten og kan bruke deres nett tjenester. For og omregistrere en svensk hund må du sende inn stamtavle og kjøpekontrakt til NKK pr post, så registrerer de også får du tibake stamtavle pluss eierbevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...