Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjøre hunden reiseklar til utlandet.


Marthe Langholm
 Share

Recommended Posts

Jeg skal ta med hunden min til Tyrkia, og trenger derfor å få han chippet, ormkur, rabiesvaksine og ordne pass. Noen som vet ca prisene på dette ?
Er det noen andre som har tatt med hund til Tyrkia eller andre lignende land? Hvilket selskap reiste dere med, og fra hvor ?
Håper noen kan gi meg noen svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ville jeg ringt rundt til ALLE klinikker i omegn for å sammenligne priser, for det er ekstremt store variasjoner. Iogm at du skal ordne så mye, så kan du kanskje få "valpepakke-pris"? Spør om de har en sånn løsning også.

Mattilsynet har en fin veiviser for reise med kjæledyr.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR Tyrkia er et listeført land (eller noe slikt) så i tillegg til å ha rabiesvaksine må du også ha titertest som tas 120 dager etter vaksinen (står om det i passet).

Det står ikke på mattilsynet om hva som trengs for å komme INN i landet med hund, så der må man selv ta kontakt. Kan tenke meg tollen eller ambassaden vet mer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR Tyrkia er et listeført land (eller noe slikt) så i tillegg til å ha rabiesvaksine må du også ha titertest som tas 120 dager etter vaksinen (står om det i passet).

Det står ikke på mattilsynet om hva som trengs for å komme INN i landet med hund, så der må man selv ta kontakt. Kan tenke meg tollen eller ambassaden vet mer om det.

Ja, jeg vet hunden trenger en blodprøve på at vaksinen funker osv :)

Jag vet hva som er reglene for å ta med hund til og fra Tyrkia, men tenkte litt på hva dere betalte for de forskjellige vaksinene, pass osv :) Jeg har sendt mail til flere veterinærer, men det tar sin tid å svare for de også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet hunden trenger en blodprøve på at vaksinen funker osv :)

Jag vet hva som er reglene for å ta med hund til og fra Tyrkia, men tenkte litt på hva dere betalte for de forskjellige vaksinene, pass osv :) Jeg har sendt mail til flere veterinærer, men det tar sin tid å svare for de også :)

Å chippe, helsesjekke og vaksinere valp (vet det ikke er det du spør om) koster ca 500,- hos min vet.

Rabiesvaksine kostet rundt 500,- ink. pass

Å skrive ormekuren i passet kostet 50,- da hadde jeg tablett selv.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...