Gå til innhold
Hundesonen.no

Veterninær kostnader ?

Michelle

Synes du veterinærkostnader er for høye ?  

18 stemmer

1. 1.

• Ja
      17
    • Nei
      1
    • Vet ikke
      0
    • Akkurat passe
      0

Recommended Posts

Skrevet

Hei hei, lurer bare på hvordan deres veterinær kostnader ligger an.

Vi må betale 560 kr for en øyekonsultasjon

370 for en vanlig vaksine

500 for sjekk

Synes prisene er ganske rå jeg da! Vi skal til veterinæren på mandag og få sjekket øynene hennes, dette koster 570 ca. også spurte jeg om det er mulig å få sjekket tennene hennes samtidig, da måtte man bestille enda en konsultasjon, altså mao. nye 500 kr :-o

Litt sykt spør du meg..

Vel man må jo bare !

Hilsen Michelle :D

Skrevet

Altså, det er jo mye arbeid å være veterinær og å bli veterinær.. Men ærlig talt, det er utrolig dyrt. F.eks. så tar NKK 180 kr for å lese av HD-røngtenet, og det betyr at 1000 av de kronene vi betalte for HD-røntgen er det veterinæren som skal ha..

Skrevet

hmm. vi betaler 350 kr for konsultasjon.og der spør jeg om alt jeg lurer på .. hva vi betalte for vaksinen og slikt husker jeg ikke...

men veterinæren vi bruker er kjempe snill også da... 8)

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker! :?

Jeg ser på ti kviteringer her på vaksiner!

En på 334,80 og en på 347,20!

Har hørt at den vi bruker er ganske billig i forhold til andre i Oslo! Men har alltid gått til henne så da hvet jeg ikke så mye om det!

Hun er kjempe flink! Og snakker ikke rundt grøten! Hun går rett på sak og forteller hvordan det ligger ann!

Skrevet

F.eks. så tar NKK 180 kr for å lese av HD-røngtenet, og det betyr at 1000 av de kronene vi betalte for HD-røntgen er det veterinæren som skal ha..

Vil det si at du betalte kun 1180.- for røngten???

Skrevet
Jeg er ikke helt sikker! :?

Jeg ser på ti kviteringer her på vaksiner!

En på 334,80 og en på 347,20!

Har hørt at den vi bruker er ganske billig i forhold til andre i Oslo! Men har alltid gått til henne så da hvet jeg ikke så mye om det!

Hun er kjempe flink! Og snakker ikke rundt grøten! Hun går rett på sak og forteller hvordan det ligger ann!

Hilken dyrlege er det og hvor holder de til? Jeg vurderer å bytte dyrlege..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...