Gå til innhold
Hundesonen.no

nysgjerrig på strl på valpen.


Christiina
 Share

Recommended Posts

Vi har fått oss en Labradormix. Moren var labrador og buhund. Faren var labrador og pointer. Valpen vår ser egentlig ut som en labrador med lengre pels. Den er helt sort. Store labber. Han er 11 uker gammel. Han er nå 37 cm fra gulvet til halsbåndet. og 47 cm fra halsbåndet til rumpa. (der halen begynner) Noen som kan si om han er lik labrador i strl? :)

post-12647-0-16383800-1381690231_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er umulig å si med blandingshunder. Har sett flere tilfeller der valpene etter to forskjellige raser har blitt større enn begge foreldre og standarden på disse og, også hørt en teori om at det er vanlig at de gjerne blir det (men det vet jeg såklart ikke om det egentlig er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ja, ser den. Får ta tiden til hjelp :)

Vi har ikke veid han så aner ikke. Tenkte å gjøre det i morgen. Takk:) han er nydelig.

Du mener liten pointer og stor buhund?

Nop Liten Buhund som er den minste rasen og stor pointer som jeg mener er den største. et sted mellom de to blir hunden i størrelse. Altså håpløst for oss å angi noe som helst. Det skiller vel ca 25 kg på ytterpunktene vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hun spør om er vel ikke om det er mulig for oss å tippe hvordan han blir som voksen, men hvordan han ligger an i forhold til labradorvalper på samme alder eller? Nå har ikke jeg labb-valp, så den kan jeg ikke hjelpe med, men skjønne du er nysgjerrig på hvordan han blir :) Han var supersøt! Sprek blanding, du får sikkert en aktiv hund der!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Tja..... 37 cm og 11 uker gammel så vil jeg gjette at den blir rimelig stor jeg. Det er ganske stort for alderen.

Jeg synes for øvrig det ser ut som om noen kanskje har tatt litt feil med tanke på hva den er blanding av - den burde ikke kunne ha sånn pels med den korthårsavstammingen - selv med bittelittegrann buhund skal det ikke kunne bli så lange hår på valpen så jeg tror kanskje man har gjettet på avstammingen her.

Det må ha vært noe langhåret på ferde for å si det sånn :). Men jeg tror ikke dette blir noen liten fyr på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 cm når den er 11 uker gammel, må den bli så stor da, da? Da er han jo like stor som Leah er nå, pleier ikke belgervalper på 3-4 mnd å være sånn ca så store da? Så rundt 60-65 cm høy som voksen? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

37 cm når den er 11 uker gammel, må den bli så stor da, da? Da er han jo like stor som Leah er nå, pleier ikke belgervalper på 3-4 mnd å være sånn ca så store da? Så rundt 60-65 cm høy som voksen? :icon_confused:

En belgervalp på 4 måneder (dvs. sånn ca. 5 uker ELDRE enn denne valpen) er vel på Leah sin størrelse, eller der omkring. Denne valpen er 37 cm og 11 uker. Jeg synes det er stort jeg - om man håper den skal ha buhund størrelse - som er sånn ca. 42-48 cm. Den kommer garantert til å vokse mer enn 10 cm i høyden liksom. Tipper den vil vokse mer enn 20 cm også - noe som vil ta den opp til labrador størrelse....... og så synes jeg ikke at 60-65 cm er lite liksom. Det er ganske stort det. Men jeg vil gjette at denne kanskje blir litt større enn det også, eller kanskje rundt 65 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En belgervalp på 4 måneder (dvs. sånn ca. 5 uker ELDRE enn denne valpen) er vel på Leah sin størrelse, eller der omkring. Denne valpen er 37 cm og 11 uker. Jeg synes det er stort jeg - om man håper den skal ha buhund størrelse - som er sånn ca. 42-48 cm. Den kommer garantert til å vokse mer enn 10 cm i høyden liksom. Tipper den vil vokse mer enn 20 cm også - noe som vil ta den opp til labrador størrelse.... og så synes jeg ikke at 60-65 cm er lite liksom. Det er ganske stort det. Men jeg vil gjette at denne kanskje blir litt større enn det også, eller kanskje rundt 65 cm.

Vel, jeg syns jo det er litt vel optimistisk å tro at det blir en buhund-størrelse på en hund som er blanding av 4 raser, der 3 av de er større enn buhund *ler* Men rundt 65 cm, er det rimelig stort det da? :P

Med tanke på pelsen, så er kanskje 1 av labradorene heller en flat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Vel, jeg syns jo det er litt vel optimistisk å tro at det blir en buhund-størrelse på en hund som er blanding av 4 raser, der 3 av de er større enn buhund *ler* Men rundt 65 cm, er det rimelig stort det da? :P

Med tanke på pelsen, så er kanskje 1 av labradorene heller en flat?

65 cm er rimelig høyt tenker jeg da :). Jeg synes jo Elijah er svær og han er vel 65 he he he he

Om du forventer å få en hund på mellom 45 og 55 cm så er 65 rimelig stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kanskje er noe flat eller golden inne i bildet på valpen deres grunnet pelsen :-) Ellers så bar det jo en utrolig nydelig valp!

Størrelse blir vanskelig å tenke ut, men ville sagt str stor labrador ikke er ulogisk. Jeg synes blandingshunder ofte blir større enn opphavet sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det jeg mente lijenta.

De vi kjøpte han av sa begge foreldre var halvt labrador. Men jeg synst også det kan se ut til at det er golden inni bildet. Har har herlig myk pels. Jeg håper han blir en stor gutt. :)

veide han nå. Han veier 7,8 kg. Folk som har sett han har sagt at de synst han er stor for å være så liten. De har også spurt om han har flat eller golden i seg.

Ja lurer jo veldig på om han ligner en labrador i strl siden de kan bli kanskje store. Jeg synst opp mot 60 cm er ganske stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7.8 kg og 11 uker er da ikke så stort. Min største (63 cm og 32 kg) veide 11 kg ved samme alder. Min minste hadde derimot samme vekt som din ved samme alder. Hun er en liten malamute som jeg ikke tror blir større enn 60 cm ihvertfall. Men nå vokser valper i forskjellig takt da, så kan være din skyter i været likevel :) Umulig å si på blandingshund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg synst at 60 cm er ganske stort jeg. Hehe. :) han var den største i kullet. Når vi hentet han så vi goodt hvem som var vår for å si det sånn. Moren veide 20 kg og faren 23.

Han sjarmerer oss i senk :D

Nesten 8 kilo 11 uker gammel - vel, da er han ikke så solid som han ser ut som - ganske nett type da med andre ord, og da er han vel strengt tatt i vektklasse belger. Men jeg tror du bør regne med at han blir mellom 60 og 70 cm høy, for han er ganske høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært noe langhåret på ferde for å si det sånn :).

Enig, han er pelsa helt annerledes på beina enn en buhund, som har kort pels på beina med unntak av beheng og skjørter. Han har heller ikke buhund-valpepels på kroppen, men mye lengre og mer "tovete". Blir spennende å se han når han vokser til! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan minne litt om min tidligere blanding av golden/buhund og labrador(litt usikker på om labrador var riktig nå..)

Han så sånn ut som 7,5 uker gammel:
tassen.jpg

Han ble slik:

tassen2.jpg

Rundt 25 kg, høyde husker jeg ikke akkurat nu.. :) Synes din ser litt mer labrador ut enn min, men valpepelsen ser omtrent lik ut som jeg husker min hadde :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan minne litt om min tidligere blanding av golden/buhund og labrador(litt usikker på om labrador var riktig nå..)

Han så sånn ut som 7,5 uker gammel:

tassen.jpg

Han ble slik:

tassen2.jpg

Rundt 25 kg, høyde husker jeg ikke akkurat nu.. :) Synes din ser litt mer labrador ut enn min, men valpepelsen ser omtrent lik ut som jeg husker min hadde :)

Ja, den så veldig lik ut min, bare min har litt kortere pels. Det var en utrolig nydelig hund hvertfall!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...