Gjest Skrevet 12. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2013 Meesha er valp og får leke som han vil med sine egne ting inne. Her om dagen dro han hundesenga si gjennom hele stua, knurret og hadde the time of his life. Helt greit. Han er jo en valp, de gjør liksom bare sånne ting, tenker jeg Dersom leken blir veldig voldsom greier vi fint å roe han ned. Det som ikke er lov er å leke med meg med mindre jeg sier at det er greit / tar initiativ. Har hatt noen episoder hvor han kommer som en rakett opp i sofaen og rett opp i ansiktet på meg mens jeg sitter og holder på med noe. Det er IKKE ok. Men det blir mindre og mindre av disse episodene, for han har skjønt at gjør han dét så blir verden et kjedelig sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Klematis Skrevet 12. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2013 Jada, han herjer så mye han vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 12. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2013 Khela merker jeg ikke noe til uansett, så hun får herje som hun vil Sjeldent hun herjer noe spesielt når hun er alene hund i huset og vi ikke legger opp til lek. Tequila er litt too much inne hvis hun skulle fått herjet, så hun får ikke lov med mindre hun leker rolig med Khela. Valpis herjer som bare det, men han er jo bare valp enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 12. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2013 Da Chicka var yngre så hendte det at jeg kastet ball og hun rapporterte den til meg. Vi har også hatt fjasete drakamper med "knuta" hennes. Når vi har besøk av noen av vennene hennes så får de lov til å drive med litt stille lek, ikke herjing, som oftest ligger de på gulvet hvor de tuller og fjaser med hverandre. Chicka er kjempe rolig inne og har absolutt ikke tatt farge av at vi lekte litt inne da hun var yngre. Eller når jeg tenker på det så fikk hun en tennisball av broren min i forrige uke og da måtte hun ta seg et par runder i leiligheten, full av stolthet over å ha fått en ny ball Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 12. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2013 Jeg tillater til en viss grad litt lek i stuen. Har to hunder, og de får lov å "tannfekte" med hverandre. Men hvis de driver med det i sofaen der jeg sitter, så blir det for viltert og de dytter i meg, så da blir jeg sur og ber dem gå ned. Så fortsetter de på stuegulvet, og der plager de jo ingen, så da er det greit som regel. Noen villere leker enn det driver vi ikke med inne. Det var en periode der jeg satt i ene enden av stua og kastet en Skinneeez-pipeleke over til den andre enden av stua, så hentet hundene den. Det synes de var utrolig stas. Men det ble litt mye hopping og fyking hit og dit og bikkjer som sklir avgårde på glatt gulv i full fart, så jeg sluttet med den slags lek innendørs. Ellers er det ingen lek inne. Det er for liten plass her i grunnen, vi bor i rekkehusleilighet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maria Skrevet 12. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2013 Khela merker jeg ikke noe til uansett, så hun får herje som hun vil Sjeldent hun herjer noe spesielt når hun er alene hund i huset og vi ikke legger opp til lek. Tequila er litt too much inne hvis hun skulle fått herjet, så hun får ikke lov med mindre hun leker rolig med Khela. Valpis herjer som bare det, men han er jo bare valp enda. Hehe. Kjenner igjen det med å ikke merke at hunden herjer De er så små at selv om de fyker over gulvet merker man det knapt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 12. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2013 Hundene har en stor korg med leker, de får de leke med så mye de vil. Pi får leke og løpe osv, tar hun av blir det tvangskos, hun er generelt veldig god på regulere ting og sover som regel eller slapper av og tumler litt med leker. Amiga var også slik, Issi også. MEn Doffen måtte jeg fjerne lekene. Når schaferne kommer på besøk så leker alle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shira Skrevet 12. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2013 Min datter på 4 år, herjer med dobermannen inne. (samboren min å egentlig) synes det er helt greit, så lenge de kan stoppe når de får beskje om det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alvira Skrevet 12. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2013 Aldri vettu Haha, nei aaaaldri 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TonjeM Skrevet 12. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2013 Nja.. full kelpieraptus inne er ikke greia.. de får ikke lov til det (men det hindrer dem ikke fra å glemme seg en gang i blant). Ellers er det lov å leke med hverandre men ikke oppå noen (dvs meg, gubben er det helt OK med ) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 12. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 12. Oktober 2013 Når de er helt ferske valper, ja. Men ganske fort får de ikke lov til å herje inne. Noe rolig lek er ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest 2ne Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Ja, det er lov så lenge det ikke blir for viltert og bråkete Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stine Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Her er alt lov Så lenge det ikke går helt over stokk og stein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Nei. Litt er ok, altså rolig lek. Ikke mer enn det. Når jeg får hund igjen kommer jeg til å få litt av en utfordring med å lære sambo det. Han elsker å herje med hunder inne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Ja, så lenge det ikke blir veldig bråkete og voldsomt. Blondie leker ikke så mye alene, hun har bare hatt noen raptuser etter at hun er våt eller løpt litt rundt og kastet på en leke. Valpen leker masse. Drar rundt på leker på gulvet, tar de med opp i sofaen, har en liten raptus. Hundene leker også litt i lag, men det er en veldig fin og rolig lek. De går liksom bare rundt å knuffer litt på hverandre og lekebiter Jageleker har man ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Helt lov så lenge det ikke tar av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 13. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2013 Her er det fritt fram. Blaze er så liten og Felix er sjelden med på raptus så jeg synes ikke det blir slitsomt. Hadde jeg hatt store hunder tror jeg kanskje det hadde vært strengere regler på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alvira Skrevet 14. Oktober 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Artig å se at folk er så forskjellige! Etter å ha lest alle innleggene har jeg bestemt meg for at rolig lek er ok, herjing er ikke ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Ligger hundene på gulvet og biter på hverandre, ja det er greit. Men blir det hopping og løping, ehh nei, de er ikke akkurat chihuahuaer jeg har! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raksha Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 De får lov i gangen, men da stenger jeg grinda. Er ikke plass til å herje stort i stua her, og basenjiraptus er forsåvidt greit nok, problemet er når det kommer en eller to salukier etter eller da det kom 30 kg riesen etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Nei, vi har 4-5 hunder hjemme til enhver tid på 15-48kg, så det orker jeg ikke. Det er ikke lov å leke med (plage) katten heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Jeg leker med jentene inne, og de får leke med hverandre. Men vi løper ikke, vi bryter, danser og stuper kråke (dvs de gjør, jeg tar litt for stor plass med apearmer og -bein ) og vi leker bare med kroppene til hverandre. De er dritsøte. Jeg har ikke leker liggende framme, og bruker kun leker om jeg skal leke sammen med dem ute. Edit: Det hender jeg må be Aiko bruke innestemme om tøffingbrumlinga hennes blir litt mye, men stort sett går det helt uproblematisk for seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dante Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Vi lekte mye med BC'en inne fordi det var iskald vinter ute når vi fikk han. Når SH'en kom i hus noen måneder senere, lot vi de to få lov å leke inne sammen, for å se hvordan det gikk Vi tenkte som så at dette blir nok første og siste gang vi kommer til å ha to valper som er akkurat like gamle (skiller 12 dager mellom de). Så vi syns det er litt moro at de kan få utfolde seg inne også, det blir en litt sånn "once-in-a-lifetime-opplevelse" for både de og oss. De leker både seg imellom og med oss innendørs. Når vi syns det er nok, så ber vi de bare slutte og da gir de seg med en gang. Det er aldri noen krangling, bråk eller tull mellom de. De demonterer ikke halve huset, spiser opp kjøkkeninnredningen eller vekker hele nabolaget, så det er ikke noe problem. De er egentlig merkelig snille og greie....*bank i bordet*... . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Limo Skrevet 14. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2013 Ja, de får lov å leke så lenge de ikke tar helt av, eller til Lily blir lei Koda gidder ikke leke med de andre hundene, men han synes det er kjekt å herje med meg. Jeg har også masse leker liggende som de kan leke med når de vil. Jeg herjer en del med hundene, og noe av det kjekkeste Micro (på 11,5 år) vet er å ha sisten i stua Han jager meg rundt i stuen mens jeg hopper over stoler og sofa (vet jeg høres ut som en 5 åring, men det er ganske gøy) Dette har ikke ført til stressa hunder innendørs. Mesteparten av tiden ligger de å sover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amig0 Skrevet 15. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 15. Oktober 2013 Ja, men når jeg skal ut alene, plasserer jeg begge valpene i bur. Idag hadde de klart å komme seg ut av buret, av en eller annen grunn, men det var ingenting annet enn en klut som var ødelagt OG litt tiss på gulvet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts