Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Herregud.. Si noe avskrekkende og fælt om babyer så jeg slutter å være babysyk! :aww:

geysirgulper er ikke søtt, selv ikke fra egen baby.. :aww:

Hatt den store "splættgulp"dagen idag. Uvant for oss, for det er sjelden hun gulper slik. Starta dagen med en diiger en som stort sett gikk på armen min og ganggulvet, hadde et par mindre, før det kom en diiiiger en over hele meg og henne, og avslutter med at jeg sitter og gynger henne på foten min, og "splæt" - voila- maaaaaaaasse gulp på gulvteppet. :aww::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Herregud.. Si noe avskrekkende og fælt om babyer så jeg slutter å være babysyk! :aww:

Vårt siste døgn; en hel natt med hyling og ingen søvn, hjemme med sykt barn som er selskapssyk og litt for frisk til å være hjemme, ny natt med litt mindre hyling, men ikke så mye søvn, mor har migrene, men allikevel opp kl 06.00 for å være i barnehagen kl 7 og på jobb rett etterpå... Jeg teller dager til juleferie... (jeg gjør faktisk det, har en kalender foran meg på jobben som jeg krysser av...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere barne folket vårt. Jeg har nå fem tantebarn. Og alle ønsker seg jo leker, og selv ifjor brukte jeg mer på tantebarn enn resten av gavene. Jeg har ikke råd jeg til å kjøpe julegaver til de snart. Enda jeg prøver å slå sammen så hun ene fikk play doh, og han andre fikk noen greier til play doh osv.

Men har noen noe gode tips? To tantebarn på skolealder og dora the Explorer alder.

Også har min søster tre. En på skole, en i barnehage og en baby.

Alder er ikke min sterke side.. :-P

Og det største problemet for meg er at jeg like ett sett av barn mye bedre og vil helst egentlig bare skjemme bort de. Hah huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnetteH, Leseløver er en serie med bøker og har klare aldersinndelinger. De er ikke altfor dyre, og jeg tror de er ganske bra. Til den i barnehagealder er Pulverheksa ofte en slager. Rundt en hundrings på Capris.no :)

Babyer trenger ikke stort. Ei rangle, en body. Tja, spør hva de trenger, det er kjekt å få ting man faktisk har bruk for. Sånt er kjedelig å bruke egne penger på. :)

Og husk, barna drukner i gaver i jula, de kommer neppe til å huske på akkurat hva de fikk av deg. Det er foreldrenes gave som skal skille seg ut synes jeg, resten bør egentlig bare være billig ræl eller ting man har bruk for. Jula har tatt helt av. :P

@Kiyomi , så herlig han er som stryker etter han slår. :heart: Jeg venter fortsatt på at H skal utvikle empatisk sans for å si det sånn... :lol:

Her er det også urolige netter og en unge som er småskranten men ikke syk. Slitsomt for alle. Gigantiske mandler har han, og helt danske når han prater. Om han ikke er bedre til i morgen blir det lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere barne folket vårt. Jeg har nå fem tantebarn. Og alle ønsker seg jo leker, og selv ifjor brukte jeg mer på tantebarn enn resten av gavene. Jeg har ikke råd jeg til å kjøpe julegaver til de snart. Enda jeg prøver å slå sammen så hun ene fikk play doh, og han andre fikk noen greier til play doh osv.

Men har noen noe gode tips? To tantebarn på skolealder og dora the Explorer alder.

Også har min søster tre. En på skole, en i barnehage og en baby.

Alder er ikke min sterke side.. :-P

Og det største problemet for meg er at jeg like ett sett av barn mye bedre og vil helst egentlig bare skjemme bort de. Hah huff.

Vet ikke hvor mange søsken dere har og sånn, men her er vi blitt enige om 200-250 kr per barn. Altså fra hvert par. Før har de fått for endel mer men nå er de så mange at det ikke går lenger. De er uansett for små til å forstå at summen blir senket endel :)

Noen av de er sikkert i samme hus og omtrent på samme alder? Vi skal kjøpe den her i år, ikke så dyr, men når jeg ser på kommentarene så virker det som om den er populær :)http://www.coolstuff.no/Candy-Grabber

Edit: midlertidig utsolgt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldresamtalen ble utsatt til neste uke pga sykdom.

Jeg prøvde diskré å informere ped.leder om at det er en viss sannsynlighet for at A kan få vannkopper, men det ble brått mottatt med jubel av nærmeste overhørende og spredd videre.

Alle ville at barnehagen skulle vente i det lengste med å ringe meg hvis han brått ble prikkete gitt. Vannkopper er åpenbart øverst på alles julegaveønskeliste i år? :P

I dag skal vi telle prikkene til lille Tuva.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsknene mine har i løpet av det første året til Johanne kjøpt og kommer til å kjøpe fødselsgave, dåpsgave, julegave og bursdaggave. Det er mye når en jobber i barnehage og de andre to studerer. Lurer på å si at de ikke trenger å kjøpe gaver til meg lenger hvertfall, jeg syntes uansett det er morsomst når hun får noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jeg har snoket rundt og kjøper et wii spill til tantebarn klump 1 og 2 (fordi de får wii av foreldra), så da blir den felles iår. Så får jeg finne på noe smått til min søster sine barn.

Selv 250 per barn blir ganske mye for min gaveøkonomi :P

Skal finne på noe småpjus til HVER hos min søster for de krangler så mye om de får noe på deling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få en rake i øyet er ikke godt, @Mari. Da hjelper det liksom ikke at han er omsrogsfull etterpå. :lol:

Jo, det MÅ hjelpe! Min realitet er at om jeg gir uttrykk for at det gjør vondt så får jeg ofte en til i fleisen, eller full nekt på at det gjør vondt for meg. :lol:

H blir lei seg når han gjør meg ille, og når han blir lei seg blir han ofte sint, og når han blir sint så gjør han meg ofte ille. Det er ikke så lett å være liten uten kontroll på følelsene sine heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde hjulpet mye her, A viser aldri tegn til anger etter mammavold :P

Jo, det MÅ hjelpe! Min realitet er at om jeg gir uttrykk for at det gjør vondt så får jeg ofte en til i fleisen, eller full nekt på at det gjør vondt for meg. :lol:

H blir lei seg når han gjør meg ille, og når han blir lei seg blir han ofte sint, og når han blir sint så gjør han meg ofte ille. Det er ikke så lett å være liten uten kontroll på følelsene sine heller. :P

Greit, jenter! Jeg skal være takknemlig for hårstrykingen! :wub: Han er jo dritsøt, men han trenger ikke slå meg for å få kos liksom! :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, jenter! Jeg skal være takknemlig for hårstrykingen! :wub: Han er jo dritsøt, men han trenger ikke slå meg for å få kos liksom! :P

Men der er jo så logisk! Om han slår får han ALLTID respons, om han bare er snill så er det ikke sikkert du legger merke til det alle gangene i en travel hverdag. Han er bare smart han din. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

@ - jeg er i samme setting som deg, og har jo vært det rimelig lenge - og mitt gavebudsjett i forhold til skjønne tantunger kunne jeg ikke opprettholde når tantebarna ble flere og flere. For jeg ville jo gjerne kjøpe ordentlige ting til dem, for jeg unner dem virkelig det beste her i verden. Løsningen min var enkelt - fra yngstemann var 6 år så har mine tantunger fått Flax-lodd for en 100 lapp hver. Dvs. 4 lodd hver og ett kort hvor jeg skriver noen ord til hver og en av dem.
Jeg trodde det skulle bli mottatt med en skikkelig kjip mine, for det føltes jo litt kjipt - men Flax-loddene fra tante er en av julaftenens høydepunkter i tantungenes hjem. De synes det er stas, og det er alltid en eller flere av dem som vinner noen småsummer. I fjor vant to av dem noen hundrelapper og ett par andre vant en femtilapp hver.

Og unger synes sånne skrapeting er morsomt, i alle fall unger som har begynt å få en viss forståelse for penger. Så hvorfor ikke gi skrapelodd til de som er store nok til det og så eventuelt en body eller en leke til de aller minste?

Fra å ha julegavebudsjett på 6000 kroner har jeg redusert mitt til 2500,- og da handler jeg gaver til seks tantunger, mine foreldre og to venninner og en onkel. Mine søsken med følge får en vinflaske - i år er den sponset av tidligere arbeidsgiver som ga meg gavekort på kr 300,- fra vinmonopolet til bursdagen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Helt supert, @ Belgerpia. Jeg synes hundre kroner er mer enn nok selv jeg. Pleier sjelden å klare å holde meg til det da.

Det er vanskelig å holde seg til budsjettet altså, men det ble lettere når jeg fikk sortert ut tantungene - Jeg bruker å kjøpe skrapelodd for 800,- kroner, da har jeg noen ekstra jeg kan henge på andre gaver. Mamma og pappa - budsjett inntil kr 300,-, onkel 200,- Og da har jeg liksom litt igjen til venninner som jeg gjerne ønsker å kjøpe litt mer ordentlig ting til - ting de ønsker seg :). De siste årene har jeg faktisk vært under budsjett og det har vært deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne natten har vært ganske ille. E sover alltid hele natten, selv når hun har feber og er syk. I natt, derimot... La henne rundt kl 20, og hun våknet igjen litt over 21. Tydelig ikke i form, så hun fikk sitte på fanget mitt og kose, og ligge i sofaen og se på farmen ca halvannen time. La henne igjen, og hun sovnet. Hun våknet etter ca halvannen time igjen, og var kjempelei seg. Vi la oss alle tre, og hun fikk sove i sengen vår. Der ble hun varm og kald om hverandre (feber), og etter 2,5 time når kl var litt over 02 la jeg henne i hennes egen seng igjen. Hun sovnet, men våknet hver time frem til kl var 06, da sov hun helt til kl 11. Jeg ringte legen 11.10, og fikk time 11.30. Det var bra, for gullet mitt har både bronkitt, halsbetennelse og øyekatarr, hun. Blodprøvene så overraskende fine ut, men hun skal uansett medisineres. Øyedråper hver 1.-2. time, og med mindre hun blir mye bedre til i morgen så skal jeg hente ut Penicillin til henne også. Nå har jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke dro til legen tidligere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg virkelig må holde meg i tøylene for å ikke gå på en tantesmell til jul, altså. Vi har bare to nieser og én nevø, men alikevel har jeg bare lyst til å gi dem ALT! :ChristmasTree:

Datteren til søsteren min får dukkevogn. Hun er veldig opptatt av å dytte ting fremfor seg og superopptatt av babyer, så da slo jeg på tantestortromma og kjøpte en Brio-vogn til henne (den var satt ned 200,-, da så da ble det ikke så ille :P)

Sønnen til broren til mannen får camo-nett til trehytta han har bygget. Han er den kuleste femåringen i verden. Jeg tror han kommer til å bli tømrer/byggingeniør/arkitekt når han blir stor, han er så utrolig handy allerede nå :) Det kostet ikke mer enn et par-tre hundre kroner på friluftsmagasinet. Fornøyd med det.
Så er det siste niesen, da. Hun er to og et halvt og hun og broren har altså så mye leker! De er eneste barnebarn både på hans og hennes side av familien og får jo så mye! De har alt av lego og dukketing, bamser, plastelina og sånn, så jeg vet virkelig ikke hva vi skal gi henne. De har også alt som finnes av bøker, for moren er lesehest. Så jeg kan ikke kjøpe Folk og røvere i Kardemommeby eller Karius og Baktus eller Pippi eller noen av de bøkene jeg liker å gi bort... Og så har hun utrolig mye klær for hun er minstejenta i vennegjengen som arver klær av hverandre... Jeg har nettopp gitt henne genser jeg har strikket selv, så det er kanskje litt kjedelig å få det til jul også..

Er det noen som har tips til hva jeg kan gi? Maks 400-500 kr (gjerne en god del under også, altså...)

:santa-smiley-ho-ho-ho: :juletre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tantebarn å gi gave til enda, men samboer har en lillebror på 3 som vi skal gi gave til. Han har ca alt man kan tenke seg av leker, får mye leker av andre slektninger til jul og ender opp med å leke med eskene og gavepapiret istedet :P I fjor strikka jeg Mariusgenser til han og han tok den på og NEKTET å ta den av hele kvelden, så det var tydeligvis stor suksess :lol: Litt tomme for ideer om hva vi skal gi han i år, har egentlig ikke lyst til å kjøpe en leke bare for at den skal bli en til i samlinga og føler hjemmestrikka genser er litt "brukt opp" siden han fikk det i fjor, eller? Hva sier dere mammaer? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min onkel hadde dårlig råd et år og ga en billig hammer, eske med spiker og noen plankebiter til hele hurven.

Gutter som jenter.

Beste julegaven evver og alle i familien snakker om det enda :lol:

Ingen av oss ungene brydde oss om noen andre gaver.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min onkel hadde dårlig råd et år og ga en billig hammer, eske med spiker og noen plankebiter til hele hurven.

Gutter som jenter.

Beste julegaven evver og alle i familien snakker om det enda :lol:

Ingen av oss ungene brydde oss om noen andre gaver.

Genialt! Onkelen din har skjønt det. :) Men hvor mye koster en billig hammer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...