Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Recommended Posts

Skrevet

God bedring til Ask!

Nå blir det spennende, Arkansas. Garmen synes at det er så komisk at jeg har fått en skikkelig bullegutt som menneskebarn. Jeg vet ikke hva du krysser fingrene for, en mini bull eller en kelpie i babyform? :lol:

• Like 2
  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Skrevet

God bedring til Ask!

Nå blir det spennende, Arkansas. Garmen synes at det er så komisk at jeg har fått en skikkelig bullegutt som menneskebarn. Jeg vet ikke hva du krysser fingrene for, en mini bull eller en kelpie i babyform? :lol:

Mini bullen har lagd en ganske bra bull ut av kelpien, så det blir vel et bulle barn :D med innslag av kelpie galskap..... Tror ikke jeg skjønner hva jeg har begitt meg ut på.

Lykke til på fredag!

God bedring til Ask

• Like 2
Skrevet

Mini bullen har lagd en ganske bra bull ut av kelpien, så det blir vel et bulle barn :D med innslag av kelpie galskap.... Tror ikke jeg skjønner hva jeg har begitt meg ut på.

Hardheaded, intens, aktiv, store reaksjoner, sosial og aldeles elskelig? Ikke dumt, ikke dumt. Jeg håper for din del at kelpien skinner gjennom med tanke på trenbarhet. :P Vet du kjønn? Kanskje litt tidlig enda. Hvor mange uker er du?

Skrevet

Da jeg dusjet i sta skjedde det noe rart. Jeg tar med meg ungen og legger henne på en dyne på gulvet mens jeg dusjer. Så åpner Sansa døren og legger seg klin oppi Isabel. Ungen blir jo super happy og driver å drar i pelsen til sansa og bruker henne til å sette seg opp snu seg osv. sansa Bare drar til seg pelsen der hvor Isabel lugger og legger seg klin inntil igjen. Jeg synes dette ser litt risky buisness ut og ber Sansa gå ut (jeg står fortsatt i dusjen). Hun går ut og kommer tilbake med en taustump og legger seg klin inntil Isabel igjen og dasker taustumpen på henne litt forsiktig. Isavel tar jo tak i taustumpen og de har "drakamp"! What??! Så løper jeg ut av dusjen for dette er vel merkelig oppførsel av begge to :aww: Neste gang dusjer jeg med døra låst!

Edit: Hvorfor går ikke Sansa unna når hun blir lugget? Når vi gjør noe hun ikke liker, pleier hun jo gå å legge seg i andre enden av leiligheten.

Min første tispe passet på min første baby som en smed. La jeg ungen foran peisen, la hunden seg i mellom. Da hun begynte å krabbe, lå hunden på det nederste trappetrinnet opp til andre etasje, så noen barnegrind var ikke nødvendig. Da hun ble enda litt eldre og begynte å reise seg, stilte hunden seg opp så Ane kunne klatre opp etter pelsen hennes. Hun sto dørgende stille til ungen bumsedeiset ned igjen. En vakker dag begynte hunden å gå og ungen sto igjen på egne bein :)

La henne være barnepike når det er naturlig. Det er bare vakkert :)

• Like 10
Skrevet

Hardheaded, intens, aktiv, store reaksjoner, sosial og aldeles elskelig? Ikke dumt, ikke dumt. Jeg håper for din del at kelpien skinner gjennom med tanke på trenbarhet. :P Vet du kjønn? Kanskje litt tidlig enda. Hvor mange uker er du?

Håper på litt kelpietrenbarhet, men deler av arvematerialet tilsier at det ikke er det enkleste å trene.

Er 13 uker i dag, var på tidlig ultralyd sist torsdag og så en sprellende mini baby. Men var litt tidlig å se kjønn så vi må smøre oss med tålmodighet. Kjenner at det ikke er så lett.

Skrevet

Min første tispe passet på min første baby som en smed. La jeg ungen foran peisen, la hunden seg i mellom. Da hun begynte å krabbe, lå hunden på det nederste trappetrinnet opp til andre etasje, så noen barnegrind var ikkenødvendig. Da hun ble enda litt eldre og begynte å reise seg, stilte hunden seg opp så Ane kunne klatre opp etter pelsen hennes. Hun sto dørgende stille til ungen bumsedeiset ned igjen. En vakker dag begynte hunden å gå og ungen sto igjen på egne bein :)

La henne være barnepike, når det er naturlig. Det er bare vakkert :)

Så rørende! :heart: Og jeg er helt enig, det er et så fint samspill, en skam å blande seg for mye. :)

Håper på litt kelpietrenbarhet, men deler av arvematerialet tilsier at det ikke er det enkleste å trene.

Er 13 uker i dag, var på tidlig ultralyd sist torsdag og så en sprellende mini baby. Men var litt tidlig å se kjønn så vi må smøre oss med tålmodighet. Kjenner at det ikke er så lett.

Det skjønner jeg godt. Jeg tenkte mye på det husker jeg, snodig for jeg var sikker på at han var gutt. Fikk vite kjønn 13+5 tror jeg det var. :)

• Like 1
Skrevet

Arya er ikke så god på å holde på ting så hun har sikkert sladra :P

Men nå må du få fri fra jobb for å parerer Arya, for det krasjer litt. Har truet mannen med at han må dra i verstefall :D

Ja som om han hadde reist *flirer*

Heldigvis *bank i bordet* er ikke mai/juni den værste ferietiden på jobb.

Skrevet

Nå fikk jeg lyst å dele et bilde av min lille øyensten :ahappy: Ut på tur! Blid og alltid i farta, bortimot umulig å få et bilde i fokus for tida :P

_DSC0164.JPG

Knallsøt! Og med så fin skruelue da gitt! :)

• Like 1
Skrevet

Oi Baby! Masse gid bedring til storesøster!:

Prinsesse vilikke sover med hodet inntil puppen. Deilig når det bare er det som skal til.

Skrevet

Hun er ikke skadet og alt virker fint med hun husker ikke noe fra helga bl.annet. ting som hun bør huske. Ting som skjedde som er stort for henne er helt borte vekk. Derfor vil de overvåke henne i natt.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Skrevet

Vi bruker rema1000 bleiene (Jaran og Sophia bruker samme størrelse- Haha!) Aldri hatt en lekasje med dem. Eneste som holder på mine unger. Libero og coop holder ikke, og pampers blir de såre av.

Skrevet

Prøv å gå opp en størrelse, Wednesday. De kiloindikatorene pleier ikke alltid stemme. Av billigbleier var det coop som vant hos oss. :)

• Like 1
Skrevet

Prøv å gå opp en størrelse, Wednesday. De kiloindikatorene pleier ikke alltid stemme. Av billigbleier var det coop som vant hos oss. :)

Har akkurat bytta fra 2 til 3. Kan ikke gå opp enda en størrelse enda!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...