Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Vi har en Brio happy duo, helt enkel, ikke noe fancyshmancy, og ikke en av de dyreste. Har med både sitte og liggedel. Har gummihjul med luft, og er veldig behagelig å trille. Den er ikke nett og liten, men ikke av de største heller (noen vil jo ha litt stor bag for eksempel, hvis de får vinterbarn og skal ha mye plass til pose og dyner osv, men vi hadde både sommerbaby og liten baby så den var helt passe for oss)... Den har til og med tålt skogsturer med bestefar, og han går der no barnevogn have sat its Wheels before...

Red; Vi prøvde oss også på en trille med sånne snurrehjul foran. Den funket ikke på asfalt en gang... så jeg tror ikke jeg hadde turt å kjøpe med det. Mulig det er bedre når de kan låses...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker emmaljunga vognen min, som er helt fantastisk samme hvilken underlag og kommer oss frem samme søren hvor :ahappy: Men nå har vi gått mye i skogen og sånt også. Men den er kjempesvær :P

Vi har landa på den. Er mer i terreng enn på kjøpesentre så da får vi bære der. Hvordan vi skal få den inn i bilen fortrenger jeg enda :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Puttiva kjøp den du vil ha, så kjøper du en ekstra brukt om den ikke passer alle formålene. Vi endte opp med to, kjøpte begge brukt da, og begge passer utmerket til sitt bruk. Men skulle jeg bare valgt en, så hadde jeg landet på briovogna. Den er som *marianne* sier, ikke fancysmancy, helt enkel og grei, triller godt og ikke minst, god å trille på på alle underlag. Men den tar stor plass i bilen (riktignok mindre enn simo og emmaljunga (mener jeg), men for oss blir det veldig trangt med digert hundebur + briovogna. Det går, men myye enklere med abcvogna som knapt tar noe plass.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer enig i den ja...

Vi er på dag 6 av de første 10 i en soveplan vi har lagt ved hjelp av boka. Skriver mer i neste uke når vi har gjennomført, men det virker lovende hittil. Isåfall mer søvn uten strengere idioteegler som å sette på klokke og ikke gå inn før den ringer, wtf? Til en baby som gråter...

Har forresten Emmaljunga citycross, kjempefornøyd. Den er en traktor som kommer seg frem overalt samtidig som den er lett og ikke for stor. Og den har måttet tåle mye, i sommer løp jeg over digre steiner med den for det var det eneste som fikk J til å sove.. (Den har altså god støtdemping og!) Eneste, selene i sportsdelen begynner å bli for trange allerede... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ser ut til å virke @Marie!

Vi har også emmaljunga city cross og er kjempefornøyd! Den veier lite og lett å trille. Helt enig i at selene i sportsdelen er trange. Med skinn og dunpose meg unge med flere lag klør er de alt for trange. Vi bruker bare den til beina, men jeg synes de sitter alt for stramt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer barnevognfrustrasjon:

Hvor mye har det å si om sittedelen kan settes begge veier? Hva foretrekker dere, at ungen ser på dere, eller på verden?

Definitivt meg. Det er for meg faktisk VELDIG viktig, spesielt de første mnd de begynner å sitte i den, at babyen ser min reaksjon på verdenen, og opplever den "sammen med meg". Da får de fortsatt kikket ut, men møter den ikke alene og jeg er glad å kunne se på babyens ansiktsuttrykk, hva den blir usikker på, lese kroppspråket ved forskjellige behov osv.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøpt seler man kan. Feste i overkroppen. Men ser for meg at hun blir hengende i armene for hun sklir jo nedover når hun sitter. Kanskje jeg skal dra innom babyshop, de pleier å være veldig hjelpsomme. Evt skrive Mail til emmaljunga.

Jeg er forresten helt enig med Marie at å ha barnet mot meg er veldig viktig for oss! Da kan jeg se henne og hva hun driver med!

Gratulerer med Johanne sin første tann!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer barnevognfrustrasjon:

Hvor mye har det å si om sittedelen kan settes begge veier? Hva foretrekker dere, at ungen ser på dere, eller på verden?

Ungen skal se på meg. Det vil si, jeg har ikke småbarn lenger. Men den fellesopplevelsen er jeg glad jeg ikke gikk glipp av. Hadde en Simotrille og den ble lite brukt, faren min hatet å gå tur med den fordi han ikke kunne SE barna hele tiden. Det er også anbefalt fra forståsegpåere å la barnet sitte ansikt-til-ansikt, det har visst noe med trygghet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt meg. Det er for meg faktisk VELDIG viktig, spesielt de første mnd de begynner å sitte i den, at babyen ser min reaksjon på verdenen, og opplever den "sammen med meg". Da får de fortsatt kikket ut, men møter den ikke alene og jeg er glad å kunne se på babyens ansiktsuttrykk, hva den blir usikker på, lese kroppspråket ved forskjellige behov osv.

Akkurat det er det forsket på og funnet svært viktig. Jeg fikk bare ikke til å formulere det i sist svar :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...