Gå til innhold
Hundesonen.no

Saueskinn til hunden


Gjest
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger tips til hvor jeg kan få tak i et skikkelig saueskinn til hunden min til en ikke så altfor stiv pris.

Vi er glade i teltturer, og med en korthåret hund uten underull kan det by på problemer om natta nå som kulda kommer, han vil helst inn i soveposen min og vel så det!

Han har allerede et i senga si, men dette er et slikt "utvasket" og behandlet et jeg har kjøpt på Kid, jeg vil helst ha et som er så naturlig som mulig med lanolinen i behold så det fortsatt virker selvrensende. Om det lukter sau gjør ingenting, er da oppvokst på gård :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Vet ikke hva du mener med alt for stiv pris, men vi selger skinn av gammelnorsk spælsau, Dvs at den har lang og litt stri ull. De koster fra kr 1000-1500 avhengig av størrelse. Men et normalt skinn er priset til kr 1200,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du mener med alt for stiv pris, men vi selger skinn av gammelnorsk spælsau, Dvs at den har lang og litt stri ull. De koster fra kr 1000-1500 avhengig av størrelse. Men et normalt skinn er priset til kr 1200,-

Når begynner dere og selge det igjen Gråtass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikeas Ludde-saueskinn. Jeg har hatt mitt gjennom 6-7 år, og måtte vaske det i høst for første gang fordi det begynte å bli litt ekkelt. Vasket det med såpe, gredde og fønte pelsen (kjedeligste jeg har gjort på lenge) og smurte inn skinnet med lano for at det ikke skulle bli stivt og ekkelt. Det er fremdeles kjempefint! :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste interiørbutikker har saueskinn til en grei pris, rundt 300-500,-. Ellers hadde vi et garveri i nærheten hvor jeg bodde før, hvor vi fikk "dårlige" skinn til rundt hundrelappen. Da var de gjerne ikke kardet eller hadde et og annet hull. Kanskje det er noe slikt i nærheten av deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Når begynner dere og selge det igjen Gråtass?

Regner med at jeg har skinn fra neste uke av. Husker ikke farger, for det er så lenge siden jeg leverte de. Men kan legge ut bilder, når jeg får dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soveskinn fra nøstebarn. Fritt for alt, super-alt, ingen over- ingen ved siden. Hilsen trebarnsmoren/katte/hundemoren :P

Du kommer ikke til å angre, og du har det så lenge du gidder.

Anbefales også til barn ja :P

Kan vaskes i maskin, trenger ikke gres etterpå, naturlig lanolin i behold, kortlugget- dermed perfekt å pakke.

Red: Her er linken ja, velg det største- selv om det er litt dyrere. Saueskinn kan nesten ikke bli store nok :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange tips :)

Skinnene fra Ikea og div interiørbutikker som dere nevner, er ikke de utvasket og behandlet slik som det jeg har fra før av? Har fått inntrykket av at de ikke isolerer i nærheten av like godt som "skikkelige" skinn, men for en hund er det kanskje godt nok?

Jeg har et "ordentlig" et selv fra skinnfellmakeren på Gol med trykk osv bakpå, dette kosta omkring 800kr. Med en ikke altfor stiv pris tenker jeg maks 500, hadde kanskje håpet det var mulig å få tak i annensorteringer el. fra steder hvor de driver med slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva du mener med alt for stiv pris, men vi selger skinn av gammelnorsk spælsau, Dvs at den har lang og litt stri ull. De koster fra kr 1000-1500 avhengig av størrelse. Men et normalt skinn er priset til kr 1200,-

Finner man disse behandlet, til innebruk?

Vi har et par skinn fra IKEA, men de er jo veldig behandlet og kun til innebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikeas Ludde-saueskinn. Jeg har hatt mitt gjennom 6-7 år, og måtte vaske det i høst for første gang fordi det begynte å bli litt ekkelt. Vasket det med såpe, gredde og fønte pelsen (kjedeligste jeg har gjort på lenge) og smurte inn skinnet med lano for at det ikke skulle bli stivt og ekkelt. Det er fremdeles kjempefint! :)

Ikke lano såpe regner jeg med? Men hva smurte du det inn med, har lyst til å gjøre det neste gang jeg vasker mitt, og er enig med deg, der er KJEDELIG!!! :yawn::yawn:

Jeg hadde med ikea saueskinn til Chicka da vi var på telttur og det fungerte veldig bra, på deler av turen så lå hun på teppe under pausene og da ble saueskinnet brukt som sitteunderlag til oss tobeinte, veldig deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det finnes lanolin du kan smøre inn med, det selges i de fleste babyutstyrbutikker.

Da tror jeg kanskje at vi prøver med lammeskinnet vi har fra før av fra Kid jeg, så får jeg se an om han har det varmt nok eller fortsatt prøver å komme inn i soveposen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Finner man disse behandlet, til innebruk?

Vi har et par skinn fra IKEA, men de er jo veldig behandlet og kun til innebruk.

De jeg har ligger i sofaen. Dere som finner skinn på markeder til 500-800 kr, hva slags skinn er dette?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg h ar ludde-skinn til staffen min i bilburet, og det varmer absolutt godt nok for henne. Til teltturer har hun egen sovepose som hun setter stor pris på =) Har du vurdert reinskinn? Det er supervarmt og rimelig pris :)

Har tenkt litt på reinskinn også ja, men har alltid tenkt at de er veldig dyre? Tydeligvis ikke :)

Ellers har vi Jervenhiet til han også (uten innerposen), men synes ikke bunnen isolerer noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...