Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har gått gjennom bladene mine og gjort en grov-utsortering av blader jeg ikke trenger sånn egentlig... Så før jeg kaster de eller bruker de til noe annet (klipper og slikt i de) så tenkte jeg at kanskje noen soniser har lyst på! :)

Jeg orker ikke å skrive hva hvert enkelt blad handler om, men si noen du er interessert i så kan jeg skrive ned mer om det da.

Alt det koster deg blir frakt (evnt. henting i Trøndelagsområdet eller Dogs4All) og kanskje en liten 10kr til en is for strevet :P haha

Så, her er listen:

Vi med Hund

Ditt Dyr

Terrierbladet

Vi med Jack

Hesteliv

Hund & Fritid

Hundesport

Tjenestehund

Redningshunden

Norsk Luftambulanse Magasin

Toll - Et magasin for tollvesenet

Dogs Monthly

Holistic Horse

Equus

Islandshesten

Hestesport

Modern Dog

Det er både gamle og nye blad.

98% av bladene er i perfekt stand, og lest kun en gang. Men kan ikke garantere det med alle. Orker ikke å bla igjenom de før det evnt. blir aktuelt :lol:

Skrevet

Jeg lurer på om det er en artikkel med Amira etter hun var VM i et av Vi med Hund-bladene? Hadde det vært mulig å fått tilsendt det ene bladet om du har det? Jeg trooor det skulle være nr 8 år 2011. Jeg har aldri fått tak i det selv, så det hadde vært litt moro å hatt!

Skrevet

Jeg henter dem gjerne - trenger blader til collager på skolen.

Edit: om noen vil LESE dem må de gjerne få førsteretten altså.

Har fått noen som kanskje tar alle de norske hundebladene. Da blir det ikke mange blader igjen, ikke nok til at det er noen stor vits i å hente de til skolen i allefall tror jeg

Dogs Monthly og Modern Dog - hva slags type blader er det? :)

Dogs Monthly er fra England og jeg tror jeg kjøpte Modern Dog i USA.

Jeg har bare 3 av de da. Var så heldig å fant bilde på google av to av de jeg har.

Modern Dog:

modern_dog1.jpg

Dogs Monthly:

Dogs+Monthly+-+Nov+2011-cover.jpg

April 2012:

Kitchen Raiders

Dogs on Boats

Bernese Mountain Dogs

Working Owners

Behaviour - All about collies

Nutrition - Weight-loss diets

Cross-Breeds - The doodledog dilemma

Just Rewards - Top tips for training success

Expert advice - Skin masses, routine care, cruciate disease, teaching heelwork

Jeg lurer på om det er en artikkel med Amira etter hun var VM i et av Vi med Hund-bladene? Hadde det vært mulig å fått tilsendt det ene bladet om du har det? Jeg trooor det skulle være nr 8 år 2011. Jeg har aldri fått tak i det selv, så det hadde vært litt moro å hatt!

Jeg har bare fra 2009 desverre :/ (Men jeg kan gå gjennom de jeg har tatt vare på når jeg pakker ut og se om jeg har beholdt det selv. I såfall kan du få det! :)

• Like 1
Skrevet

De som er igjen er :

Hesteliv

Hund & Fritid

Norsk Luftambulanse Magasin

Toll - Et magasin for tollvesenet

Dogs Monthly

Holistic Horse

Equus

Islandshesten

Hestesport

Modern Dog

Skrevet

Det tror jeg ganske sikkert at jeg har iallefall. Ryddet litt i bladene mine for en stund siden og mener jeg så den artikkelen.

Så om ingen andre har det så må du gjerne få mitt :)

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...