Gå til innhold
Hundesonen.no

Lupin skal på ferie og trenger haik - rv3 sørover


Raksha
 Share

Recommended Posts

Lupin skal på ferie til Tøfflus sånn at jeg kan konse mer om baby og har litt mindre dårlig samvittighet for han. Er det noen som kjører RV3 nedover forbi tynset en eller annen gang etter 30. september som har plass til en stk langbeint herremann?

Han er stille i bilbur, men må ha reisesyketabelett siden han blir bilsyk i fremmede biler/bur. Han kan ikke dele bur med andre hunder, men kan stille med bur selv. Hvordan han er å ha i bil uten bur aner jeg ikke, så det vet jeg ikke om blir noen suksess.

Bensinpenger blir vi nok enige om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han mulighet til å bli kjørt ett stykke på vei?

Jeg skal muligens oppover til Gausdal nå til helgen, og da ned igjen søndag 29, kunne da ha tatt han med ned fra segalstad bru f.eks?

Eventuelt skal jeg nok på hytta på Fåvang om ikke så alt for lenge slik at det hadde vært enda litt nærmere :)

MEN jeg har ikke så stor bil, så spørs vel om bilburet hans får plass :/ og jeg har jo to små hannhunder i bilen men de står i bur i baksetet. Har en Cirtoen C4 så kan du se hva du tror, er plass til en ambull og en boxer/rottweiler mix samtidig i den iallefall løse. Men har ikke fått meg gitter enda så dersom han ikke holder seg rolig og ligger nede vet jeg ikke hvordan det går?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt en håndfull forutsetninger...

HVIS bilen vår blir frisk før helga (den er på verksted, og lånebilen er for liten),

kan han sitte i bilbur ved siden av en annen (kastrert) hannhund?

Vi skal til Trondheim i helga, kjører ned igjen på tirsdag om en uke, og har kun med Odin. De må nok rusle en liten tur og bli litt vant før vi evt kjører, men hvis vi har vår egen bil har vi jo et stort, ledig hundebur.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg skulle ønske han skulle på ferie til mine to jenter istedet for. Lady hadde blitt overlykkelig av besøk av en Lupin.

Det hadde han og digget tror jeg. Men enda lengre den veien :lol:

Tusen tusen takk for tilbud. Simira sitt, dersom alle forutsetningene går i orden, ser ut til å være beste løsning. Hvis det passer for tøfflus. Regner med at han trenger en beskjed om å drite i å si noe som helst til Odin, men det bør gå fint om han får litt tid på seg før han settes i bilen. Han er ikke så tøff når han er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at det ser stygt ut her... fikk telefon fra verksted i dag om at de ikke greier å finne feilen! Får svar senest onsdag.

Æsj - hørtes dyrt ut også.

Dere andre kjører feil dalføre - så det blir litt klønete. Men evig takknemlig for tilbudene!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører fra Trondheim til Eidsvoll på søndag og har ledig plass i hengeren om det kan hjelpe?

Hvordan er det for hundene å være i henger kontra bilen? Han er ikke den tøffeste gutten i gata og egentlig ikke noe glad i bil. Så aner ikke hvordan det er med henger`?

Jeg kjører til Tønsberg fra Oppdal 6.oktober om det er noe hjelp? Kan vurdere å kjøre østerdalen ;)

Med mindre du skal ned igjen, så blir det feil vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det for hundene å være i henger kontra bilen? Han er ikke den tøffeste gutten i gata og egentlig ikke noe glad i bil. Så aner ikke hvordan det er med henger

Mine vil heller være i hengeren enn bilen :) Det virker som er mindre bevegelse der. Første gang jeg puttet de i den var de litt urolige en knapp km, etter det var det helt stille, og jeg har et par som ikke er overbegeistret for bilkjøring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine vil heller være i hengeren enn bilen :) Det virker som er mindre bevegelse der. Første gang jeg puttet de i den var de litt urolige en knapp km, etter det var det helt stille, og jeg har et par som ikke er overbegeistret for bilkjøring :)

Åh såpass! Jeg skal bråtenke og høre med tøfflus og bonden. :lol:

Fra Oppdal til Tønsberg :P

Åh herregud - trøtt jeg. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å få tak i Ingrid med basenjiene? Husker ikke hva nicket hennes er her inne, hun har vært her inne innimellom, har basenji og dvergpinscher og en mann som kjører langtransport. De bor jo på Rognes, så han kjører helt sikkert den veien sørover en del!

Evt om noen kan ta med Odin fra Trondheim til Oslo på tirsdag eller onsdag, så kan vi kjøre innom og ta Lupin i baksetet vi. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke snakket med henne, men det er absolutt en mulighet om ikke ting løser seg. :) Vet ikke om han har plass til en diger lukis + bur annet enn baki bilen og det er ikke så aktuelt. :lol:

Men ser ut som vi kanskje tar turen nedover selv rett og slett. Så hønemor vet at han er i trygge hender. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her har det gått veldig raskt til frisk, kjapp hund, til pensjonert hund med mye smerter.Nå også hjerteproblemer.... Jeg hater det...  
    • Enig, prøv uten bur. Min vekte meg gjerne helt i starten fordi han måtte på do, da gikk vi rett ut og så tilbake i senga igjen. Nå våkner han gjerne før meg, men han ligger i senga eller tusler på soveromsgulvet og romsterer litt til han ser at jeg er våken.
    • For Odin var det omvendt. Han ble blind, døv og engstelig, mens kroppen var nesten like like sprek som før. Klart han var litt roligere, hoppet litt lavere, og hadde litt mindre blærekontroll og sånt. Det var utrolig vanskelig å avlive en fysisk ganske frisk hund, men han hadde det ikke noe bra.
    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
×
×
  • Opprett ny...