Gå til innhold
Hundesonen.no

Boktips - LP-trening - motivasjon og arbeidsglede


soelvd
 Share

Recommended Posts

Hei dere!

Jeg kunne godt tenke meg en bok for litt inspirasjon og sånn. Ser etter en bok som bygger mye på treningsmetoder, hvordan man kan tenke og jobbe med hund for å øke motivasjon, arbeidsglede, o.l.

Jeg vil ikke ha noe ren klikkertreningsbok og heller ikke noe denge hunden-bok. Noe midt i mellom hadde vært helt topp. Jeg trives godt med positiv trening, men er heller ikke redd for å si klart ifra om ting som ikke er ok. Det er tydelig for meg at Monti blomstrer veldig på LP-banen med mye skryt og veiledning/lokking men også klare rammer.

Finnes det noe sånt?

Edit: Trenger i grunn ikke være om LP heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En generell bok, som ikke tar for seg LP-trening direkte, men som har gitt meg mye inspirasjon og motivasjon er "At the Other End of the Leash" av Patricia McDonnell. Fantastisk bok fra en meget erfaren trener av problemhunder som tar for seg forskjeller i kroppspråk og mentalitet hos hunder og mennesker, og forklarer hvorfor det ofte fører til misforståelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En generell bok, som ikke tar for seg LP-trening direkte, men som har gitt meg mye inspirasjon og motivasjon er "At the Other End of the Leash" av Patricia McDonnell. Fantastisk bok fra en meget erfaren trener av problemhunder som tar for seg forskjeller i kroppspråk og mentalitet hos hunder og mennesker, og forklarer hvorfor det ofte fører til misforståelser.

Tusen takk, skal definitivt sjekkes ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...