Gå til innhold
Hundesonen.no

Schmidt hundebur, dobbelt, selges

Recommended Posts

Skrevet

Schmidt hundebur, dobbelt, passer til to store hunder str stor (ca 30 kg) fuglehund, collie, labrador osv, selges. Nypris kr 7000. Selges for kr 4000. Kollisjonssikkert. Brukt i toyota yaris verso varebil, og har der passet akkurat i bredden (bredde 95 cm). Høyde 67 cm, og maks dybde (nederst) er 87 cm.

07_531351150.jpg

Kontaktinfo: [email protected]

Skrevet

95/2 ? ;)

*mumle bedreviter* :lol::P

Ja, hmm. 47 cm ca... Blir kanskje litt smalt til prikkedyret :/ Skulle fått prøvd han i buret rett og slett! :innocent:

Skrevet

ååh, tror kanskje det kan passe i min bil :D Hvor store er hvert rom?? :) (i bredde)

Det ene er noen cm bredere enn det andre, mulig 2 − 3.

Skrevet

*mumle bedreviter* :lol::P

Ja, hmm. 47 cm ca... Blir kanskje litt smalt til prikkedyret :/ Skulle fått prøvd han i buret rett og slett! :innocent:

Ta deg en tur da vel ;)

Skrevet

Målte: ene er 45,5 cm i bredde, andre er 48 ca, har da trukket fra tykkelsen på veggene.

Her sitter Easy inni på høyre side og hun hadde god plass. nysgjerrig samojed på taket av buret... :P

1240317_10151580512656761_2057877400_n.j

Skrevet

En dalmis er vel ikke større enn en labb, stor fuglis , collie osv? :) Går nok bra!

Skrevet

En dalmis er vel ikke større enn en labb, stor fuglis , collie osv? :) Går nok bra!

Jeg har en stor dalmatiner hannhund :) Hoved"problemet" er at han er så lang i ryggen ig derav ønsker jeg stort nok bur for å forhindre at han ligger ukomfortabelt. 63cm i høyde og 39-40kg i vekt. Har prøvd litt diverser og noen bur sliter han rett og slett med å snu seg om det er for smalt :/

• Like 1
Skrevet

Jeg har en stor dalmatiner hannhund :) Hoved"problemet" er at han er så lang i ryggen ig derav ønsker jeg stort nok bur for å forhindre at han ligger ukomfortabelt. 63cm i høyde og 39-40kg i vekt. Har prøvd litt diverser og noen bur sliter han rett og slett med å snu seg om det er for smalt :/

Dette buret er langt. Så jegvil tippe at han får god nok plass. Da jeg nåbestillte nytt bur til bygging, beregnet for 3 store hunder (større enn Sara) ble det designet både kortere og lavere i mål per hund enn det jeg selger. Og de har store vorsteh hannhunder som "mal".

Sent from my iPhone

Skrevet

Det jeg har glemt å skrive er at skilleveggen kan tas ut, slik at buret kan gjøres om til bur for en veldig stor hund. Ev veldig romslig bur.

Sent from my iPhone

Skrevet

Jeg kjører strekningen Trondheim - ELverum via østerdalen tirsdag formiddag. Så hvis noen langs den ruta vil kjøpe buret kan jeg levere det på vegen sørover. Buret MÅ ut av bilen på Elverum, så Elverum er siste sted for avlevering.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...