Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Har hatt en liten opprydning i hundeskuffen i dag og funnet noen dekken vi ikke trenger lengre. De kan enten sendes i posten mot porto, eller hentes hos meg i Ski :)

Microfleecedress fra Hurtta i str 45M. Dekker over tissetassen på Melvin, så tenker den sitter finest på tisper. 150kr.

20130829_132654_zps62c9a632.jpg

Rambo-dekken fra Horseware. Dette har glatt innside så det "klør" ikke på samme måte å ha på seg som de med fleeceinnside f.eks. Lett foret, selges for 100.

20130829_132711_zps88c8c821.jpg

Ulldekken fra Richo str 45cm, 50kr.

20130829_132802_zps311cbaa2.jpg

Svart nysgjerrig staff, kan fåes billig noen ganger...

20130829_132753_zps412fb3d9.jpg

Neida :D

Fleecedekken fra Richo 45 cm, 50 kr.

20130829_132841_zps85cf37b8.jpg

Hvis noen vil se hvordan disse ser ut PÅ en hund er det bare å spørre, Melvin stiller frivillig opp som modell på bilder :P

Og en liten PS: Alle dekken er i vaskemaskinen nå, hvis de så litt skitne ut på bildene.

Skrevet

Det vil jeg faktisk tro ja :) Den er for trang og bittelittkort for Melvin hvertfall, og han er 43 høy og en smule kraftigere enn en Pumi ;)

Skrevet

Jeg tar gjerne Rambo- og ulldekken. Kan møte deg i Ski på mandag (ettermiddag)? Er på parkeringsplassen til Ishallen i 1630-tiden..

Skrevet

Jeg tar gjerne Rambo- og ulldekken. Kan møte deg i Ski på mandag (ettermiddag)? Er på parkeringsplassen til Ishallen i 1630-tiden..

Mandag har jeg eksamen frem til 17:30, har du mulighet senere på kvelden eller en annen dag?:)

Skrevet

Da var Rambodekken og ulldekken levert til ny eier, Hurttadressen og fleecedekkenet fra Richo er fortsatt til salgs :)

Skrevet

Hei!

Jeg prøver meg gjerne på fleecedressen fra Hurtta jeg:-) Passer den ikke, så kan jeg jo prøve å selge den videre:-)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...