Gå til innhold
Hundesonen.no

Vond nakke hos hund, råd?


Shlush
 Share

Recommended Posts

Har gått en liten tur i dag, han er løs og bestemmer tempo :) Merker ingenting på han, han virker ikke stiv og han virker til å snu hodet normalt, kanskje litt mindre mot høyre.

Nå ligger han med Back on track-dekkenet surret rundt halsen og sover :)

Hundemassør ja. hmm :/ vet bare av kiropraktor og akupunktør i mitt område...

Har selvsagt kjøpt inn tyggebein som lørdagsgodt :) Håper han blir frisk fort fort!

Så bra! Da er han en heldig hund som blir tatt godt vare på :)

Her er terapauter i norge: http://www.nordiskhms.no/terapauter/index.php

Så hvis du skulle trenge det, så kan du se om det er noen i nærheten av deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Da er han en heldig hund som blir tatt godt vare på :)

Her er terapauter i norge: http://www.nordiskhms.no/terapauter/index.php

Så hvis du skulle trenge det, så kan du se om det er noen i nærheten av deg :)

Takk :)

Det er en i kristiansund ser jeg, det er 1,5 time fra meg ca så de er aktuelle om det skulle bli behov :) Jeg får se hva veterinæren/kiropraktoren sier og anbefaler. Han skal få behandling ved behov hvertfall!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på behandling i dag :) Må si det var litt fasinerende. Kiropraltoren kjente, vridde, trykket og klemte og gikk gjennom hele hunden.

Han hadde ikke vond nakke :) Han hadde litt stiv musklatur i nakke som hun mente hang sammen med ørebetennelsen hans. Derimor har han vondt i begge skuldrene sine. Ved full utstrekking fremover så var han smertepåvirket :/ Hun fant noen små låsninger i rygg som hun klemte og masserte, men disse var ikke bekymrende og han hadde ikke vondt der :) Hun kjørte akupunktur i bakparten han og vi fikk laserbehandling av skuldrene!!

Vi skal inn igjen for å sjekke bedring i skuldre om 2-3 uker og eventuelt ta en behandling til :) Hun mente på at det var muskulært. Han var også litt øm i de midterste tærne fremme, men dette var heller ikke uvanlig virket det som.

Jeg glemte selvsagt å spørre henne om hun hadde noen formening på hvorfor skuldrene er vonde osv. Noen tanker? Skal spørre neste gang for å høre.

Jeg nevnte at jeg har syntes han har blitt stivere i bevegelsene i front blandt annet. Og jeg føler han har en dårligere front enn tidligere muskulært sett :)

Nå er vi hvertfall igang med behandlingen *tommel opp* både kropp og øre

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...