Gå til innhold
Hundesonen.no

Pinscher (Valp) med smerter


SimenAngell
 Share

Recommended Posts

Hei. Jeg har en fantastisk rød brun pinscher som jeg er utrolig glad i. Theo, som han heter har begynt å klage/grine når jeg løfter han opp ved frontbena. Jeg løfter ham opp slik at hendene mine ligger i armhulen hans. Da klynker han og jeg slipper han ned. (selvfølgelig...). Jeg har hørt mange eldre hunder har dette, men med tanke på at Theo er yngre enn 1 år, syns jeg dette er rart, og bekymrende... Han klager også når jeg trykker på de høyre ribbena han. Håper noen kan gi meg svar på om dette her er noe varig og farlig. Jeg håper på å få gutten på vetrinær så fort som mulig! Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en fantastisk rød brun pinscher som jeg er utrolig glad i. Theo, som han heter har begynt å klage/grine når jeg løfter han opp ved frontbena. Jeg løfter ham opp slik at hendene mine ligger i armhulen hans. Da klynker han og jeg slipper han ned. (selvfølgelig...). Jeg har hørt mange eldre hunder har dette, men med tanke på at Theo er yngre enn 1 år, syns jeg dette er rart, og bekymrende... Han klager også når jeg trykker på de høyre ribbena han. Håper noen kan gi meg svar på om dette her er noe varig og farlig. Jeg håper på å få gutten på vetrinær så fort som mulig! Takk på forhånd.

Som de andre sier- dra til veterinæren, han skal ikke ha vondt i ribbena. Men ift klynking når du løfter høres det ikke rart ut synes jeg, hvis du løfter han etter armhulene. Dette er det mange hunder som får vondt av! Jo større han blir, jo vondere blir det. Hunder er ømfintlige der, ikke er det så rart heller. Jeg likte aldri at folk løftet meg etter armhulene da jeg var yngre.. Det ER vondt. Skal man løfte en hund, så løft den slik at den ikke får press under armhulene, men slik at valpens vekt blir mer jevnt fordelt. Ei hånd under magen og ei på rompa feks. Må forsåvidt legge til at jeg jo ikke vet helt hvordan du løfter valpen, kan hende at jeg misforstår- jeg fant et klipp her! Løfter du den som på 0.18 i videoen vil jeg si at det ikke er så rart om den piper.. Da henger hele hunden etter armhula liksom. Skriver på mobil så blir mye rot, Sorry :Phttp://youtu.be/ypkdyLQXy-o

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...