Gå til innhold
Hundesonen.no

NÅ skal jeg slutte å snuse! Suksesshistorier, tips, andre som vil være med?


Aya
 Share

Recommended Posts

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er det altså nok. Etter to år som snuser er jeg ferdig, fra og med i dag. Jeg tok en snus i dag morges, ble uvel og dårlig, og er kjemperedd for kreft. Dessuten har ikke økonomien min godt av dette

Jeg har i dag drukket ca ti kopper kaffe, to kopper te og en pepsi max + spist en pepestang, men er fullstendig snusfri enda ^^ Det går fint!! Snart to døgn! Dere er GULL folkens, for en støtte :D

Jeg har fått slutta-appen og er stadig vekk inne og trykker nei på "har du tatt en snus siden du bestemte deg for å slutte?" bare for å å "Så flink du er! Fortsett sånn!" tilbake :P Fine appen.

... sukk, jeg har også hatt en solid smell. Men, jeg er tilbake på slutta-tracket. Må være litt flink til å ha alternative ting tilgjengelig på kveldstid, for da sitter mannen og snuser og jeg blir veeldig fristet. Men jeg HAR IKKE LYST til å være en snuser, så dette skal jeg få til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fin ferie det? Eller møbler?... eller hundeutstyr!? :P

Samboer er faktisk på sluttetanker selv, tanken er at dersom vi får oss hus så skal han slutte!

Så nettopp den der! Har han begynt å slutte, eller slutter han når dere flytter inn? :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sluttet, dog med røyk! Var jo vanskelig, men nå er det så deilig og så herlig! Selv om jeg savner røyken noen ganger så er det så deilig den følelsen når jeg har klart å motstå. Feks på fest osv! Jeg tillater meg ikke noe røyk, ikke festrøyk heller for da er det lettere å begynne igjen. Det kan hende jeg tar meg litt festrøyk etterhvert, men det er laaaaang laaaang tid fremover.

Var p på fest på lørdag, dagen derpå luktet det helt sykt ekkelt av kjolen min selv om jeg ikke hadde røyket :( Blæ!!

Det som fikk meg til å holde motivasjonen var at når jeg hadde lyst til å ta en røyk så tenkte jeg "hvis jeg tar et trekk nå så må jeg faktisk begynne på "nytt" igjen" altså jeg tenkte oi nå har jeg klart meg 3 dager uten røyk, hvis jeg tar en til nå så må jeg starte helt på scratch igjen og begynne å telle timer istedenfor dager :) samt jeg hadde en app som det sto hvor lenge jeg hadde holdt meg, hvor mye jeg hadde spart av både penger og tjære osv! Motiverende!

Og husk: det suget dere får går over iløpet av noen få minutter! Ta deg en plastill eller tyggis!

(Tenker det er litt det samme med slutting av røyk og snus) :)

Jeg har vært røykfri i 103 dager, spart snart 10000 kr, spart kroppen for 2053 mg nikotin og 16415 mg tjære!! Samt spart kroppen for 2059 røyk!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått slutta-appen og er stadig vekk inne og trykker nei på "har du tatt en snus siden du bestemte deg for å slutte?" bare for å å "Så flink du er! Fortsett sånn!" tilbake :P :P Fine appen.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest Christine

Tar opp tråden igjen bare for å skryte av at jeg nå forhåpentligvis er en av dere :D om nøyaktig en time har jeg nemlig vært snusfri i 4 døgn! Trodde jeg aldri skulle klare det, men det går helt greit. Jeg har gjort alt som har gitt kritiske abstinenser(sverigetur, familiemiddag, spist taco osv osv), så tror jeg er over den værste kneika :)

Hvordan går det med dere?

Edit: Sambo har også sluttet, og har vært snusfri i en måned nå. Vi er flinke :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til dere som har slutta!!

Sluttet med røyk selv for noen år siden (husker ikke når, men er vel ca 7 :P )

Er så gammeldags at jeg synes det er helt merkelig å lese at så mange jenter snuser. Smakte snus en gang på fest for ca 100 år siden og gud hjelpe meg det var ekkelt!

Også må jeg bare få sagt at jeg synes mange av dere har slemme søsken/ samboere som ikke kan vise litt hensyn. De kan vel gjemme vekk snusboksen, den må da ikke ligge på bordet og rope? Hva med å dytte boksene litt lenger inn/vekk i skapene så de ikke synes og også gå ut når de må snuse Hihihi den siste var kanskje litt teit :lol: men litt ekstra hensyn kan man jo kunne vise..

gubben her røyker fortsatt, og han går gjerne å gjemmer seg han. Vil helst ikke at jeg ser han røyke. Flink mann!

En ekstra :thumbsup: til dere som har snuset/røyket fast og som faktisk klarer å KUN bruke på fest. Hos dere går jo aldri giften helt ut av kroppen og det å skulle holde seg i hverdagen må være ekstra vanskelig.

Stå på !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjolahopp! Jeg holder fast på sluttingen denne gangen, og har "glemt" snusen i hverdagen. Det er kjempedeilig! Det hjalp veldig å øke motivasjonen for min del, jeg kjøpte rett og slett hjemmebleking til tennene og begynte med det samme dag som jeg sluttet, og etter hvert som tennene ble hvitere ble også motivasjonen for å slutte større. Jada, shallow deluxe, men så lenge det hjelper ... :) Den første uken var heftig, jeg hadde skikkelig humørsvingninger og cravings på alt av mat hele tiden :P Men det kommer seg!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink @ :D Tommel opp! Kiloene blir du kvitt igjen, det viktigste nå var å kutte snusen, ikke sant? Jeg er også fornøyd, jeg digger at jeg ikke tenker på snus i hverdagen lenger :) Mumser litt for mye jeg også, men det blir mye grønnsaker og dipp - og det tillater jeg meg så mye jeg bare klarer å stappe fjeset fullt av!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink @ :D Tommel opp! Kiloene blir du kvitt igjen, det viktigste nå var å kutte snusen, ikke sant? Jeg er også fornøyd, jeg digger at jeg ikke tenker på snus i hverdagen lenger :) Mumser litt for mye jeg også, men det blir mye grønnsaker og dipp - og det tillater jeg meg så mye jeg bare klarer å stappe fjeset fullt av!

Kiloene vet jeg at jeg får av ja :) Er godt igang allerede. Vet jo at grunner for det meste er st snusen ble erstattet med godis, så kutte ut godis er et smart steg :)
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg er skikkelig ikke snusfri. Det gikk rett til h*lvette altså. Herregud :P Jeg diskuterer daglig med meg selv om jeg skal slutte eller ikke :P

Noen av oss må bare ha noen sprekker for å klare det til slutt. Jeg hadde ikke engang særlig lyst til å slutte, jeg følte bare jeg måtte :P Men jeg klarte det, og det er enormt deilig å f.eks. våkne opp uten den grusomme snussmaken i munnen, bli kjempekvalm (som jeg innimellom ble helt ut av det blå), bekymre seg for kreft som gjør at jeg må amputere leppene og tunga (for det tenkte jeg at jeg kom til å få), bekymre seg for brune tenner osv. Det er faktisk ganske digg å være snusfri, selv om jeg savner det masse da :P Dette var noen ganske dårlige argumenter for å prøve å slutte igjen :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Guest Klematis

Jeg har 2 fridager etter jobbhelg, fordi jeg har fortjent det. Så det så.

Og jeg er veldig fornøyd med meg selv etter å ha fått gode tilbakemeldinger på den siste oppgaven jeg leverte før eksamen.

God tid til repetisjon er bra!

I kveld er vi invitert bort på middag til venninna mi og mannen som har 3 katter. Det går helt fint. Timmys store hobby når vi er der, er å stikke hodet i feiebrettet, og se om han finner noe spennende...

Erica ligger på verandaen. Siden den nye hundegården jeg fikk ikke har kommet enda, er det jo fint at hun har 40 kvadrat å boltre seg på der ute, og han som heller foretrekker 25 pluss, kan få lov til å være inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri, over et år siden jeg sluttet, har ikke noe savn lenger. Hjelper veldig at jeg er gravid også da, så jeg kan liksom ikke bare ta meg en for kosens del :P

Har dog i løpet av året tatt meg en snus eller to en sjelden gang i festlig lag, men det regner jeg ikke med ettersom jeg holder det til kun den kvelden og ingenting dagen etter (samt at det har skjedd kanskje 4 ganger totalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...