Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har hatt denne sela til tre hunder, og har ikke hatt problemer med at tauet bak har røket. Jeg har faktisk stolt så mye på det tauet at jeg kun festet i det på en ytterst trekkvillig dalmis som IKKE måtte komme seg løs.. Og den holdt i tre år!!

Men jeg ser at Non-Stop nå har byttet tau bakerst på selene av større størrelser, de er ikke hvite lenger, men ser mer ut som et tynt klatretau ( blått/gult) Mulig de har blitt klar over problemet og ikke lager flere med hvite tau?

Jeg synes sela lå fint på henne, og forhåpentligvis så legger hun seg litt ut og fyller ut sela enda mer :)

Skrevet

Kan jeg få kuppe tråden? Det er jo obligatorisk å spørre på sonen om selen passer når man har kjøpt non-stopsele. :D

Saken er den at jeg hadde tenkt å kjøpe størrelse 6, altså den blå, til min. Det er den Frida og fuglehundene her inne bruker til sin setterhannhund, og min er også innenfor vektangivelsen(25-32 kg). Da jeg kom i butikken var de selvfølgelig utsolgt for den størrelsen(men hadde alle de andre. Typisk...) Den røde(str 5) så veldig liten ut, og den hvite(str 7) så ikke så svær ut som jeg kanskje tenkte i utgangspunktet, så jeg bestemte meg for å ta sjansen og så heller bytte om den var altfor stor. Var selvsagt ikke smart nok til å huske og ta med hunden for å prøve nemlig. :aww:

Nå har jeg prøvd den på, og jeg synes ikke at den ser så hakkende gale ut? Kan stramme mer inn enn det som er gjort her på bildet:

sele1a_zpsea199b64.jpg

Ble egentlig litt overrasket, for jeg tenkte at han kanskje kom til å drukne i den, men hva sier dere, er den godkjent eller bør jeg prøve en størrelse mindre?

Nevø er, som dere ser, ikke videre imponert over selen. :aww::lol:

Edit: angående taudiskusjonen så var det bare sånne klatretau på de selene jeg så i butikken. Forhåpentligvis sterkere enn de hvite?

Skrevet

Kan jeg få kuppe tråden? Det er jo obligatorisk å spørre på sonen om selen passer når man har kjøpt non-stopsele. :D

 

Saken er den at jeg hadde tenkt å kjøpe størrelse 6, altså den blå, til min. Det er den Frida og fuglehundene her inne bruker til sin setterhannhund, og min er også innenfor vektangivelsen(25-32 kg). Da jeg kom i butikken var de selvfølgelig utsolgt for den størrelsen(men hadde alle de andre. Typisk...) Den røde(str 5) så veldig liten ut, og den hvite(str 7) så ikke så svær ut som jeg kanskje tenkte i utgangspunktet, så jeg bestemte meg for å ta sjansen og så heller bytte om den var altfor stor. Var selvsagt ikke smart nok til å huske og ta med hunden for å prøve nemlig. :aww:

 

Nå har jeg prøvd den på, og jeg synes ikke at den ser så hakkende gale ut? Kan stramme mer inn enn det som er gjort her på bildet:

 

Ble egentlig litt overrasket, for jeg tenkte at han kanskje kom til å drukne i den, men hva sier dere, er den godkjent eller bør jeg prøve en størrelse mindre?

 

 

Nevø er, som dere ser, ikke videre imponert over selen. :aww::lol:

 

 

 

Edit: angående taudiskusjonen så var det bare sånne klatretau på de selene jeg så i butikken. Forhåpentligvis sterkere enn de hvite?

Tror ikke du kunne hatt en str mindre på han nei :) Han må være en del større enn mine, for mine hadde druknet i den str :) Flott hund :D

Skrevet

Kan jeg få kuppe tråden? Det er jo obligatorisk å spørre på sonen om selen passer når man har kjøpt non-stopsele. :D

Saken er den at jeg hadde tenkt å kjøpe størrelse 6, altså den blå, til min. Det er den Frida og fuglehundene her inne bruker til sin setterhannhund, og min er også innenfor vektangivelsen(25-32 kg). Da jeg kom i butikken var de selvfølgelig utsolgt for den størrelsen(men hadde alle de andre. Typisk...) Den røde(str 5) så veldig liten ut, og den hvite(str 7) så ikke så svær ut som jeg kanskje tenkte i utgangspunktet, så jeg bestemte meg for å ta sjansen og så heller bytte om den var altfor stor. Var selvsagt ikke smart nok til å huske og ta med hunden for å prøve nemlig. :aww:

Nå har jeg prøvd den på, og jeg synes ikke at den ser så hakkende gale ut? Kan stramme mer inn enn det som er gjort her på bildet:

sele1a_zpsea199b64.jpg

Ble egentlig litt overrasket, for jeg tenkte at han kanskje kom til å drukne i den, men hva sier dere, er den godkjent eller bør jeg prøve en størrelse mindre?

Nevø er, som dere ser, ikke videre imponert over selen. :aww::lol:

Edit: angående taudiskusjonen så var det bare sånne klatretau på de selene jeg så i butikken. Forhåpentligvis sterkere enn de hvite?

Hvor høy og tung er han? Klarer ikke helt å bestemme meg for om den blå er litt liten til min gronnis...

Skrevet

Tror ikke du kunne hatt en str mindre på han nei :) Han må være en del større enn mine, for mine hadde druknet i den str :) Flott hund :D

Ja, han er en rimelig stor gutt. Men da går vi for denne størrelsen. Får teste selen på sykkeltur i kveld. :ahappy:

Hvor høy og tung er han? Klarer ikke helt å bestemme meg for om den blå er litt liten til min gronnis...

Han er 66-67 cm høy og 30 kg.

  • Like 1
Skrevet

Ja, han er en rimelig stor gutt. Men da går vi for denne størrelsen. Får teste selen på sykkeltur i kveld. :ahappy:

Han er 66-67 cm høy og 30 kg.

Takk :) Burde sikkert ha prøvd den hvite da, han er ca 65cm høy.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...