Gå til innhold
Hundesonen.no

Greyhounden Mynte


Djervekvinnen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 169
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Endelig fikk jeg satt meg ned for å lage en tråd til vårt nyeste tilskudd i flokken. For de som ikke har sett i valpetråden min, så er Mynte en greyhound tispe som kommer fra Gotland. Hun har vært her

Hei alle interesserte. Tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering på vofsen. Hun har passert 3,5 år nå, så hun er vel så god som hun kommer til å bli    Fortsatt aktiv og glad, heldigvis blitt mer voks

Takk for koselige kommentarer!  ?  enig i at det blir lite bilder. Her er ett av begge to. Har tenkt å oppdatere Nitro sin tråd og. Aaalt for lenge siden.  

Posted Images

  • 1 month later...

Nå må jeg oppdatere litt. Hun blir snart 8 mnd. Wow, tiden går fort! Hun har vokst mye. Jeg målte og veide henne i går : 68 cm og 33,4 kg. :) En fin størrelse og vekt.

Hun er mer løs med Nitro nå, men det kan fortsatt blir litt overveldende for henne til tider hvis Nitro er over energisk. Men vi prøver så godt vi kan å gjøre det best mulig. Hun liker veldig godt å være på tur alene også. Stortrives i marka og på stranda. Hun har enda ikke vært på sin første fjelltur pga krevende forhold med is og skare i høyden.

Hun er fortsatt veldig aktiv, mye energi. Men heldigvis skjønner hun nå at etter siste turen på kvelden så skjer det ikke noe mer ,så da er hun litt mer rolig enn før. Og ingen flere doturer på natta lengere. :thumbsup:

Av valpeting som sitter igjen, så er det at hun stjeler mye og tar ting i huset. Hun elsker å makulere. Det ser ut som at hun liker å ta ting for å få oppmerksomhet. Meeen, det går seg vel til etterhvert. :sleep:

Hun er også litt pysete til tider, så hun må nok bygge en del mer selvtillit. Godt hun har Nitro som forbilde, han som ikke er redd noe. Planen er å ta K-test på henne til våren, men hvis hun fortsatt er såpass pysete vet jeg ikke om jeg skal ta den og risikere å skremme henne unødig. (hun reagerer en del på lyd). Skal også prøve å stille henne ut i Juni, så lenge halen hennes holder. Hun har hatt sår på haleknekken så hvis det blir sår igjen på nytt, skal vi amputere. Hvis vi må det, så har jeg ingen sjangs på utstilling. Men foreløpig har halen grodd en del, så håper det blir slik videre.

1531755_10152122033021084_1799548117_o_z

1531755_10152122033031084_179181069_o_zp

jaan15_zpsaac58be4.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Ja det er flere med kortere hale som kan stille fint ut. Det kommer helt an på lengden. På Mynte blir det nok over 10 cm som må bort, så da blir den nok i korteste laget. Men håper jeg slipper :)

Samboer tok bilde av henne i dag. Hun har fin stil i trappa hehe :

post-41-0-97408500-1390994659_thumb.jpg

Hun ser stor ut alene, men se med Nitro sammen, da blir hun plutselig liten igjen!

post-41-0-11323600-1390994712_thumb.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er født med haleknekken. Etter hvert som hun har vokst, har beinet kommet mer og mer ut, så da er det ekstra utsatt for sår.

Kjedelig :/ Hvordan fungerer hun i hverdagen med den? Gjør det vondt? (Jeg har aldri vært borti hunder med haleknekk og hadde ikke hørt om det før jeg fikk beskjed om at min ikke hadde det :P, så derfor jeg spør)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker veldig opptatt av den, og har en tendens til å jage halen en del. Så det må vi ofte avbryte. Hvis jeg tar på den, virker den litt sensitiv. Hun har veldig mye knekk, faktisk knekk to plasser. Vet at noen har mindre knekk som ikke vises like godt. Jeg føler på meg at den kan bli et problem, men har ikke lyst å amputere før jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker veldig opptatt av den, og har en tendens til å jage halen en del. Så det må vi ofte avbryte. Hvis jeg tar på den, virker den litt sensitiv. Hun har veldig mye knekk, faktisk knekk to plasser. Vet at noen har mindre knekk som ikke vises like godt. Jeg føler på meg at den kan bli et problem, men har ikke lyst å amputere før jeg må.

Skjer det noen gang at haleknekk går "tilbake"? Altså at halen "stabiliserer" seg på noen måte, og ikke er til bry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Virvlene er vokst sammen slik og blir sånn for alltid. De ser slikt på rønken om det er medfødt eller pga skade. Jeg vet faktisk ikke om de kan stabilisere en mindre knekk, men tviler. Er det en liten knekk så spiller det jo ingen rolle for hundens del uansett. Det er verre når bein bryter ut, enn om det bare er selve halen som er i en liten vinkel.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, de er nydelige :wub:

Må få hilse neste gang vi er i Steigen! Forresten, vet du hvem hun med to greyhounds i nærheten av Fauske er? Vi har møtt de et par ganger på frislippområdet på Øynes, har ikke pratet veldig mye med henne, men de hadde en valp som nå er undt 8mnd, hvis jeg ikke husker veldig feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maysofie: Jeg har ikke hørt om noen med greyhounds på Fauske og omeng. Det burde jeg ha fått med meg hvis det var tilfelle. Har jo savnet flere med rasen i "nærheten". Vet bare om 1 greyhound til i Nordland, og ellers er det noen i Troms og Finnmark.

Si ifra neste gang du er i Steigen da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maysofie: Jeg har ikke hørt om noen med greyhounds på Fauske og omeng. Det burde jeg ha fått med meg hvis det var tilfelle. Har jo savnet flere med rasen i "nærheten". Vet bare om 1 greyhound til i Nordland, og ellers er det noen i Troms og Finnmark.

Si ifra neste gang du er i Steigen da! :)

Ooh, kan godt hende hun bare var på besøk eller så da, riktig pene var de! :)

Will do! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...