Gå til innhold
Hundesonen.no

Passer denne non-stop trekkselen og kløven?


Recommended Posts

Hei!

Hva tror dere? Jeg er usikker på om den kanskje er litt for liten. Synes den ligger litt rart. Men vet jo at den skal være stram i halsen. Men skal den være så stram? Og skal den ikke komme litt videre/lengre bak ut bak albuene?

Spurte på "hundehjelpen" på FB og får delte svar. Ei som mener den passer bare jeg strammer noen stropper og noen andre som sa den var for trang over skuldra.

post-11181-0-95664300-1375552798_thumb.j

post-11181-0-99278700-1375552804_thumb.j

post-11181-0-93289400-1375552809_thumb.j

post-11181-0-71479200-1375552814_thumb.j

post-11181-0-46454100-1375552819_thumb.j

post-11181-0-34653800-1375552825_thumb.j

post-11181-0-43859600-1375552830_thumb.j

Dette er størrelse 8 og jeg kan bytte til størrelse 9. Kjøpt på "feelingen".

Og kløven. Jeg hadde egentlig tenkt å ha L men så hadde de ikke den i butikken så da kjøpte jeg XL for å prøve. Den ser ok ut i brystet men den er nok litt for lang både i albuene og ryggen. Hva tror dere? Kan bytte å få pengene tilbake eller få de til å bestille L til meg også sikkert.

post-11181-0-58733400-1375552835_thumb.j

post-11181-0-48533500-1375552843_thumb.j

post-11181-0-68758500-1375552848_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Etter det jeg har forstått skal den non-stop selen sitte stramt. Jeg personlig synes det ser ut som om den passer fint :)

Kløven kan jeg ikke si noe på, der er jeg selv usikker på hva som er bra passform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

En kløvsekk skal ikke gå lengere ned på dyret enn til albuen etter hva jeg har fåt greie på av selehundverkstedet eller noe sant dem hadde greie på det. Så etter hva jeg kan se vilel jeg byttet kløven

En trekk sele som ligger slengt på hunden er ikke det samme som samme trekkselen som ligger i trekk på hunden det er først da vi kan se om den er for treng eller ikke. Syntes selen så bra ut. Den skal sitte tett intil kroppen noe som er vanskelig å få fram på bilde. Du kan kanskje ta en sykletur emd den for å bli litt mer overbevist om hvordan den er på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selen ser litt liten ut, og kløven ser for stor ut.

Eller, litt usikker på selen faktisk, kan godt hende den passer, trekanten foran skal sitte på brystbenet så vidt jeg har forstått, gjør den det? Kan godt hende det er riktig størrelse.

Nå har du tispe, men hadde du hatt hannhund hadde du sett at kløven var for stor med en gang, fordi den ville gått over tissen :-) Bytt den du. Fin kløv forresten, fikk lyst på! Men er fornøyd med den jeg har, og blir ikke brukt så mye, så er lenge til jeg kan forsvare et nytt kløvkjøp :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selen ser litt liten ut, og kløven ser for stor ut.

Eller, litt usikker på selen faktisk, kan godt hende den passer, trekanten foran skal sitte på brystbenet så vidt jeg har forstått, gjør den det? Kan godt hende det er riktig størrelse.

Nå har du tispe, men hadde du hatt hannhund hadde du sett at kløven var for stor med en gang, fordi den ville gått over tissen :-) Bytt den du. Fin kløv forresten, fikk lyst på! Men er fornøyd med den jeg har, og blir ikke brukt så mye, så er lenge til jeg kan forsvare et nytt kløvkjøp :P

Jeg er også litt av og på på den selen - passer den eller passer den ikke liksom. Jeg skal ta nye bilder på mandag med litt trekk i selen. Jeg får jo bytte den uansett, de har sånn fornøyd-garanti også. Jeg tror den trekanten sitter på brystbenet ja. Skal prøve å måle hunden jeg.

Ang kløven - det hadde jeg ikke tenkt på haha, du har rett. Jeg skal bytte den ja. Det virker som en fin kløv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke selen hverken ser for kort eller trang ut jeg, men det kan jo være at passformen ikke passer din hund. Jeg ville prøvd den med litt trekk jeg, og eventuelt mailet bildene til non-stop og hørt med dem. Etter hva jeg har hørt er de veldig behjelpelige med slikt :)

Og kløven var fin! *ønske seg* Men aner ikke om du kanskje skulle hatt L istedet. Mail non-stop du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...