Gå til innhold
Hundesonen.no

legger seg ned for å drikke/spise


Recommended Posts

I morges da jeg ga hunden mat la hun seg ned for å spise fra skålen, men jeg tenkte ikke noe særlig over det. Hun oppfører seg helt normalt.

Da jeg ga henne vann senere på dagen (hun sier ifra når hun er tørst og skålen er tom) ville hun ikke drikke fra skålen, noe jeg synes var merkelig siden hun sa ifra om at det var tomt. Jeg løftet skålen drakk hun sittende, men når jeg satte den ned, la hun seg ned likt som hun gjorde i dag tidlig.

Har klemt langs ryggen og beina for å se om hun har vondt, noe hun ikke gir tegn for å ha. Dette er en hund som hyler hvis hun får det minste vondt. I fjor var jeg hos dyrlegen med en vond fot, hunden måtte bedøves for å holdes i ro, foten var forstuet og hun var like god dagen etter.

Er det noe jeg bør bekymre meg for?

Kan veterinærbesøk vente til mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt det alvorlig, og dersom det vedvarer fått sjekket henne, det kan være alt fra mage til nakke som plager henne. Men sånn skrekkelig akutt høres det jo ikke ut som det er. Så lenge hun får i seg mat og vann, så er det neppe noen grunn til panikk i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Bruker du halsbånd på hunden? Da er det sannsynlig at hunden kan få smerter (dersom linen ikke er slakk konstant på tur), selvom det ikke behøver å være alvorlig av den grunn selvsagt.

Bytt til sele midlertidig om du har det, og få det sjekket ut er mitt råd. :)

Jeg har selv en hund som gjerne sier ifra bare han tror noe kan gjøre vondt, men det var vanskelig for meg å finne ut av det da det var ryggen han plagdes med en gang selv, og når vet. klemte var det små tegn bare som tilsa at det var akkurat der smerten lå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :-)

Tror det blir vet på mandag.

Jeg tenker det er nakke/rygg som er vond, men var på tur i dag, og hun snuste på bakken som normalt.

Bruker sele og ikke halsbånd, men vi brukte kun halsbånd til hun var ca. 5. Hun har aldri vært særlig på å trekke i båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag spiste hun og drakk som normalt.

Ta også gjerne kontakt med Marit Brevik som holder til på vikeså. Hun er kiropraktor og det kan være noe så enkelt som en låsning :) Hun er kiropraktor

Jobber ikke hun på dalane dyreklinikk?

Har du sjekket hele munnhulen og kjent på halsen til hunden?

Gjorde det nå, ser ikke noe unormalt i munnen, og hun viste heller ikke noe tegn til smerte når jeg kjenner på halsen.

Hun har noen små rykk av og til når jeg trykker langs ryggen, mulig det er der hun har vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag spiste hun og drakk som normalt.

Jobber ikke hun på dalane dyreklinikk?

Gjorde det nå, ser ikke noe unormalt i munnen, og hun viste heller ikke noe tegn til smerte når jeg kjenner på halsen.

Hun har noen små rykk av og til når jeg trykker langs ryggen, mulig det er der hun har vondt.

Hun jobber noen dager i uken på Dalane Dyreklinikk ja. Trooor bare det er Tirsdager men hun har også eget "veterinærkontor" hjemme på Vikeså der hun bor. Hvis du søker på Marit Brevik veterinær så kommer hjemmesiden hennes opp :) Jeg har kun gått til henne hjemme hos henne og hun har også vært hjemme hos meg noen ganger for å knekke på hundene. Kan jo høre med henne om hun skal til Stavanger og kan stikke innom deg en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Kan jo se for meg mange ting ..

Bare en liten kink i nakken.. muskelatur o.l...

Bare normalt sliten pga varme

Forkjølet eller lignende.. med for eksempel tette bihuler

Trykk i hodet av en eller annen årsak

Jeg hadde en voksen Bovier hos meg i ca 4 mnd.. Han la seg av og til ned å drakk.. Jeg undret meg også mye over det.

Samme hund hadde også 2 krampe-aktige anfall ,da han var hos meg, etter sterk fysisk aktivitet.. (etter at vi var kommet hjem fra trekktur med sparkesykkel).. Jeg tenkte ofte på om disse to tingene hadde noe med hverandre å gjøre. Snakket med eier og oppdretter.. men ingen hadde noe forklaring eller ville si at det var noe unormalt med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jobber noen dager i uken på Dalane Dyreklinikk ja. Trooor bare det er Tirsdager men hun har også eget "veterinærkontor" hjemme på Vikeså der hun bor. Hvis du søker på Marit Brevik veterinær så kommer hjemmesiden hennes opp :) Jeg har kun gått til henne hjemme hos henne og hun har også vært hjemme hos meg noen ganger for å knekke på hundene. Kan jo høre med henne om hun skal til Stavanger og kan stikke innom deg en dag :)

Bor ikke i Stavanger nå i sommer, men jeg får ta en telefon til henne om det blir aktuelt. :)

Hmm..

Kan jo se for meg mange ting ..

Bare en liten kink i nakken.. muskelatur o.l...

Bare normalt sliten pga varme

Forkjølet eller lignende.. med for eksempel tette bihuler

Trykk i hodet av en eller annen årsak

Jeg hadde en voksen Bovier hos meg i ca 4 mnd.. Han la seg av og til ned å drakk.. Jeg undret meg også mye over det.

Samme hund hadde også 2 krampe-aktige anfall ,da han var hos meg, etter sterk fysisk aktivitet.. (etter at vi var kommet hjem fra trekktur med sparkesykkel).. Jeg tenkte ofte på om disse to tingene hadde noe med hverandre å gjøre. Snakket med eier og oppdretter.. men ingen hadde noe forklaring eller ville si at det var noe unormalt med det.

Jeg har også tenkt at det kan være strekk/kink i nakken eller noe lignende.

Det var bare på fredag hun gjorde det, så det blir tydeligvis ikke verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...