Gå til innhold
Hundesonen.no

godbiter med en voksen og en valp


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Når det er noen godbiter (griseøre, grisehale, osv.) tilstede så knurrer den voksne hunden min og bråker og er sinna på valpen. Jeg hadde vært ute med bare valpen og hadde tatt det brukte griseøret i en mat-plastpose for å ta det inn. Den voksne hunden min lukta dette og ett sekund etter så braker det løs mot valpen. Da var jeg streng mot den voksne hunden og sa nei og holdt henne fast litt. Hva bør jeg gjøre? Dette har skjedd to ganger nå og bare når det er godbiter tilstede ved uhell som jeg har "glemt at det er der". Jeg ga ikke den voksne hunden griseøret så hun skulle stjele den. Hun får ikke lov til å stjele mat, kun når vi gir det til henne. Er det vanlig at den voksne hunden oppfører seg sånn? Ellers er de jo kjempegode venner, bestevenner og supre lekekamerater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har den voksne hunden din ressursforsvar på andre ting? leker ol?

Når jeg har flere hunder og spesielt valper så får alle hver sin grisehale, også skjermer jeg sånn at den voksne ikke får gå til der valpen legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er også sånn, enten det er med valper, katten eller andre voksne hunder. Han får klar og streng beskjed om at det er uaktuelt, og så fjerner vi maten. Så passer vi bare på at han aldri får noe sånn å tygge på når det er andre hunder tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamling er og slik, han får ikkje lov til å overdrive, så me held dei litt frå kvarandre når dei får f.eks. grisehale, fordi kvalpen gjerne vil bort og sjekke kva gamlingen har.

Men dersom dei går fra godbiten så er det fritt fram for den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...