Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Hadde det vært 100 innlegg, så hadde jeg skjønt poenget ditt. Men 10 innlegg skriver man på no-time her inne, og jeg skjønner den regelen veldig godt. Man får også svar på det aller meste man lurer på veldig kjapt her inne. :)

Velkommen til forumet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

For det første er ikke Hundesonen en chatte-kanal, det er et diskusjonsforum, og skal man ha svar på hunderelevante spørsmål, får man svar langt kjappere ved å skrive et innlegg på forumet enn å still

Vel, nå er du så heldig at du har kommet til et nokså spesielt forum, der mange kjenner hverandre fra før eller blir kjent underveis. Her handler det ikke bare om hundene, men også om menneskene bak.

10 innlegg er ikke mye. Du er fremdeles en ny bruker etter 10 innlegg. At de som er i chatten hovedsaklig snakker med hverandre, er vel forståelig? De kjenner hverandre gjerne godt, og har ting de

Hvordan skal man styre en chat da, skal det sitte en moderator og minne alle på at man kun må snakke om hunderelaterte ting?

Man kan sikkert mislike chatten, det er ingenting for meg heller, har prøvd et par ganger, men var vanskelig å komme inn i en samtale og forvirrende (for en mann i alle fall :icon_redface: ) å ha mange parallelle samtaler gående, men jeg syns det er helt topp at tilbudet finns for de som liker det. Jeg bruker det ikke.

Men det hadde ikke vært naturlig for meg å spør for mye faglig der inne, for det er få som deltar relativt sett og man vet jo ikke om de personene har kunnskap om akkurat den tingen man lurer på. Hvor stor er sjangsen for at akkurat når man er i butikken og skal kjøpe et halsbånd til en Golden at det er en person dersom vet det? I butikkåpningstiden er det vel knapt noen på chat?

Jeg er enig i at man bør inkluderer nye og man skal være åpne for forslag, men nå har du jo fått forklaring på hvorfor det er som det er, det er jo ingen kritikk av TS, det er kun svar på hvorfor.

Så velkommen her til forummet, alltid hyggelig med nye medlemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en annen bruker som er svært sjelden innom chatten, jeg leser også sjelden i AN tråden. Er heller ikke av de mest aktive på selve forumet, men det er nå på forumet jeg for det meste befinner meg, og hvis noen ønsker input fra mine erfaringer og kunnskap så hjelper det lite å være i chatten. Som med så mange andre her inne.

Jeg er ikke en del av Hundesonen "indre krets" men jeg trives nå her allikevel, og det er mange tivelige mennesker her og ikke minst kunnskapsrike om alt mulig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt problemet. Dette er et forum drevet av frivillige, og det er frivillig å delta. Det er ingen som kan si noe om hva man bør og skal ha noen steder, så lenge folk oppfører seg rimelig mot hverandre. Det er ingen plikt til å svare på spørsmål hverken på chat eller i forumet, folk som har interesse av å spre den kunnskapen de sitter med svarer etter eget ønske. Om folk vil diskutere hva de hadde til middag så gjør det det.

Om man ikke trives med hvordan forumet fungerer så kan man på en hyggelig måte anmode om en endring - eller la være å delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert treig i huet, nå som jeg har ferie og har roet ned tempoet betraktelig.

Men jeg forstår ikke hvorfor det er raskere å stille et spørsmål på chatten enn å stille det samme spørsmålet her inne i forumet. Hvis jeg lurer på hva slags størrelse på halsbånd min golden setter vil trenge som voksen, trenger jeg da ikke gi mer bakgrunnsinformasjon om jeg legger inn spørsmålet i "valpeprat" eller utstyrsforumet, enn om jeg blurter det ut på chatten?

Jeg er personlig en fan av at spørsmål og diskusjoner holdes i mest mulig grad i forumet, slik at forumet også blir et oppslagsverk for nåværende og framtidige brukere som lurer på det samme. Selv om jeg regner meg som en aktiv bruker og erfaren hundeeier, er det fremdeles tilfeller hvor jeg søker for å lese hva som ble sagt om et tema i 2012, når temaet er mer eller mindre universelt og det ikke er noen grunn til at 2014 vil gi nye svar.

Senest i forgårs søkte jeg her inne på noe jeg lurte på, og fant en tråd jeg selv hadde svart i i 2011, så jeg endte med å svare meg selv i 2013 for jeg hadde glemt at jeg kunne det :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at trådstarter bør respektere at chatten er en skravletråd, det er slik man ønsker at chatten skal være her på Hundesonen. Kanskje du finner en slik chat som du ønsker et annet sted, men det har vi ikke, og vil vi ikke ha, her. Det er egentlig så enkelt.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at trådstarter bør respektere at chatten er en skravletråd, det er slik man ønsker at chatten skal være her på Hundesonen. Kanskje du finner en slik chat som du ønsker et annet sted, men det har vi ikke, og vil vi ikke ha, her. Det er egentlig så enkelt.

Er ikke TS som har hatt mest problemer med det da :P hun aksepterte jo svarene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chatten har jo også et begrenset antall bokstaver, så du kan liksom ikke skrive like utfyllende svar i chatten som på en vanlig tråd heller. Jeg personlig syns chatten kan bli tungvindt å spørre spørsmål i, av den enkle grunn at det er flere som svarer på forskjellige ting samtidig.

Når jeg lurer på noe, liker jeg utfyllende svar, og gjerne flere synspunkt også. Ikke en setning til svar liksom.

Chatten er liksom en hyggelig sammenkomst av de som ønsker å snakke med hverandre om generelle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for tiden baby og har ikke sjans til å følge med i chatten. Jeg bruker en evighet på å skrive et lite innlegg, imens jeg holder baby som ammer med andre hånda. Det hadde vært utrolig surt for meg om de seriøse hundediskusjonene ble tatt der inne hvor jeg ikke har mulighet til å følge med. Glad forumet brukes til slikt, så får jeg lest litt "mellom slagene" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...