Gå til innhold
Hundesonen.no

Gutt (1 år) angrepet av nabohundene


Justisia
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg ikke lest alt, men det er to hendelser det er snakk om. Den første er det snakk om en 9 åring og faren hans som går inn i hagen? Jeg forsvarer ingen her, men skulle likt å høre hvorfor de valgte å vandre inn i en hage med skilt om farlige hunder....... om de gjorde det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

http://www.f-b.no/nyheter/to-rottweilere-som-bet-ettaring-skal-avlives-1.7979214 Hundene skal avlives. Nå er det jo sånn at når det er ditt og datt hunderaser så fremheves det gjerne (rottw

Om noen unger hadde tuslet inn i hagen eller huset mitt og bikkja mi hadde bitt, hadde jeg også avlivd. Sorry, det er ikke plass til sånne hunder her til lands.

Jeg ser stort sett folk med rottis som mener det er black and tan golden retrivere, men de ser tøffe ut, og det var det kriteriet som stod høyest på lista når det kom til valg av rase. Bikkjene er sel

Sitatet jeg la inn her, det er ang Samuel, 9-åringen som ble bitt. Gutten som hundeeier hevder gikk inn i hagen sammen med stefaren sin.

Du skriver du ikke velger side, bare skriver ut fra hva som er skrevet og skriver ut fra det. Vel, det kan noen ganger være greit å lese alt før man uttaler seg da ;)

Jepp, de innvolverte vet, de og de som observerte hendelsene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som rottweilereier blir jeg bare så trist og lei meg over alle disse tragiske hendelsene som stadig dukker opp. Det er så trist for rasen og jeg frykter at snart blir det et raseforbud for rottweilere også.

Jeg er relativt fersk med rasen, men har oppfattet såpass at jeg ser det er mye useriøs avel ute og går. Her har oppdrettere helt klart et ansvar og forbedringspotensiale. Men samtidig må dere misforstå meg rett - det er mange gode, stødige og seriøsde oppdrettere der ute også, som vet hva de driver med og som faktisk setter gemytt høyt opp på listen over hva de ønsker å avle frem. Desverre er det ikke slik for alle. For noen kommer utseendet aller først.

Jeg håper begge hundene blir avlivet umiddelbart og at eier får en klekkelig bot. Slike hunder har vi ikke plass til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund som biter et barn og skader barnet, bør avlives. Uten diskusjon. Slik jeg ser det. Hva skal vi med hunder som er en trussel for allmenheten? (Og da regner jeg ikke med hunder a la den ene historien med ungen som stakk en pinne i øret på bikkja, det er tross alt ikke SÅ ofte at unger gjør slikt).

Jeg har hatt hund som var engstelig og redd. Og jeg greidde, selv med masse barn som fløy ut og inn her hele dagen, å skjerme henne fra ungene. Så hun verken bet eller knurra mot barn noen gang. En gang var et besøkende barn, min niese på da 6 år, litt for kjapp for meg, og pressa hunden inn i et hjørne og stod over henne, og jeg fikk tatt unge og bikkje i hver sin nakke sannsynligvis rett før det smallt. Niesa mi var ulydig og hadde gjort akkurat det ho hadde blitt grundig instruert i å ikke gjøre og broren min sov i timen mens jeg laga middag. Men hadde hunden min bitt - hadde hun blitt avlivet på dagen. For da er en grense kryssa.

En hund som biter over hodet på- og skader, først en 9-åring og deretter en 2-åring, har ikke livets rett. Uansett hva som forutgikk bite-episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweilere og andre harde hunderaser er farlige, når skal folk begynne å innse det? Eller er det mange som innser det, og kjøper seg disse for å gjøre manndommen større?

Det er ikke en allemanns-hund, det er ikke en hund for uerfarne, det er ikke en hund for de som vil ha rasen(e) fordi det er kult.

Det burde vært strenge krav til en del raser vi har her til lands, og om ikke disse strenge kravene opprettholdes, så burde rasene forbys.

Ansvar, for pokker, ansvar. Det er ikke en søt liten kattepus man har mellom henda, det er et potensielt farlig dyr.

Er en grunn til at det som oftes er rottweilere, eller andre "muskelhunder" som man med en gang tenker på når det kommer til hundeangrep, og det er fordi disse rasene står for så mange av de angrep som skjer.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Rottweilere og andre harde hunderaser er farlige, når skal folk begynne å innse det? Eller er det mange som innser det, og kjøper seg disse for å gjøre manndommen større?

Det er ikke en allemanns-hund, det er ikke en hund for uerfarne, det er ikke en hund for de som vil ha rasen(e) fordi det er kult.

Pisspreik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweilere og andre harde hunderaser er farlige, når skal folk begynne å innse det? Eller er det mange som innser det, og kjøper seg disse for å gjøre manndommen større?

Det er ikke en allemanns-hund, det er ikke en hund for uerfarne, det er ikke en hund for de som vil ha rasen(e) fordi det er kult.

Det burde vært strenge krav til en del raser vi har her til lands, og om ikke disse strenge kravene opprettholdes, så burde rasene forbys.

Ansvar, for pokker, ansvar. Det er ikke en søt liten kattepus man har mellom henda, det er et potensielt farlig dyr.

Er en grunn til at det som oftes er rottweilere, eller andre "muskelhunder" som man med en gang tenker på når det kommer til hundeangrep, og det er fordi disse rasene står for så mange av de angrep som skjer.

Omg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rottweilere og andre harde hunderaser er farlige, når skal folk begynne å innse det? Eller er det mange som innser det, og kjøper seg disse for å gjøre manndommen større?

Det er ikke en allemanns-hund, det er ikke en hund for uerfarne, det er ikke en hund for de som vil ha rasen(e) fordi det er kult.

Det burde vært strenge krav til en del raser vi har her til lands, og om ikke disse strenge kravene opprettholdes, så burde rasene forbys.

Ansvar, for pokker, ansvar. Det er ikke en søt liten kattepus man har mellom henda, det er et potensielt farlig dyr.

Er en grunn til at det som oftes er rottweilere, eller andre "muskelhunder" som man med en gang tenker på når det kommer til hundeangrep, og det er fordi disse rasene står for så mange av de angrep som skjer.

Rottweilere og andre harde hunderaser Dumme hunde-eiere er farlige, når skal folk begynne å innse det? Eller er det mange som innser det, og kjøper seg disse for å gjøre manndommen større?

Det er ikke en allemanns-hund, det er ikke en hund for uerfarne dumme og ansvarsløse folk, det er ikke en hund ingen hunder er for de som vil ha rasen(e) fordi det er kult.

Det burde vært er, i og med hundeloven strenge krav til hunde-eiere en del raser vi har her til lands, og om ikke disse strenge kravene opprettholdes, så burde rasene bør eierne forbys å ha hund.

Ansvar, for pokker, ansvar. Det er ikke en søt liten kattepus man har mellom henda, det er et potensielt farlig dyr.

Er en grunn til at det som oftes er rottweilere, eller andre "muskelhunder" som man med en gang tenker på når det kommer til hundeangrep, og det er fordi disse rasene står for så mange av de angrep som skjer som media plukker opp og skriver om.

Ingen nasjonale aviser skrev om den gangen jeg ble skambitt av en engelsk setter som angrep meg bakfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Pussig at det ikke skal gå an å snakke om ( potensielt ) farlige hunder uten å få tomme svar som "omg" "pisspreik" og masse rød skrift.. Å prestere bli bitt av en setter er da vel virkelig ikke noe annet enn ett unntak fra normalen og har ikke noe med medias manglende dekning av saken å gjøre. Flere her bør komme seg mer ut på gata og se alle disse idiotene som skal ha muskelhunder. Ja muskelhunder, er gjerne det de kaller dem. Sier jo egentlig alt bare det at de har fått sitt eget begrep etter utseende og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nå si det hele starter hos oppdretter jeg. Det er mange rottweilere rundt om som aldri skulle vært født. En hund som er riktig skrudd sammen mentalt tåler mye før den klikker og biter. En hund som er født med svak mentalitet, da skal det en dyktig eier til for at det ikke skal klikke.

Det finnes gode individer, og det finnes dårlige. Dessverre ser jeg fler og fler dårlige individer hos rottweileren. Men, å trekke det dit at denne rasen og andre harde raser (hvilke er det forresten, kanskje julnil kan sette opp en listeover hvem hun mener?) er farlige. Nja .. Noen er, andre ikke. Slik det er med andre raser, og selvsagt, jo større bikkja er, jo mer skade vil den gjøre om den først klikker.

I steden for forbud mot raser, så vil jeg ha strengere krav for oppdrettere jeg. Men, det kan man se lenge etter, for NKK vil ha pengene sine, og da kan de ikke ekskludere oppdrettere som avler mentalt dårlige bikkjer.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 44 annonser på rottweiler på finn.no akkurat nå. Flere av dem er på billigsalg (5 omplasseringer til mellom 2000 og 6500 kr, et par kull til en 7-8000 kr - jeg går ut fra at normal valpepris er 12000 kr, som flere andre kull selges for). Vi veit de appellerer til harry smågutter som trenger bikkje som ser skummel ut og bimbo-frøkner som ønsker seg beskyttelse. Det er langt større konsekvenser av dårlig rottisavl og dårlige rottiseiere enn det er av dårlig chihuahua-avl og dårlige chihuahua eiere. Eller setter-eiere, for den saks skyld. Det er det da ingen tvil om?

Nei, det er ikke rasen i seg sjøl som er farlig. Men noen raser har potensiale for å bli mer problematiske i feil hender enn andre. I noen raser er konsekvensen større av å avle skrap enn i andre.

- Og bare så det er sagt. Jeg har vært funksjonær på mentaltester for rottweilerklubben flere ganger. Jeg har stort sett bare møtt trivelige hunder, det er ikke helsvart. Men det er jo stort sett ikke hunder fra oppdrettere som mentaltester som er et problem. De veit hva de avler, og de får valpekjøpere som veit hva de kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte ut rottweilertispa til ei vennine engang, forøvrig en stødig hund som ikke lot seg affektere av det hun skulle oppleve rundt ringen. FY SØREN så mye bråk og hunder som prøvde å banke hverandre opp. Noen hunder knurra tillogmed på dommeren og den ene var så redd for dommeren, at jeg aldri har sett maken.. Jeg gikk inn på utstillingen med et syn om at rottweileren var verdens stødigste hund (til tross for alle mediaoppslagene) og gikk ut med et helt annet et.. Desverre :(

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff ei ungtispe i helgen. Hun var utagerende og engstelig. Årsaken var visst at den bodde sammen med en annen hund som var engstelig. Jeg får jo håpe det er tilfelle, og at det ikke er arv, for dette er en hund som oppdretter har ute på foravtale og skal ha kull på etter hvert. Ikke ideellt med utagerende engstlige hunder i avlen, arvelig eller ikke.

44 annonser? Det er mye det.
Valpeprisen ligger mellom 12 - 15000, avhengig av hvor mange rosetter oppdretter kan vise til og hvor kjent navnet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, orker ikke lese alt, det står forskjellig i alle avisene. Uansett, tragisk hendelse. Tragisk hundehold :(

Det er to forskjellige hendelser med samme hund (er). En 9 åring som kom inn i hagen til hundene og nå denne lille gutten som kom inn i hagen til naboen. Samme hunder og samme eiere .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg ble bitt av rottweileren sin da den skulle hoppe i og ta en annen hund i utstillingsringen. Eier fikk selfvølgelig veldig vondt, men da dommer ikke hadde fått det med seg, så skjulte han bittet for å ikke bli hevet ut av ringen pga aggresjon. Den ble BIR den dagen. Og han fortalte dette for å skryte over BIRen. Tror ikke han skjønte helt at jeg ikke var riktig person å fortelle til for å få jubel av for resultatet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to forskjellige hendelser med samme hund (er). En 9 åring som kom inn i hagen til hundene og nå denne lille gutten som kom inn i hagen til naboen. Samme hunder og samme eiere .

Og i denne artikkelen har gutten på 9 år åpnet selve husdøra til han som eide hundene??

O_o

http://www.f-b.no/nyheter/eieren-ville-skutt-hunden-selv-hvis-jeg-kunne-1.7979500

I tillegg kan vi jo se/lese om det velfungerende mattilsynet vi har i Norge... Her er mange skyldig i barnenes skade... :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pisspreik!

Omg!

Dere to som reagerer som dette, liker det jeg kaller for muskelhunder, og føler dere sikkert truffet.

Det er ikke meningen at dere skal gjøre det, og jeg trodde at fornuftige mennesker her inne som liker slike raser skulle ha den største forståelse for at slike hunder ikke er for alle.

Rottweilere og andre harde hunderaser Dumme hunde-eiere er farlige, når skal folk begynne å innse det? Eller er det mange som innser det, og kjøper seg disse for å gjøre manndommen større?

Det er ikke en allemanns-hund, det er ikke en hund for uerfarne dumme og ansvarsløse folk, det er ikke en hund ingen hunder er for de som vil ha rasen(e) fordi det er kult.

Det burde vært er, i og med hundeloven strenge krav til hunde-eiere en del raser vi har her til lands, og om ikke disse strenge kravene opprettholdes, så burde rasene bør eierne forbys å ha hund.

Ansvar, for pokker, ansvar. Det er ikke en søt liten kattepus man har mellom henda, det er et potensielt farlig dyr.

Er en grunn til at det som oftes er rottweilere, eller andre "muskelhunder" som man med en gang tenker på når det kommer til hundeangrep, og det er fordi disse rasene står for så mange av de angrep som skjer som media plukker opp og skriver om.

Ingen nasjonale aviser skrev om den gangen jeg ble skambitt av en engelsk setter som angrep meg bakfra.

Det er ikke slik at det enelukket er dumme eiere som er årsaken.

Er det da slik at muskelhunder er de eneste hunder som har dumme eiere?

Ser like mye dumme eiere blant andre raser, og jeg vil si at blant småraser så er det enda fler dumme eiere, fordi de ikke setter grenser for hundene siden de er "så små og søte". Men likevel så er det ikke disse som uprovosert hopper over et hagegjerde og angriper barn.

Du kan være så klok og ansvarlig som du bare vil, men det er ikke alle raser som er for alle personer, og ihvertfall ikke som førstegangshund

Det at enkelte mennesketyper og samfunnsgrupper trekkes mot muskelhundrasene er jo ikke noe som man sitter å finner opp. Hvor ofte ser du slike går rundt i oslo gater med en toypuddel, eller en labrador.

Jeg vil nå si det hele starter hos oppdretter jeg. Det er mange rottweilere rundt om som aldri skulle vært født. En hund som er riktig skrudd sammen mentalt tåler mye før den klikker og biter. En hund som er født med svak mentalitet, da skal det en dyktig eier til for at det ikke skal klikke.

Det finnes gode individer, og det finnes dårlige. Dessverre ser jeg fler og fler dårlige individer hos rottweileren. Men, å trekke det dit at denne rasen og andre harde raser (hvilke er det forresten, kanskje julnil kan sette opp en listeover hvem hun mener?) er farlige. Nja .. Noen er, andre ikke. Slik det er med andre raser, og selvsagt, jo større bikkja er, jo mer skade vil den gjøre om den først klikker.

I steden for forbud mot raser, så vil jeg ha strengere krav for oppdrettere jeg. Men, det kan man se lenge etter, for NKK vil ha pengene sine, og da kan de ikke ekskludere oppdrettere som avler mentalt dårlige bikkjer.

Hunder som er avlet med tanke på å ha stor kamplyst

Hunder som egner seg i vektertjeneste eller polititjeneste der funksjonen er å forsvare tjenestemenn eller uskadeliggjøre forbrytere

Mer spesifikt kan man si at de mest vanlige harde raser det dreier seg om er:

Rottweiler

Doberman

staff-raser

bull-raser

En annen hard raser som ikke er for newbies er shæfer

Endret av julnil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hadde jeg eid disse hundene så hadde de vært avlivet når de angrep første ungen og ferdig med det. Jeg ser at folk forsøker å skylde på politiet men den ENESTE som kan lastes her er eieren. Rett og slett - han burde avlivet hundene umiddelbart etter første angrepet. Og nå - nå burde han bare gi politiet beskjed om at hundene bør avlives med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere to som reagerer som dette, liker det jeg kaller for muskelhunder, og føler dere sikkert truffet.

Det er ikke meningen at dere skal gjøre det, og jeg trodde at fornuftige mennesker her inne som liker slike raser skulle ha den største forståelse for at slike hunder ikke er for alle.

Det er ikke slik at det enelukket er dumme eiere som er årsaken.

Er det da slik at muskelhunder er de eneste hunder som har dumme eiere?

Ser like mye dumme eiere blant andre raser, og jeg vil si at blant småraser så er det enda fler dumme eiere, fordi de ikke setter grenser for hundene siden de er "så små og søte". Men likevel så er det ikke disse som uprovosert hopper over et hagegjerde og angriper barn.

Du kan være så klok og ansvarlig som du bare vil, men det er ikke alle raser som er for alle personer, og ihvertfall ikke som førstegangshund

Det at enkelte mennesketyper og samfunnsgrupper trekkes mot muskelhundrasene er jo ikke noe som man sitter å finner opp. Hvor ofte ser du slike går rundt i oslo gater med en toypuddel, eller en labrador.

Ja, jeg liker muskelhunder, men jeg liker de ikke for å heve meg selv over andre eller for å føle meg tøff. Jeg liker også engelsk settere, border collie, corgie og chihuahua.. Alle disse rasene kan være potensielt farlige hunder. Borde collie mixen min kan lettere angripe ett menneske enn staffen min, men heldigvis er ingen av mine hunder i nærheten av slik adferd. For jeg er påpasselig med erfaringene mine hunder får, helse og lynne.

uansett hvilken hund du har, har du ett ansvar for at den hunden fungerer i det samfunnet du bor i. Gjør ikke hunden det, og den blir en fare for spesielt barn, men også andre, må man gjøre det som er rett, nemlig avlive hunden. Min venninne hadde en bc-mix som ikke fungerte. To år av hundens liv gikk hun å passet på at den ikke gjorde slik eller sånn. Den beit til slutt ett menneske og jeg mener at den hunden skulle vært avlivet for lenge siden. Det er der feilen ligger hos folk; de tar ikke ansvar tidlig nok, mener de mestrer situasjonen og slike ting skjer.

det er en dessverre en sammenheng med at muskelhunder og utagerende, ikke så lovlydige eller en del misforståtte mennesker ofte sees i lag. Jeg syns det er synd uansett hvilken hund det er. Jeg har møtt en av byens verste narkomane en gang jeg lufta hunden min. Han gikk med en huskymix. En annen jeg har sett på avstand sto å banka bikkja si, en rottweiler og da et det kanskje ikke så rart at den hunden mister troen på mennesker og kan bli farlig? Når jeg var liten lekte jeg på utsiden av huset til bestemor. Nabogutten satt på trappa å så på meg sammen med schæferbikkha si. Plutselig sa han "ta hun" og før jeg viste ordet av det hang bikkja i armen min. Hvem var farligst der egentlig?

og hvorfor er en muskelhund mer farlig enn andre hunder egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg liker muskelhunder, men jeg liker de ikke for å heve meg selv over andre eller for å føle meg tøff. Jeg liker også engelsk settere, border collie, corgie og chihuahua.. Alle disse rasene kan være potensielt farlige hunder. Borde collie mixen min kan lettere angripe ett menneske enn staffen min, men heldigvis er ingen av mine hunder i nærheten av slik adferd. For jeg er påpasselig med erfaringene mine hunder får, helse og lynne.

uansett hvilken hund du har, har du ett ansvar for at den hunden fungerer i det samfunnet du bor i. Gjør ikke hunden det, og den blir en fare for spesielt barn, men også andre, må man gjøre det som er rett, nemlig avlive hunden. Min venninne hadde en bc-mix som ikke fungerte. To år av hundens liv gikk hun å passet på at den ikke gjorde slik eller sånn. Den beit til slutt ett menneske og jeg mener at den hunden skulle vært avlivet for lenge siden. Det er der feilen ligger hos folk; de tar ikke ansvar tidlig nok, mener de mestrer situasjonen og slike ting skjer.

det er en dessverre en sammenheng med at muskelhunder og utagerende, ikke så lovlydige eller en del misforståtte mennesker ofte sees i lag. Jeg syns det er synd uansett hvilken hund det er. Jeg har møtt en av byens verste narkomane en gang jeg lufta hunden min. Han gikk med en huskymix. En annen jeg har sett på avstand sto å banka bikkja si, en rottweiler og da et det kanskje ikke så rart at den hunden mister troen på mennesker og kan bli farlig? Når jeg var liten lekte jeg på utsiden av huset til bestemor. Nabogutten satt på trappa å så på meg sammen med schæferbikkha si. Plutselig sa han "ta hun" og før jeg viste ordet av det hang bikkja i armen min. Hvem var farligst der egentlig?

og hvorfor er en muskelhund mer farlig enn andre hunder egentlig?

Siste først: muskelhunder er mer farlige fordi de er avlet for kamp og vakt. De har en større tilbøyelighet til å utføre slike handlinger, og er derfor også hunder som foretrekkes i slik tjeneste. Det har med mentalitet å gjøre. Du vil nok ikke får chihuahua til å bli til gode kamphunder, eller gordensetteren til å nedfelle et forbryter som er truende eller løper avgårde.

Selvfølgelig kan man få alle raser til å utføre de fleste ting med målrettet trening, men det er langt mellom disse individene.

Akkurat som at man har store problemer med å få en elghund til å bli en topp lydelighetshund, eller at en gordon setter blir en god førerhund f.eks. Det går noen ganger, men pokker så vanskelig det er.

Instinktene og mentaliteten hos de raser som man definerer som harde, er en helt annet enn hos raser man ikke definerer som dette.

Og raser med mentalitet for å angripe, nedlegge, vokte er langt mer lettere å få til å utføre disse handlingene.

Det shæferen som angrep deg på kommando, var nok lettere å trene til dette enn en labrador, for det ligger latent i rasen. Er ikke uten grunn at de brukes til dette innenfor politiet. Det at en person lærer hunden sin dette privat, og bruker det mot andre er forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Siste først: muskelhunder er mer farlige fordi de er avlet for kamp og vakt. De har en større tilbøyelighet til å utføre slike handlinger, og er derfor også hunder som foretrekkes i slik tjeneste. Det har med mentalitet å gjøre. Du vil nok ikke får chihuahua til å bli til gode kamphunder, eller gordensetteren til å nedfelle et forbryter som er truende eller løper avgårde.

Selvfølgelig kan man få alle raser til å utføre de fleste ting med målrettet trening, men det er langt mellom disse individene.

Akkurat som at man har store problemer med å få en elghund til å bli en topp lydelighetshund, eller at en gordon setter blir en god førerhund f.eks. Det går noen ganger, men pokker så vanskelig det er.

Instinktene og mentaliteten hos de raser som man definerer som harde, er en helt annet enn hos raser man ikke definerer som dette.

Og raser med mentalitet for å angripe, nedlegge, vokte er langt mer lettere å få til å utføre disse handlingene.

Det shæferen som angrep deg på kommando, var nok lettere å trene til dette enn en labrador, for det ligger latent i rasen. Er ikke uten grunn at de brukes til dette innenfor politiet. Det at en person lærer hunden sin dette privat, og bruker det mot andre er forkastelig.

Hva har du røyka?

Du må jo helt seriøst se å få oppdatert deg litt på basiskunnskaper før du uttaler deg. Helt alvorlig.

Du er jo gal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...