Debbie Skrevet 9. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Zebra er nå så dårlig at sykkelturer ikke fungere så godt lenger, og det er trist for både meg og henne. Det var noe vi virkelig likte å holde på med. Nå har jeg jo begynt å sykle mye, og har lurt på om sykkeltilhenger kunne være noe?? Møtte noen med en Berner som satt så fint der bak, koste seg gjorde den. Så noen som har erfaring med dette? Innspill mottas gjerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 9. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Ingen innspill utover at da passer iallefall tittelen Prikkeprinsessa bedre enn noen sinne Men synd hun har blitt så dårlig, vogn høres lurt ut. Sykling er vel ikke så bra for ryggen kan jeg tenke meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 9. Juli 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2013 Tenk å ha en rååååsa sykkelvogn da 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Penøttsmør Skrevet 10. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Juli 2013 Hvis jeg ikke tar helt feil så har Ann Christin her inne en sånn vogn til sin hund. Skal pipe henne om denne tråden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 10. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Juli 2013 Jeg har en helt vanlig sykketilhenger til barn som jeg kjøpte på Jula (tror jeg), den var den eneste som var bred nok, i tilegg til at den har sider så eneste stedet hunden evt kan prøve å stikke av er foran. Men han har belte på seg så han får ikke noen sjangs til det. Jeg syntes det fungere strålende, er dog usikker på om den er stor nok for en dalamtiner, da måtte det evt blitt varetilhengeren til jula og så litt modifikasjon. Men Terho stortrives. Han får sitte der hver gang vi beveger oss over på asfalt så ikke labbene hans blir såre og fordi han nekter å løpe i grøfta uansett hvor nærme han er den I starten var det ikke så gøy, men nå legger han seg ned når han får beskjed og ligger spent og følger med på alt som farer forbi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 10. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Juli 2013 Ellers så skulle du hatt deg en christiania-sykkel! http://www.christianiabikes.com/ 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 10. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Juli 2013 Jeg har så lyst på sånn sykkel <3 Men de billigste jeg har funnet er sånn 5-6000 kr, og de har bare 7 gir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Marianne* Skrevet 10. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Juli 2013 Vi kjøpte sykkeltilhenger (på tilbud) på gsport (husker ikke pris) som vi har brukt til hundetransport, dog til litt mindre hunder. Funket greit det, men tror det er lurt å bruke litt tid på tilvenning. Boston terriern til svigerforeldrene syns det var helt supert, Linux (kooiker) ville helst løpe ved siden av. den vi har kan du velge om du vil ha sete i eller om det bare skal være til trasport. Ville vel prøvd å finne en uten sete ivertfall. Vet ikke hva vektgrensen er for sånne da, men har jo sett ganske store barn oppi en sånn... Red; ser at den vi har har vektgrense på 45 kg (ivertfall tilsvarende vogn). Får den typen til ca 500 på xxl, men ser ikke ut som du kan legge ned setet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bernertryne Skrevet 10. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Juli 2013 Barnetilhengere flest tåler vel 30-50kg og har som regel et lite hundevennlig sete. Kan vanlig tilhenger være et alternativ? De har flat, hard bunn, og gjerne høyere maksvekt enn barnetilhengerne også. Koselig at hun får være med selv om hun ikke klarer å holde følge lenger selv 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 10. Juli 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Juli 2013 Takk for masse svar, jeg skal sjekke ut nærmere. Men synes det var dyre greier gitt.. Men den på gmax var ikke så dyr, og er det helt umulig å fjerne sete? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnnChristin Skrevet 10. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Juli 2013 Hvis jeg ser riktig går den nok ann å kutte av de remmene som holder setet oppe og legge det i bunnen. Hvis det er plass til føttene foran, så gjør som meg og legg tepper/gamle klær o.l. i bunn før du legger et underlag over evt. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Marianne* Skrevet 11. Juli 2013 Rapporter Share Skrevet 11. Juli 2013 Barnetilhengere flest tåler vel 30-50kg og har som regel et lite hundevennlig sete. Kan vanlig tilhenger være et alternativ? De har flat, hard bunn, og gjerne høyere maksvekt enn barnetilhengerne også. Koselig at hun får være med selv om hun ikke klarer å holde følge lenger selv OT, men jeg trodde du skrev BERNERtilhengere, og syns det var litt rart at dere hadde egen type tilhenger til rasen deres. De ER store altså, men vanligvis greier de vel å gå selv.... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 11. Juli 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. Juli 2013 Jeg skal sjekke ut mer om dette, men ser jo lovende ut. Takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts