Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som er flinke på katte raser?


Blad
 Share

Recommended Posts

Jeg var på besøk hos noen venners, venners bekjente (eller noe sånn) , som hadde noen utrolig kule katter. Jeg spurte jo om hva slags rase det var men glemte det sånn ca rett etterpå. De var ganske store til å være katter, som en medium hund ca, og de så litt ut som gauper. Er det noen som vet hva slags rase det kan ha vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg vær så snill å få låne tråden litt? :)

Jeg så noen vakre skapninger av en katterase jeg ikke kan huske jeg har sett før. De var utpreget elegante, slanke (men ikke magre), sort, kort og blank pels, og noen store gulfargede øyne. De så jo ut som de kom rett fra en Walt Disney-film. Åh, så vakre og elegante :wub:

Noen forslag til hvilken rase dette var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg vær så snill å få låne tråden litt? :)

Jeg så noen vakre skapninger av en katterase jeg ikke kan huske jeg har sett før. De var utpreget elegante, slanke (men ikke magre), sort, kort og blank pels, og noen store gulfargede øyne. De så jo ut som de kom rett fra en Walt Disney-film. Åh, så vakre og elegante :wub:

Noen forslag til hvilken rase dette var?

Bombay?

cat_bombay_lg.jpg

Eneste jeg kommer på som er slank og sort. Britisk korthår er litt mer chubby.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje det var Maine coon, den lignet ikke helt men de er vel i forskjellig farger. :) Gøy å vite litt mer om katter. Norsk skogkatt så helt nydelig ut.

Det var ikke bengalkatt da? :)

978x.jpg

De kan også bli ganske svære. Har hilst på en på 6 kg ihvertfall, og den var ikke tykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok Maine Coon, ja. Fine fine rasen! De er ganske vanlige, blant rasekatter i norge.

Store katter (per def. største tamrasekatten. Hannkattene kan gjerne bli opp mot 10 kg), finnes i veldig mange farger og varianter, og kjennetegnes ofte som "små gauper" :D

Ganske hetrogen rase da, så mye forskjeller ute og går. Men det er uten tvil en flott rase, både på utsiden og innsiden. Fantastiske personligheter har de og :)

lilo-3.jpg

Flere bilder av rasen (i alle dens fargevariantene) kan sees her :)

http://mcolab.com/farger.php

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...