Gå til innhold
Hundesonen.no

Du Putle, du Putle, du er ikke god!


Mari
 Share

Recommended Posts

  • Svar 448
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har VERDENS beste hund!!! Dette blir ikke noe problem. Hun vil jo bare hilse og leke!

Gah, det er irriterende å måtte gjøre dette på mobilen, dere får unnskylde alle skrivefeil og autokorrekturer. Men ja, Putle har vært helt utrolig flink i dag! Vi har jo hatt noen gode dager, og hu

Snart skal jeg slutte å spamme. Eller, sannsynligvis ikke, men jeg kan late som. A w e s o m e Putle-dag! Sett to hunder uten å utagere, bare litt pip og bust, ga seg med et kremt. Vært på besøk

Putle fortsetter den gode utviklingen med stormskritt! Jeg kan ikke fatte hvor fort hun kommer seg, det er helt utrolig å se på.

I dag har hun hatt tre (fremmede) hundemøter helt uten å lage en eneste lyd. Jeg har klart å avlede med godbiter når hun så en hund, OG klart å holde oppmerksomheten hennes til hunden var borte. Seriøst, folkens. Det er helt vilt hvor bra dette går.

Klart, vi har hatt noen møter og passeringer med en papegøyePutle på speed som bare hyler og skriker, men jeg tauer henne med meg. No biggie når som jeg vet hva som ligger bak.

Hun har også vært terapihund for en liten blandings som har erfart et stygt angrep fra en bull terrier, og som var tydelig redd (på en bromlete og tøff terrier-måte) og det gikk kjempebra. Hun stod helt rolig og lot ham undersøke og bromle, hun var rett og slett superflink.

Hun har fått leke med Kira og Noomi til SD, og selv når Noomi forteller henne at hun fint kan roe seg ned et par hakk, så svarer hun ikke opp i det hele tatt. hun vil bare leke hun. :heart:

To deilige mannfolk, bare til moi??

9360661610_f022e1374c_z.jpg

Cairn-karriere

9360659716_d98066248a_z.jpg

What the freaking f*** er du??

9360657666_cc7998a041_z.jpg

Pøh! Who cares, vi er da vel venner uansett.

9360655734_f919a28059_z.jpg

Kira og SD, dere er supehelter med superpowers. Det var dere som startet dette herlige snøskredet som er Putle som finner tilbake til seg selv. Tusen takk for de to siste dagene. Jeg håper vi får en like god en i morgen. :)

Og til alle dere som gir meg kred for Putles framskritt, det er fullstendig ufortjent. Alt dette skal Putle ha skryten for, det er hun som gjør denne jobben, alt jeg gjør er å eksponere henne.

Nå ser jeg framover og har lagt alt stress bak meg. Alt kommer til å ordne seg. Nå skal jeg bare bygge en relasjon med Putle, det er fortsatt hunder som har hennes største tillit, ikke meg. Men det kommer med tid. Det er ikke noe problem, dit kommer vi. Og vi skal storkose oss på veien!

  • Like 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nederste bildet. Ikke stygt ment. Jeg har hatt svin/minigris blanding selv jeg altså, og synes de er søøøte.

Men du ser det du også? :P

Herlige Putle! Jeg blir så glad inni meg av såååå gode nyheter! :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Men seriøst, jeg skal ikke ha så mye ære altså. Jeg har ikke gjort noe annet enn å eksponere henne. :D

Gleder meg til søndag!

Det er en stor del av jobben det og :)

Jeg og! Kanskje vi kan håpe på en fin kosetur i skogen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stor del av jobben det og :)

Jeg og! Kanskje vi kan håpe på en fin kosetur i skogen :)

Vi får garantert en fin kosetur i skogen! Hun er blitt veldig kosetur i skogen-vennlig. Jeg var en hundeeier jeg hater i dag og hun løp bort til en hund. Jeg har virkelig null innkalling, null lydighet, null nothing på henne. Men det gikk fint! Og hundeeier tok imot min beklagelse veldig ryddig. :sweat:

Putle kommer til å bli helt perfekt for oss etterhvert. Jeg er ikke i tvil!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får garantert en fin kosetur i skogen! Hun er blitt veldig kosetur i skogen-vennlig. Jeg var en hundeeier jeg hater i dag og hun løp bort til en hund. Jeg har virkelig null innkalling, null lydighet, null nothing på henne. Men det gikk fint! Og hundeeier tok imot min beklagelse veldig ryddig. :sweat:

Putle kommer til å bli helt perfekt for oss etterhvert. Jeg er ikke i tvil!

*må huske kamera*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, husk kamera! Jeg må huske å lage en ny langline... Hvorfor jeg kastet den forrige fatter jeg ikke helt.

Jeg bruker knapt Thorvald sin, kan ta den med så du kan låne? Den er fin og gul og av plast :)

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/318123_10151546643040341_253845286_n.jpg

...og er best om den er snurret masse ganger rundt kroppen :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en fin dag med store framskritt! Herregud, hun bare raser framover den lillte tøtta her. Det er nesten ikke til å tro at det er samme hunden. Hun har hatt flere møter i dag, et hvor hun gjorde seg ferdig og gikk videre. Hun gikk videre. Hun!

Kun en gang hun hylte på en som hun ikke fikk møte, og de hun får hilse på er det lettere å få henne med seg når vi skal gå videre.

Dette går bare bedre og bedre og bedre. Jeg hadde aldri trodd at dette skulle gå så fort.

Nå må potene hennes bli bra igjen slik at vi kan fortsette disse fine turene våre. Det er så koselig og så utrolig motiverende å se hvor mye hun vokser.

Jeg gleder meg til vi får et ordentlig forhold. Når vi er ute nå så merker hun ikke engang når jeg prater. Men det er bare å ta tiden til hjelp, alt det der kommer til å gå av seg selv. Og med en så fin hund så er jeg heeelt ok med at hun er ulydig i en god stund til framover. Det er det minste problemet liksom.

Livet gliser til oss!

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...