Gå til innhold
Hundesonen.no

Studere i utlandet med hund


Eira
 Share

Recommended Posts

Er det noen her som har erfaringer med å ha hund når man studerer i utlandet? Jeg har planer om å ta med hunden min til England neste år, men vil gjerne høre litt om andres erfaringer om dette før jeg bestemmer meg. Jeg vet allerede om reglene for å ta med hund til England og tilbake til Norge (vaksiner, pass osv.), så det trenger jeg ikke mer informasjon om :) Det jeg vil høre om er hvordan det var å ha hund ved siden av studiene, hvordan hunden hadde det under oppholdet der osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student i London med hund as we speak :) Tror det kommer veldig an på bl.a. hvor du skal studere og hva. Jeg studerer et krevende fag som krever mye lesing, og halvparten av tiden er jeg i utplassering, dvs full jobb. Så må jeg studere på kveldene. Jeg føler meg ikke som den typiske studenten, har absolutt ikke tid til å feste, ihvertfall ikke når jeg har hund. Det er en begrensing, min lille fritid går til hunden fremfor alt annet. Men på den andre siden får jeg sett mye mange andre uten hund ikke får sett :) Jeg har ikke det største behovet for å feste lenger, og jeg er interessert i å lese mye for å få gode karakterer, jeg er her for å få en utdannelse. Aïda er jo fra før vandt til å være hjemme alene mens jeg jobber, så det har ikke vært noe problem. Og folk er glad i hunder her :)

Hva skal du studere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Skal studere psykologi i Winchester, ca 1 time fra London. Veldig rolig og fin by med fine turmuligheter :) Hvordan gjør du det med lesing og sånt? Drar du på lesesal eller leser du mest hjemme pga hunden? og ca hvor mye av dagen blir hunden alene hjemme? Hvis det er flere som også har noen erfaringer å dele så vil jeg gjerne høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke studert i utlandet, men jeg var nettopp i Winchester og det virker for meg som en utrolig hundevennlig by. Som du skriver er det en liten og rolig by, med masse parker og nydelige naturområder. Det var hunder overalt, som regel løse annet enn i nærheten av bilvei (har de ikke båndtvang?). Det var også en rekke restauranter som tillatte hunder, hvis ikke jeg husker helt feil.

Jeg elsker England og vil gjerne bo der selv en dag, og Winchester er en by jeg hadde likt meg veldig godt i. Det var uten tvil den fineste byen vi var i på denne turen, og vi besøkte en del byer (deriblant London, Salisbury, Newquay og Bath). Desverre er ikke samboeren min like interessert i å flytte på seg som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...