Gå til innhold
Hundesonen.no

HVordan få den beste pelsen


SaraSL
 Share

Recommended Posts

Jeg vet ikke om det hører her, men samma det :ahappy:

Når men skal på utstilling så har jeg badet henne dagen før.

men jeg har hørt at man skal bade hunden før. Har hørt at man kan bruke Balsam, er det en spesiell

balsam til hund eller bruker dere den same som men bruker til oss selv?

Her er pelsen hennes:

post-11734-0-29919200-1371671568_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare å vaske mine hunder før utstilling med vanlig hundeshampo :) Ikke alle raser skal bruke balsam slik jeg har forstått det, samtidig er det ikke alle raser som bør vaskes dagen før fordi pelsen ofte blir myk og fluffy etter bading. F.eks bader de jeg kjenner belgerne sine (tervueren og groendal) 2 uker før utstilling eller noe slikt, fordi pelsen skal ha riktig struktur osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pelsen har vært ganske blank siden hun fikk den nye pelsen (og alle flekkene forsvant :lol:) Pelsen forandret seg sykt mye fra 9 til 10 mnd. når jeg ser på bilder :rolleyes:. jeg er veldig fornøyd med pelsen. men jeg hører at man bør bade hunden en uke før?

Her hadde jeg vasket henne en uke før i NKK Kritiansand.

det var ikke rare forskjellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker ikke med mindre bikkja lukter vondt jeg. Minsten i heimen ble vasket da han var 5 mnd, nå er han 9 og fikk excellent shiny coat på forrige utstilling.

Synes pelsen hennes ser veldig bra ut på bildet du har av henne (det første), men jeg vet jo ikke hvordan pelsen på din rase skal være, så hadde spurt oppdretter hva h*n mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pelsen har vært ganske blank siden hun fikk den nye pelsen (og alle flekkene forsvant :lol:) Pelsen forandret seg sykt mye fra 9 til 10 mnd. når jeg ser på bilder :rolleyes:. jeg er veldig fornøyd med pelsen. men jeg hører at man bør bade hunden en uke før?

Her hadde jeg vasket henne en uke før i NKK Kritiansand.

det var ikke rare forskjellen

Noen bader kooikeren sin en uke før fordi pelsen ellers ville sett ut som en eneste stor bomullsdott. Mens andre igjen gjør det dagen før eller ikke vasker i det hele tatt. Det gjør man alt etter som hva man synes fungerer best for sin hund med den pelsen den har.

Broren til Marvin vaskes ca en ukes tid i forveien, mens Marvin spiller det ingen rolle med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som pelsen hennes ser ut på første bildet ville nok jeg personlig bare latt vær å gjøre så mye, bare sørget for å dusje henne litt under magen og på beina/vaske med en eller annen slags shampoo, slik at det hvite er ordentlig hvitt, og ikke for skittent. Jeg bader aldri Linux (broren til Marvin som nevnt over;) helt før utstilling, han blir bare helt POFF på ryggen av det, men tar en dusj og shampoonering av det som er hvitt på bein, hale og magen (på hannhunder kan pelsen der bli litt gul) en uke før, og ved behov dagen før utstilling. Linux har også sånn pels som liksom er fin uansett nesten, og da vil jeg ikke gjøre annet enn at han faktisk er ren og pen, og børstet selvsagt, men det gjør jeg jo jevnlig uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...