Gå til innhold
Hundesonen.no

Boikott av Peppes Pizza - støtter dyremishandling


Gjest
 Share

Recommended Posts

De har ett standardisert svar de skriver til alle på facebook og på mail. Copy-paste er rimelig easy peasy... Jeg synes et av de bedre svarene på det er å si "jada, det er gåselever på EN pizza, men HELE restauranten deres boikottes så lenge den ENE pizzaen tilbys".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det at folk reagerer så kraftig på peppes nå er jo med på å gjøre alt som er kritikkverdig i forhold til gåselever synlig, og forhåpentligvis vil dette gi ringvirkniger hos andre som tilbyr dette prod

Høres egentlig ganske likt ut som den norske kyllingindustrien, minus dette med metallstangen. Eller hva med hvordan vi behandler gris her i landet? Blir ikke mer peppes her i gården iallefall

Det er bra å se at det fungerer å engasjere seg. Man kan ikke avkaffe ALL urettferdighet her i verden, og man kan heller ikke sette seg ned og la vær å gjøre noe fordi andre har det verre. Da kan man

De har ett standardisert svar de skriver til alle på facebook og på mail. Copy-paste er rimelig easy peasy... Jeg synes et av de bedre svarene på det er å si "jada, det er gåselever på EN pizza, men HELE restauranten deres boikottes så lenge den ENE pizzaen tilbys".

Jeg sendte det svaret tilbake nå. :P

Regnet med at det er standardsvar, men jo fler som sender, jo mer jobb får de å gjøre og jo større sannsynlighet for at de kutter ut det tipper jeg litt vilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om noen større kundemasse liksom har krevd å få gåselever på pizza?? At de endrer menyen for å please kundene, mener jeg..

Tror ikke at lever generelt har noe som helst på en pizza å gjøre, jeg... Eller fisk... Yuck!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri: Jeg har aldri smakt på, men lurer på - hvis det ikke var noe klanderverdig med måten det ble produsert på, hadde du da spist det igjen? Eller var smaken alene helt ******?

Jeg har spist det på tidligere fancy middag! Aldri mer, smakte som en porøs saltklump med klumper i :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Høres egentlig ganske likt ut som den norske kyllingindustrien, minus dette med metallstangen. Eller hva med hvordan vi behandler gris her i landet?

Blir ikke mer peppes her i gården iallefall. Men jeg kunne ønske folk var like villige til å boikotte den dyremishandlingen som foregår i dette landet også, det er ikke fryktelig vanskelig å f.eks velge økologiske egg fremfor såkalte "frittgående"... ett par kroner mer liksom. Koster ikke stort, men folk gidder bare ikke.

Apropos den norske kyllingindustrien. Mattilsynet lagde en fin rapport om den i 2011. http://www.nationen.no/f/rapportdyrevelfer77287a.pdf Tenk om folk kunne ha brydd seg like mye om resten av middagene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy ****. Den videoen av hvordan gåselever produseres er noe av det jæveligste jeg har sett. Jeg var ikke klar over dette, selv om jeg aldri har eller vil komme til å smake på produktet. Nei, sånt er så etisk forkastelig at det nok en gang får meg til å betvile deler av menneskehetens evne til å føle empati..

Synes ikke bare tvangsfôringen var ******. Da de kastet de små hunngjessene ned i en trakt..! Wtf?! De er levende, ikke tennisballer.

Jeg skal IKKE spise på Peppes igjen før de ditcher import av gåselever.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

De har ett standardisert svar de skriver til alle på facebook og på mail. Copy-paste er rimelig easy peasy... Jeg synes et av de bedre svarene på det er å si "jada, det er gåselever på EN pizza, men HELE restauranten deres boikottes så lenge den ENE pizzaen tilbys".

Holder meg til å boikotte den ene pizzaen jeg da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg til å boikotte den ene pizzaen jeg da.. :P

Blir litt som om Drøbak Hundehotell skulle begynt med schäferoppdrett på siden av doodle x, y, z etc.. Og du synes doodle-avlen for å tjene penger var forkastelig, derfor boikotta kjøp av doodle fra dem.Men du fortsatte å kjøpe schäferhund. Ikke mye signaleffekt av at "deres bedrift gjør noe forkastelig" dontcha think ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Blir litt som om Drøbak Hundehotell skulle begynt med schäferoppdrett på siden av doodle x, y, z etc.. Og du synes doodle-avlen for å tjene penger var forkastelig, derfor boikotta kjøp av doodle fra dem.Men du fortsatte å kjøpe schäferhund. Ikke mye signaleffekt av at "deres bedrift gjør noe forkastelig" dontcha think ;)

kjeferbisk kan jeg kjøpe elsewhere. peppes pizza får jeg bare på peppes.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller jo,skriver allikevel. Når man ser hvordan det går med folkehelsa så burde vel alle sånne kjeder forbys ved lov uansett gåselever eller ei..... Når det er sagt så har vel alle restauranter som regnes for noe hatt dette på menyen i "alle evigheter" og har fremdeles? Jeg trodde nesten at alle visste hvordan dette ble lagd. Allikevel skriker ingen opp før det gjelder Peppes.. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjeferbisk kan jeg kjøpe elsewhere. peppes pizza får jeg bare på peppes.. ;)

Pizza får man andre steder. Men er vel bedre å bare si hva man mener da, at man driter i at de støtter avskyelig dyremishandling?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Pizza får man andre steder. Men er vel bedre å bare si hva man mener da, at man driter i at de støtter avskyelig dyremishandling?

Folk må nå gjøre akkurat hva de vil, hva er egentlig verre med dette enn all annen mat vi spiser, skal jeg ikke drite i det må jeg bli vegetarianer, det har jeg prøvd og funka dårlig.

"Food, Inc." anbefales for alle som tror at alt er flott og fint eller, gjelder jo ikke her i Norge, sorry glemte det..

Dessuten er det Oluf Lorentzen som importerer denne levera, hva med å boikotte de og alle andre produktene de importer? endel sære ting men jeg bruker faktisk flere produkter derfra.. Ouupps. sjite så støtter jeg dyremishandling.. shit happens - somedays twice..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du driter i dyremishandlig om du selv må forsake noe Snusken?

Aner meg at det blir litt å gjøre for endel som jobber hos Peppes i morra. Litt mailer å åpne og svare (selv om det er copy/paste). Kan vel hende de må ta seg en prat om hva de skal gjøre også..

Underskriftskampanje: http://www.thepetitionsite.com/670/622/464/peppes-pizza-stop-serving-foie-gras/?taf_id=9586671&cid=fb_na#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Så du driter i dyremishandlig om du selv må forsake noe Snusken?

Jeg forsaker enkeltprodukter, ikke alle mulig involverte i alle mulig tenkelig forskjellige sammenhenger, det ville nærmest blitt umulig.. Se hva jeg skrev om Oluf Lorentzen som faktisk importer denne levra, skal jeg boikotte peppes og istedet lage meg pizza hjemme med oliven, olivenolje, krydder osv fra de som importerer den, er det noe bedre mener du? For meg blir det akkurat det samme. Og nei, jeg kommer ikke til å gå på matbutikken med en 20 meter lang liste over produkter jeg ikke kan kjøpe og sitte igjen med norske poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

. Allikevel skriker ingen opp før det gjelder Peppes.. Hvorfor?

Fordi da har man fått ett navn "noen" å ta det ut på. Folk kan ofre 20 sekunder av sin dyrebare tid til å dundre løs på tastene å ytre sitt vrede på facebook og tro man gjør en innsats før saken er glemt og alle rusler videre hver til sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må faktisk (for en gang skyld :lol: ) si meg enig med Snusken. Sjekker dere menyen til alle resturanter dere spiser på? For alle resturanter med gåselever på menyen må jo da boikottes, det samme med alle produkter som Lorentzen importerer. Nei, jeg kommer ikke til å bestille denne pizzaen, men jeg boikotter ikke Peppes av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Man skal ha så himla vondt for det. Snusken - jeg føler noen ganger du tendenserer til å ha lyst å stå på utsiden av diskusjoner :P

Peppes innfører her noe nytt. Peppes er en populær KJEDE som finnes over Norge. Her er det ENKEL a-b-c at vi som forbrukere kan gjøre noe for å stoppe denne nye bruken av importert gåselever som er helt poengløs. At den ene firestjernersrestauranten på ytre Utsira bruker gåselever kan jeg ikke gjøre mye med. Ellers kjøper jeg ikke gåselever så at butikker selger importert gåselever får gå på butikkenes eget tap. Jo færre som kjøper jo mindre behov og jo mindre inntekt får man av det. Det er ENKELT å unngå en snever restaurantkjede (som selger pizza), det er ikke helt forenelig å boikotte butikkhandling for livets nødvendigheter. Peppes Pizza er ikke en nødvendighet i livet..

Forøvrig anbefaler jeg alle å gå i sin lokale butikk og se om de selger gåselever, så kan vi jo alle rapportere hvor mange tilfeller det er av det. Vil anta det er forsvinnende få.

Jeg lager hjemlaga pizza uten dårlig samvittighet, at du ikke gidder å lage pizza (ironisk mtp at du sier folk "tror de gjør en innsats") sier jo mer om din manglende evne til å "ikke klare å holde seg unna peppes pizza", som er sterkere enn å lage et poeng for gåsene som får jernrør stappa ned i halsen. Men men. Each to their own... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller jo,skriver allikevel. Når man ser hvordan det går med folkehelsa så burde vel alle sånne kjeder forbys ved lov uansett gåselever eller ei.... Når det er sagt så har vel alle restauranter som regnes for noe hatt dette på menyen i "alle evigheter" og har fremdeles? Jeg trodde nesten at alle visste hvordan dette ble lagd. Allikevel skriker ingen opp før det gjelder Peppes.. Hvorfor?

For min del er det fordi jeg ikke ante at dette skjedde, men nå kommer det jo faktisk frem at gåselever innebærer dyremishandling og da boikotter jeg.

Og ja, jeg kommer til å sjekke menyer fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettlever lages av and og noen ganger kylling også. Så dette gjelder ikke bare gås.

Det er vi nok alle klar over, men her brukes et begrep for enkelthetens skyld. At det kalles foie gras er nå utveksamt så man klarer nok differensiere/se sammenhenger ;)

Forøvrig har foie gras vært en "hjertesak" for meg i flere år, og jeg har bl.a engasjert meg i å fjerne foie gras fra flyselskapenes menyer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at folk reagerer så kraftig på peppes nå er jo med på å gjøre alt som er kritikkverdig i forhold til gåselever synlig, og forhåpentligvis vil dette gi ringvirkniger hos andre som tilbyr dette produktet? Ja, det å boikotte peppes er èn ting, og det er enkelt å si at da må man også boikotte ditt og datt, men ett sted må man jo starte, kanskje dette vil føre til at produktet endelig blir forbudt også i Norge, og flere får øynene opp for hvor horribel denne industrien er. Sikkert mange som ikke ante hva foie gras var for noe engang, før styret med peppes begynte. Så da har dette noe for seg da.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det plinga nettopp inn på facebook fra peppes...

Vi informerer om at Peppes har besluttet å ta gåselever av menyen

Vi har de siste dagene fått mange spørsmål om en av våre pizzaer som inneholder gåselever.
I Peppes er vi opptatt av å lytte til de henvendelsene vi får. Vi lovet derfor en rask beslutning, og etter å ha satt oss ned i helgen for en grundig gjennomgang, har vi nå besluttet å ta denne pizzaen ut av sortimentet med umiddelbar virkning.

I Peppes er vi opptatt av å prøve ut nye spennende smaker. God smak handler imidlertid også om råvarenes vei til restaurantene, og derfor har vi konkludert med at vi ikke ønsker å benytte gåselever

.

Takk både til engasjerte tipsere og alle dere som jevnlig gir oss gode innspill på hva dere vil ha på deres Peppes-pizza. Vi tar gjerne imot flere tips på: peppes@peppes.no

:D :D :D:bananas::bananas::bananas::jump::jump::jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Men litt synd at dette ikke varte lenger og, nå er vel alt om foie gras glemt snart, igjen.

Bare å fortsette å snoke i butikker, på menyer og andre steder du får mat (f.eks hos flyselskap :P Som jeg har nægga LENGE om, men det er vanskelig å fjerne noe som pengesterke sultaner av saudi arabia har lyst på for å si det sånn *kremt*). Og deretter er det bare å tipse organisasjoner, medier og teppebombe bedriftene med mail, medlinger, underskriftskampanjer og det som er... :) Man glemmer ikke det man roper om sjæl!

EDIT: Bare for å utlede litt, noe av problemet med foie gras er at det er litt "rikmannspreg" over det. Og som kjent står kjøpekraften til EN rikmann litt sterkere enn 400 engasjerte studenter. For å sette det på spissen. Det er derfor foie gras er vanskelig å bli kvitt globalt. Ett av mine håp er at dette avdekkes som ekstremt usunt, og delvis helseskadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
    • Takk   Skal sjekke de 2, fant allerede masse materialle om eller med dem på youtube.    Dersom din hund begynte på 100 meters avstand! wow da er det kanskje håp for min hund også. Hos oss er det når den andre er i nærheten.  Har også oppfattet det som om han vil "beskytte" oss. Har opplevd at i en hundepark sammen med hannhund har det gått greit, de holder avstand osv. Men så raskt jeg tar på båndet så er rullgardinen nede igjen...:)  Bøkene du nevnte skal jeg ta en titt på. Vi bor på innlandet og privattimer med instruktør er noe vi vurderer.  Takker...:)        
    • Synes frem til 6 mnd mtp de sylskarpe valpetennene. Valper blir også mye morsommere synes jeg når de er litt mer «brukbare» etter min mening. Men krevende er de lenge til. 
    • Frem til 6 mnd var verst her, for da var hun en piraya som hang fast i leggen min døgnet rundt 😅
    • Det finnes mange gode passeringskurs uten at man må på TV. Hvis du er i nærheten av Oslo vil jeg anbefale Hund i Fokus eller Lundqvist hundeskole, men det finnes helt sikkert flere jeg ikke er oppdatert på. Når det gjelder bøker så kan jeg på det sterkeste anbefale Control Unleashed av Leslie McDevitt og BAT 2.0 av Grisha Stewart. Treningen på noen av de beste passeringskursene jeg har gått har vært mye basert på disse. For å illustrere effekten så hadde jeg en hund som hang i båndet og brølte på 100 meters avstand som unghund, og etterhvert gikk løs i konkurranse på stevnested med flere hundre hunder. Her er det også viktig å tenke helhetlig, og ikke bare trene i passeringer eller "økter" med kontakt og innkalling, men å jobbe med samarbeid og kontakt i alt dere gjør. Jeg vil anbefale et godt kurs eller privattimer med instruktør for å få hjelp til et treningsopplegg som er best for dere. Du finner mange gode instruktører i hele landet på denne siden:https://www.atferdskonsulenter.no/  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...