Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har erfaring med dette? Drypper rødt klart blod fra tissen/urinrøret. Har tydelig trukket opp stellet så godt han klarer så jeg får ikke sett på selve utstyret for å si det sånn, så vet ikke om det er skadet.

Skrevet

En hannhund til ei veninne av meg begynte å dryppe blod fra tissen. Nå husker jeg ikke helt hva som feilte ham men jeg tror det var KRAFTIG urinveisinfeksjon, mulig det var blitt nyrebekkenbetennelse (hvis hunder kan få det?). Viste seg i ettertid at han hadde kreft i testiklene også men det tror jeg ikke hadde sammenheng :ahappy:

Ellers tenker jeg også prostataproblemer. Men jeg ville dratt til dyrlege hvis jeg var deg :)

Skrevet

Intakt hannhund? Det kan være prostataproblemer.

Intakt ja

En hannhund til ei veninne av meg begynte å dryppe blod fra tissen. Nå husker jeg ikke helt hva som feilte ham men jeg tror det var KRAFTIG urinveisinfeksjon, mulig det var blitt nyrebekkenbetennelse (hvis hunder kan få det?). Viste seg i ettertid at han hadde kreft i testiklene også men det tror jeg ikke hadde sammenheng :ahappy:

Ellers tenker jeg også prostataproblemer. Men jeg ville dratt til dyrlege hvis jeg var deg :)

Ah.. Hørtes ikke bra ut da.

Snakte med dyrelegekontoret og de sa jeg kunne se det an over helgen, vist det derimot drypte tykkere veske, eller det ble tegnt il ubehag eller mye opphovning så skulle jeg ringe vakta.

Skrevet

En av mine tidligere hunder hadde hyppige prostatabetennelser, og de startet ofte med ganske store blødninger.

Så det kan jo høres ut som om det er det.

Hampus har hatt prostatabetennelse, men uten blødninger.

Han hadde dog mye smerter, det hadde ikke Rambo.

Skrevet

Tidligere hannhunden min hadde problemer med at det dryppet blod fra tissen. Var forstørret prostata, fikk endetarmsbrokk grunnet prostataen og måtte gjennom en ganske stor operasjon +kastrering. Så ville absolutt sjekket det nøye! :)

Skrevet

Min forrige setter hadde blod i urinen og måtte kastreres pga for stor prostata.

En av mine tidligere hunder hadde hyppige prostatabetennelser, og de startet ofte med ganske store blødninger.

Så det kan jo høres ut som om det er det.

Hampus har hatt prostatabetennelse, men uten blødninger.

Han hadde dog mye smerter, det hadde ikke Rambo.

Tidligere hannhunden min hadde problemer med at det dryppet blod fra tissen. Var forstørret prostata, fikk endetarmsbrokk grunnet prostataen og måtte gjennom en ganske stor operasjon +kastrering. Så ville absolutt sjekket det nøye! :)

Var det andre symptomer enn blod og eventuell smerte?

Han sluttet å blø iløpet av første kvelden og han virker på ingen måte plaget. Litt usikker på området var litt hovent i og med jeg aldri har undersøkt det området så nøye før :P

Fikk undersøke, spyle med saltvannsoppløsning og i det hele tatt, uten at han brydde seg det minste. Blodet var rent blod, og det har ikke kommet noen unormal gøgge i etterkant.

Skrevet

Forstørret prostata. Min ES har det til tider ;) Fikses med en tablettkur på 7 dager, varer i 6 mnd ;)

Er det andre symptomer på forstørret prostata/prostatabetennelse enn blod fra penis og eventuell smerte?

Skrevet

Var det andre symptomer enn blod og eventuell smerte?

Han sluttet å blø iløpet av første kvelden og han virker på ingen måte plaget. Litt usikker på området var litt hovent i og med jeg aldri har undersøkt det området så nøye før :P

Fikk undersøke, spyle med saltvannsoppløsning og i det hele tatt, uten at han brydde seg det minste. Blodet var rent blod, og det har ikke kommet noen unormal gøgge i etterkant.

Min viste ikke noe smerter i det hele tatt. Han hadde dryppet blod kanskje i opptil et par mnder før han fikk endetarmsbrokk(kun ved tissing og det kunne gå dager mellom hver gang). Fikk ikke medisiner for prostataproblemene de gangene vi var hos veterinær heller, bare "vente og se an kastrering". Fikk endetarmsbrokk en uke etter siste veterinærsjekk.

Edit: Kom på at han hadde av og til problemer med avføring/treg mage, noe som kunne komme av forstørret prostata..

Skrevet

Min viste ikke noe smerter i det hele tatt. Han hadde dryppet blod kanskje i opptil et par mnder før han fikk endetarmsbrokk(kun ved tissing og det kunne gå dager mellom hver gang). Fikk ikke medisiner for prostataproblemene de gangene vi var hos veterinær heller, bare "vente og se an kastrering". Fikk endetarmsbrokk en uke etter siste veterinærsjekk.

Edit: Kom på at han hadde av og til problemer med avføring/treg mage, noe som kunne komme av forstørret prostata..

Hmm... her har vi omvendt problem. Løs mage, har forbundet det med tørrför da han er vesentlig bedre i magen på 100% V&H "diett". (han er løs i magen på alt av tørrför jeg har prøvd til nå)

Skrevet

Sånn til motvekt i tråden... det kan være noe helt udramatisk også. Et sprukket blodkar for eksempel. Det var forklaringen veterinæren kom frem til når min hannhund hadde hadde blod-drypp derfra.

• 3 months later...
Skrevet

Hva var det? Vi har sett bloddråper på gulvet iblant, og trodd det var etter kloklipp eller småsår. Nå viser det seg at Kovu går og drypper blod fra tissen. :/ Dyrlegen åpner om en halvtime...

Skrevet

Vi har vært hos dyrlegen idag med akkurat det samme. Skal på UL for å finne ut hva det er, men vetten mente det var prostataen. Ikke noe gøy, men Garm virker ikke plaget i det hele tatt ihvertfall

Skrevet

Arok dryppet også blod,der fant de cyster i prostata.Behandlingen var/er kastrerings chip,blødningene stoppet i løpet av første døgnet med chip.

Skrevet

Arok dryppet også blod,der fant de cyster i prostata.Behandlingen var/er kastrerings chip,blødningene stoppet i løpet av første døgnet med chip.

For godt? Forsvinner cystene da?

Skrevet (endret)

For godt? Forsvinner cystene da?

Skjønte ikke helt funksjonen jeg,men cystene kom visst pga.hormonproduksjon. Forsvant gjorde blødningene uansett :icon_confused: og de oppstod da cystene sprakk...Så da har vel cystene forsvunnet??

Endret av Toril
Skrevet

Ved kastering senkes testosteronnivået, og cyster/hevelse vil gå ned. Noen blir friske med bare en chip, andre må kastreres kirurgisk for å bli friske. Prostataproblemer er veldig vanlig i inntakte, voksne hanner, og de ser det mer på hanner som ikke brukt i avl enn i avlhanner.

Skrevet

Skjønte ikke helt funksjonen jeg,men cystene kom visst pga.hormonproduksjon. Forsvant gjorde blødningene uansett :icon_confused: og de oppstod da cystene sprakk...Så da har vel cystene forsvunnet??

Vi har nok samme "problem". Bikkja er så kåt at han sprekker, bokstavelig talt. :P Ble anbefalt chip som mulig løsning her også, må tenke litt og muligens konferere litt med oppdretter før vi prøver oss. Har jo fått det foreslått tidligere også, av adferdsmenneske som har observert at han er godt over normalt hormonell...

Skrevet

Hva var det? Vi har sett bloddråper på gulvet iblant, og trodd det var etter kloklipp eller småsår. Nå viser det seg at Kovu går og drypper blod fra tissen. :/ Dyrlegen åpner om en halvtime...

Vet konkluderte med skade samt en mulig grums"infeksjon", fikk beskjed om å spyle med saltvann i minimum 10 dager eventuelt til grønnfargen/pusset forsvant.

Har ikke vært noe mer bloddrypp i etterkant. ;)

Vet dog ikke hvor lenge behandlinga foregikk iom han ble sent avgårde til Ålesund i ferien til min mor bare noen dager etterpå, hun døde brått nå nylig så jeg fikk aldri spurt hvordan behandlingen gikk, men bikkja er i hvert fall "symptomsfri" nå.

Skrevet

Ikke uvanlig at hunder får krystaller i urinen, om disse blir store og mange nok dannes det urinstein, dette kan føre til at en liten vene sprekker og det drypper litt blod. Urinveisinfeksjon kan gi blod i urinen, det kan være mange "uskyldige" grunner, må ikke være det verst tenkelige.

• 2 years later...
Skrevet

Drar opp denne igjen. 
Denne gang ikke like rødt og klart som sist, men fremdeles tydelig blod. Spylt med saltvann i forhuden, da drypper han ikke på ca 15-20minutt, men så er det påan igjen. Ikke mye drypping, men sånn litt innimellom. 
Har dratt tilbake forhuden og kikket, men ingen synlige rifter eller spor etter hvor han blør fra. 
Allmentilstanden er fin.

Fikk time hos dyrelegen i morgen. 

(Sist gang var det forøvrig som jeg trodde, at han fikk en rift eller noe)