Gå til innhold
Hundesonen.no

Tips til spray for å fjerne urin/urinlukt fra tepper


SandraNH
 Share

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Det enkleste er å fjerne teppene mens valpen er liten (er det vegg til vegg - hiv ut og legg laminat) - lag blanding av eddik og vann, tørk tiss, spray på eddikblandingen og tørk godt og vips, lukt borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vegg til vegg nei :) Jeg henter valpen i neste uke, og tenkte å gå til innkjøp av nyttige produkter som jeg vil få bruk for. Når valpen tisser inne på gulvet er det jo greit, kan jo tørke opp og kanskje vaske litt med Jif sin "spray og mopp" spray for å få vasket vekk ordentlig.. men tenkte også at jeg kan umulig fjerne alle mattene på gulvene, så regner med det blir noen våte flekker noen plasser, samt kanskje på noen pledd osv. Trur ikke spray og mopp vil fungere så godt på tekstiler...

Så generelt sett ønsker jeg tips til slike produkter som kan være gode å ha med valp i hus! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerna alle teppa etter 3 gangs tissing.. jeg vaska det opp med grønnsåpe og vann, hadde teppe ut og skrubba hehe.. men som sagt, etter gang 3 å teppet, da fjerna jeg alt.. har kasta teppet ho tissa på for gadd ikke vaske mere, og så har jeg bestemt meg at nytt teppe ikke kommer i hus før til jul når ho er 1 år:) Rare var at da jeg fjerna teppene, da slutta ho og tisse inne også :) Men så kan jeg si at jeg gikk sikkert ut hver time når vi var hjemme:) Nå kan ho holde seg i 12 timer uten å gidde gå å do.. Ho legger seg kanskje i 22 tiden på kvelden, og neste morgen så står ikke vi opp før 10-11 tiden (helgene) og jeg må mase ho ut for å tisse.. ho vil bare sove:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare var at da jeg fjerna teppene, da slutta ho og tisse inne også :)

Min spede erfaring tilsier at det eeegentlig ikke er rart i det hele tatt, de fleste hunder foretrekker å tisse på absorberende underlag, og når muligheten til det forsvinner innendørs begynner de kanskje mer og mer å foretrekke utendørs? :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min spede erfaring tilsier at det eeegentlig ikke er rart i det hele tatt, de fleste hunder foretrekker å tisse på absorberende underlag, og når muligheten til det forsvinner innendørs begynner de kanskje mer og mer å foretrekke utendørs? :)

Bleh.. Ja. Doffen foretrakk tepper og dyner. Han tisset aldri på gulvene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...