Gå til innhold
Hundesonen.no

Gnagsår på albuene av kløv?


Heidihj
 Share

Recommended Posts

Er det noen andre her som har merket at hunden har fått det?

Jeg bruker min eldste malamute mye til kløving, men har i det siste merket at hun får merker på albuene. Kløven er togokløven fra Seleverkstedet som jeg til nå har vært veldig fornøyd med ellers!

Hva gjør dere med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fikk samme problemet her. Tenkte på å bruke den tskjorta til katahdin under for å beskytte mot friksjon men den har ikke lange nok ermer. Så da er det enten kondomdress eller ny kløv. Heller vel mot det siste. Kløven passer obviously ikke.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter kløv? Eller finnes det en smart måte å unngå dette på? For det må vel være kløven som ikke passer passformen hennes, eller så sitter den ikke godt på henne uansett. Heldigvis har ikke Mana fått gnagsår av kløven her, men jeg følger alltid med.

Men kløven ligger vel over albuene på en måte? Mulig du kan prøve å heise den opp litt hvis den har mulighet for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre kløver jeg har prøvd har sittet i nærheten så godt som denne.. De som gjør det er for små for mitt bruk også (rufferwear ol.).

Syns det er vanskelig. Vet det er et kjent problem i malamuteverdenen at kløver ikke sitter godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd laika-kløven? kanskje den sitter bedre på akkurat din hund? Selv om togo kløven går for å være av de beste kløvene, er det jo sånn at ikke alle kløver sitter like godt på alle hunder... :) litt som med oss og ryggsekker. Det gjelder å prøve seg frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Mulig du kan prøve å heise den opp litt hvis den har mulighet for det?

Skal vel absolutt være mulighet for det, med heves så tenker jeg da stroppen som går over på utsiden av veskene og hever de ut fra siden, kjenner ikke til Togo i detalj men det er jo akkurat fasiliteter som dette som skiller gode kløver fra jallasøppel.

Står jo om det her:

http://www.seleverkstedet.no/produkter/klover/togo-kloven

Hevereima sitter festet i kanten på sideveskene. Når denne strammes, heves veskene litt ut fra hundens overarmer. Strammer du for mye, vil kløven miste mye av sin stabilitet

.

Verdt å lese resten om pakking osv..

Bilde som viser:

20120420_200157.jpg?w=494&h=372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd laika-kløven? kanskje den sitter bedre på akkurat din hund? Selv om togo kløven går for å være av de beste kløvene, er det jo sånn at ikke alle kløver sitter like godt på alle hunder... :) litt som med oss og ryggsekker. Det gjelder å prøve seg frem :)

Laikaen er ikke prøvd. Føler jeg må prøve de skikkelig før jeg veit noe. Gjelder ihvetfall de jeg har testet før. Skal se om jeg kan låne litt forskjellige kløver i sommer :)

Skal vel absolutt være mulighet for det, med heves så tenker jeg da stroppen som går over på utsiden av veskene og hever de ut fra siden, kjenner ikke til Togo i detalj men det er jo akkurat fasiliteter som dette som skiller gode kløver fra jallasøppel.

Står jo om det her:

http://www.seleverkstedet.no/produkter/klover/togo-kloven

.

Verdt å lese resten om pakking osv..

Har prøvd justering, og jeg tror pakkingen stort sett er i orden (har lest nøye både her og andre steder), men noe er jo galt. Skal justere litt annerledes til neste tur.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Har prøvd justering, og jeg tror pakkingen stort sett er i orden (har lest nøye både her og andre steder), men noe er jo galt. Skal justere litt annerledes til neste tur.

Takk for svar :)

Str da, går den langt under albuene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel absolutt være mulighet for det, med heves så tenker jeg da stroppen som går over på utsiden av veskene og hever de ut fra siden, kjenner ikke til Togo i detalj men det er jo akkurat fasiliteter som dette som skiller gode kløver fra jallasøppel.

Står jo om det her:

http://www.seleverkstedet.no/produkter/klover/togo-kloven

.

Verdt å lese resten om pakking osv..

Bilde som viser:

20120420_200157.jpg?w=494&h=372

Ja var det jeg tenkte på ja, men det er ikke alle kløver som har den muligheten. Men Togo er et såpass godt merke at jegv il tro de har tenkte på det.

Tror ihvertfall at skikkelig heving av kløven kan hjelpe, eller så burde du kanskje bytte kløv :)

Mana sin stopper ved albuene, så den er ca på linje med buken, og så ligger den sånn at den står litt ut fra brystet hennes på sidene slik at de ikke er borti albuene. Men Mayah er jo mye breiere og helt annet bygd enn spinkle Mana da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Togo-kløvene kan spennes opp så kløvveskene ikke ligger borti albuene. Bilde av hunden med kløven på og vise akkurat hvor den gnager? Strengt tatt skal ikke kløvveskene ligge innpå albuene i det hele tatt om de er riktig innstilt (og kløven passer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt det problemet, men det første jeg tenker er jo og spenne opp kløvveskene mer, evt at du har en størrelse for stor kløv eller selvfølgelig at modellen er feil for din hund... Om ikke oppspenning er nok så kan det kanskje utgjøre en forskjell hvordan kløven er pakket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...