Red Merle Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 Jatzy fikk gul på aussie spesialen. NKK hadde gjort en feil, som gjorde at vi ikke fikk med oss kritikken hjem samme dag, og ikke fikk jeg lest den heller. Nå har jeg fått den tilsendt på mail, men sliter litt med å tyde den. Noen som vil hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 "Scissor bite. Under teeth missing P3. Ex. type. Correct prop. Fem. head correct prop. Sufficient neck. Correct ang. Toe out in rear. Level back ?? ?? (fluent side? Det er det jeg tyder) gate. Cow hooked in back. Due to teeth." (Premieringen ble altså gitt pga tannmangel.) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 4. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 "Scissor bite. Under teeth missing P3. Ex. type. Correct prop. Fem. head correct prop. Sufficient neck. Correct ang. Toe out in rear. Level back ?? ?? (fluent side? Det er det jeg tyder) gate. Cow hooked in back. Due to teeth." (Premieringen ble altså gitt pga tannmangel.) Ja det er noe av det samme som jeg klarte å tyde frem selv At hun fikk gul pga tennene vet jeg, da dommeren sa det til meg selv, og at det var veldig synd. Men det er p4 hun mangler, ikke p 3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 4. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 4. Juni 2013 Sissors bite. Under - teeth missing P3. Exc. type. Correct prop. Fem. head. ..... prop. Sufficient neck. Correct ang. Toe out in rear (?). Level back. ..... side gate(?). Cowhocked in back. Due to teeth. Virker som om hunden fikk good mest basert på tannmangelen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anilex Skrevet 5. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 5. Juni 2013 "Scissor bite. Under teeth missing P3. Ex. type. Correct prop. Fem. head correct prop. Sufficient neck. Correct ang. Toe out in rear. Level back ?? ?? (fluent side? Det er det jeg tyder) gate. Cow hooked in back. Due to teeth." (Premieringen ble altså gitt pga tannmangel.) Mistenker det skal være gait, og ikke gate. Altså gangart/bevegelse. Ellers er jeg enig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 9. Juni 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Juni 2013 Vi har vært på utstilling igjen. Denne gangen ei blåsløyfe, og ingen ord om tennene. Noen som klarer å tyde denne kritikken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anilex Skrevet 10. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2013 Rather compact with a little arched back. Nice female head, loose in albows, turning in in front. Wery narrow in rear. Will prefere more effective and powerful movement with better drive and determinition. Nice chest, long tail. Beautiful condition. Nice coat, light color...? (kan det være at det ikke skulle være g men t og at det står coloration?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 10. Juni 2013 Rapporter Share Skrevet 10. Juni 2013 "Scissor bite. Under teeth missing P3. Ex. type. Correct prop. Fem. head correct prop. Sufficient neck. Correct ang. Toe out in rear. Level back ?? ?? (fluent side? Det er det jeg tyder) gate. Cow hooked in back. Due to teeth." (Premieringen ble altså gitt pga tannmangel.) fluent side gait (det står gate, men det skal nok være gait) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandraNH Skrevet 8. September 2013 Rapporter Share Skrevet 8. September 2013 Hei! Orker ikke lage ny tråd, så kan vel bare spørre her. Har vært på valpeshow idag og fått fin kritikk Har bare et par små spørsmål, for å se om jeg har skjønt rett. Kritikken var som følgende: "4mnd. Herlig T. Søtt hode, korr.bitt. God hals + skulder. God o-linje, velv.bak. God kropp for alder. Viser i glimt gode bev. God pels, godt temp." Jeg kan starte med T: Står T for tispe? O-linje er det rygg? Evt hvor på ryggen ? Velv.bak, betyr dette velvinklet bak? Godt temp, er det da temperament som menes? På forhånd takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 8. September 2013 Rapporter Share Skrevet 8. September 2013 Hei! Orker ikke lage ny tråd, så kan vel bare spørre her. Har vært på valpeshow idag og fått fin kritikk Har bare et par små spørsmål, for å se om jeg har skjønt rett. Kritikken var som følgende: "4mnd. Herlig T. Søtt hode, korr.bitt. God hals + skulder. God o-linje, velv.bak. God kropp for alder. Viser i glimt gode bev. God pels, godt temp." Jeg kan starte med T: Står T for tispe? O-linje er det rygg? Evt hvor på ryggen ? Velv.bak, betyr dette velvinklet bak? Godt temp, er det da temperament som menes? På forhånd takk Gjetter på t for tispe ja, overlinje er liksom hele ryggen fra nakke til hale, den skal vel stort sett være fast, fin og rett er mitt inntrykk, velv er velvinklet. Temp er temperament ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandraNH Skrevet 8. September 2013 Rapporter Share Skrevet 8. September 2013 Gjetter på t for tispe ja, overlinje er liksom hele ryggen fra nakke til hale, den skal vel stort sett være fast, fin og rett er mitt inntrykk, velv er velvinklet. Temp er temperament ja Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Vil noen hjelpe meg å tyde kritikken jeg fikk i går? Jeg forstår det meste, men står fast på enkelte deler. Dette er hva jeg selv klarer å lese: "15 mndr, 39cm, stor kv.(?) subst (substans?). f(?), hyggelig type. g.hode/uttrykk. Steil/framsk. savn(???). ??/dybde g. kropp noe lang i lenden. Velmuskl bakp, noe lavt halefeste. Typisk ??? alder, bra temp. En helt gjennom trivelig fam. hund". Jeg har understreket de delene jeg trenger hjelp til å tyde - noen som har noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Så bare kjapt nå. Men det siste er typiske bevegelser for alder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Vil noen hjelpe meg å tyde kritikken jeg fikk i går? Jeg forstår det meste, men står fast på enkelte deler. 15 mnd, 39 cm, stor ... substansfull, hyggelig type. Godt hode/uttrykk. Steil/framskutt (gjelder skulder). Savner forbryst/dybde. God kropp, noe lang i lenden. Velmusklet bakpart, noe lavt halefeste. Typiske bevegelser for alder. Bra temperament. En helt gjennom trivelig familiehund. Edit: En klassisk kritikk fra denne dommeren . Jeg har skrevet en del slike for henne opp gjennom årene . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Tipper kv kan være kvadratisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Tipper kv kan være kvadratisk Tenkte også på det, men han kan jo ikke være både kvadratisk og litt for lang i lenden samtidig. Men takk for hjelp til tyding, alle! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Tenkte også på det, men han kan jo ikke være både kvadratisk og litt for lang i lenden samtidig. Men takk for hjelp til tyding, alle! Jo, kan vel egentlig det? Lang i lenden, kort i "ribba" (kommer kke på riktig betegnelse). Totalt set riktig lengde, altså kvadratisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Tenkte også på det, men han kan jo ikke være både kvadratisk og litt for lang i lenden samtidig. Men takk for hjelp til tyding, alle! Joda, det er fullt mulig. Lenden handler jo bare om en liten del, mens helhetsinntrykket likevel kan være kvadratisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Ja, sånn ja. Da er jeg med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Mulig helhetsinntrykket kan være kvadratisk, men som regel vil jo en hund som er noe lang i lenden bli for lang da. Tror ikke jeg har vært borti at dommere kikker på at en hund er for lang i lenden om den samtidig er kvadratisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Mulig helhetsinntrykket kan være kvadratisk, men som regel vil jo en hund som er noe lang i lenden bli for lang da. Tror ikke jeg har vært borti at dommere kikker på at en hund er for lang i lenden om den samtidig er kvadratisk. Har vært borti det på DP. Gjerne kort bystkorg da. Selv om omrisset av hunden er kvadratisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
patricia Skrevet 15. September 2013 Rapporter Share Skrevet 15. September 2013 Hva mener en dommer med: Active topline? Level rib ? Er overlinjen i bevegelse under trav? Er ribbeina for flate ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraSL Skrevet 23. November 2013 Rapporter Share Skrevet 23. November 2013 noen som vet hva tiltal.hode m. bra bredde i skallen betyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 23. November 2013 Rapporter Share Skrevet 23. November 2013 noen som vet hva tiltal.hode m. bra bredde i skallen betyr? tiltalende hode med bra bredde i skallen? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts