Gå til innhold
Hundesonen.no

Skrive leilighetsannonse


Nirm
 Share

Recommended Posts

Jeg trenger litt hjelp. Skal skrive annonse til leilighet nå, og lurer på litt hva jeg bør ha med for å skille meg litt ut. Jeg tenkte også å slenge med noen bilder av hundene, slik at folk SER at det er hunder med på lasset. Men hva slags? Fra trening, eller bare "se hvor søt vi er" bilder?

Det er så lett å skrive standard "stille og rolig" opplegg, men jeg er jo det. Ikke fester jeg, ikke røyker jeg, ikke spiller jeg høy musikk. Hundene bjeffer ikke inne annet enn når det banker på døra.

Jeg tenker å ha med kjønn, alder og yrke. Og at jeg stiller depositum selv (siden så mange skriver at de ikke godtar sosialgaranti etc). Så må jeg ha med at jeg har to schäfere, og en bil som må ha parkeringsmuligheter på dagtid (siden jeg sover når det er 2 timer mot betaling opplegg så mange steder i byen her). Samt hvilket område jeg ønsker å leie i.

Men hva mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid lurt å skrive hva slags type du er. Om du er en fester eller en rolig og ordentlig person. Beskriv deg og din hverdag litt slik at de får et bilde på hvordan du er som person. Og om du røyker - det er viktig.

Siden du har hunder kan det også hjelpe å skrive litt om dem, ikke bare legge ved bilder, og hvordan de er oppdratt, da mange er litt redde med en gang de hører ordet hund. Så de vil nok gjerne høre om hundene og. Når jeg søker på leiligheter skriver jeg litt om Mana for å vise de at jeg er en ordentlig hundeeier, og at bikkja kan væe alene uten problemer osv. Og at hun er stille.

Ellers har du noen maxleie du kan ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du referanse fra tidligere bosted du kan oppgi?

Er det slik at du har hundene dine med på jobb? Da kan du jo evt. skrive at hundene ikke bråker og i tillegg er lite alene hjemme(dvs. at de bruker ikke hele dagen/natten på å bjeffe mens du er på jobb)?

Størrelse, beliggenhet, prisklasse?

Hum, er ikke så proff på dette med annonser selv kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet min del annonser de siste tre - fire årene, og den annonsen som fungerte best var hvor jeg skrev "en kontaktannonse" i den forstand at jeg fortalte om hva jeg gjør, hva jeg jobber med, livssituasjon og et par kuriositeter. Var også ganske klar på hva slags sted jeg ønsket og prisklasse.

Formel:

1. Hvem du er, hva du driver med, hva du liker å gjøre. Begynn med det viktigste først og avslutt med kuriositeter som f.eks: "Har alltid drevet mye med musikk" eller "Har trenerkurs i friidrett". Jo mer de vet, jo mer stoler de på deg - selv om noen sikkert luker deg ut fordi du gjør det du gjør...Men det er bedre å bli avslått med en gang, enn at man blir det på visning.

2. Hva du ser etter. Liten leilighet? 9000 i måneden?

3. Kontaktinformasjon og tidligere leieforhold.

Sånn jeg gjør det iallefall.

Edit: Bildene kan gjerne være personlig, men ikke bruk bilder du ikke ville vist bestemora di. Grei tommelfingerregel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan legge ut den jeg skrev for 1-2 uker siden. Har allerede fått positivt svar på den men jeg skal jo ikke flytte alikevel, forhåpentligvis.

"Hei!

Mitt navn er Hanne Nordskag og jeg er ei jente på 25 år.

Jeg er på utkikk etter en leilighet/hybel eller noe liknende hvor jeg og hunden min Mana kan bo.

Litt om meg:

Jeg er en rolig og ansvarsfull jente som er like glad i mitt eget selskap som det å være sosial. Jeg trives veldig godt ute i naturen og er et friluftsmenneske - og derfor er jeg mye på tur med hunden min. Jeg liker å holde meg aktiv, men setter også pris på rolige dager hjemme for meg selv. Jeg er ikke en bråkete fyllejente, men kan godt kose meg i godt selskap innimellom. Med andre ord - så har jeg vokst opp og respekterer ro og fred, og setter såklart pris på dette selv. Jeg er en livsnyter og er alltid i godt humør.

Har gått Grafisk Design på NKF, har startet en egen bedrift på siden og jobber for tiden i en klesbutikk på Tveita Senter.

Litt om hunden min:

Det er en tispe av rasen Alaskan Husky. Hun er rolig og bjeffer ikke, og er også vant til å være hjemme alene uten problemer. Hun har nå blitt 2 år og er ganske lydig. Trener lydighet, trekk og spor med henne.

Jeg kan gjerne tenke meg å bo litt utenfor byen, med mulighet for turer i marka. Gjerne et litt rolig sted, men helst med grei tilgang til kollektivtrafikk, da jeg ikke har bil. Og gjerne på østkanten av Oslo men dette er ikke noe krav såklart.

Maksprisen er på 5000 men for et fint sted kan jeg strekke meg til 6000/mnd.

Jeg kunne helst tenke meg å bo alene men hvis det skulle være et kollektiv er det fint om vi kanskje matcher litt med tanke på hund og friluftsliv.

Lurer du på noe angående meg eller hunden er det bare å ta kontakt!

Mvh
Hanne Nordskag"

Noe sånt bruker jeg å skrive. Kort om meg selv, hvor jeg jobber (eventuelt at du er en sikker betaler), hva jeg ønsker og om hunden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet må vel være å få utleiere til å ta kontakt, og da stemmer også jeg for å holde det enkelt. Jeg har vanskelig for å tro at de som har bestemt seg for ikke å leie ut til noen med dyr vil ta seg bryet med å lese en lang annonse for å la seg overtale. Og så ville jeg vært forsiktig med å liste for mange ønsker og krav. Det kan være du går glipp av interessante tilbud på den måten.

Personlig vil jeg vel også tro at de fleste tar det for gitt at man stiller med depositum selv? Jeg ville i hvert fall blitt skeptisk om til annonse der noen følte behov for å poengtere det. Er ikke så sikker på det med bilde av hundene heller, for å være helt ærlig. To schæfere? Sorry, men jeg tror du er tjent med å vente til du kan bruke smilestemmen når du skal selge inn akkurat det. Kan du ikke bare si "med hund" eller omtale deg selv som "aktiv hundeeier" i annonsen? Om du skal bruke bilde med hund som blikkfang, la det bli et dobbeltportrett av deg og en av hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe slikt??

Jeg heter Mikkel og er straks 36 år. Er på jakt etter et sted å leie i Oslo området, og er primært på jakt etter langtidsleie. Jeg jobber som vekter, turnus med kun nattarbeid. Er sikker betaler, og stiller depositum selv.

Som person er jeg stille og rolig. Jeg røyker ikke, og tillater aldri røyking inne. Er særdeles måteholden med alkohol, og fester ikke. Pga innendørsallergi kan jeg ikke ha vegg-til-vegg tepper.

Med meg på lasset har jeg to schäferhundtisper. En på 9 år, og en på 1.5 år. Begge er snille mot andre hunder og mennesker. De bjeffer ikke inne så sant ikke det banker på døra, og siden de er med meg på jobb, så er de veldig lite alene hjemme. De få gangene de er alene hjemme, bruker de å være stille og rolig. Begge hundene trenes aktiv innen konkurranse.

Jeg jobber på Tåsen, og kunne gjerne tenkt meg noe ikke så veldig langt unna jobben, og ønsker et sted innenfor bomringen, eller nord for bomringen (Rv4, E6, Østre Akervei retningen). Pris kommer an på beliggenheten. Men jeg tenkte max 7000 kr i månden +/- etter beliggenhet og om strøm er inkludert eller ikke. Skulle gjerne hatt noe som har enten et soverom eller sovealkove, i tillegg til at jeg er avhengig av å kunne parkere en bil dagtid. Ønsker å ha noe turterreng i nærheten, og ønsker ikke å bo midt i sentrumskjernen.

Pga arbeidstid er jeg lettest å få tak i på mail eller SMS, så kan jeg ringe opp igjen.

Ønsker gjerne noe fra 1.8., men dato er ikke absolutt, da jeg har mulighet for å pendle en liten periode, dersom noe skulle bli ledig senere utover høsten.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet må vel være å få utleiere til å ta kontakt, og da stemmer også jeg for å holde det enkelt. Jeg har vanskelig for å tro at de som har bestemt seg for ikke å leie ut til noen med dyr vil ta seg bryet med å lese en lang annonse for å la seg overtale. Og så ville jeg vært forsiktig med å liste for mange ønsker og krav. Det kan være du går glipp av interessante tilbud på den måten.

Personlig vil jeg vel også tro at de fleste tar det for gitt at man stiller med depositum selv? Jeg ville i hvert fall blitt skeptisk om til annonse der noen følte behov for å poengtere det. Er ikke så sikker på det med bilde av hundene heller, for å være helt ærlig. To schæfere? Sorry, men jeg tror du er tjent med å vente til du kan bruke smilestemmen når du skal selge inn akkurat det. Kan du ikke bare si "med hund" eller omtale deg selv som "aktiv hundeeier" i annonsen? Om du skal bruke bilde med hund som blikkfang, la det bli et dobbeltportrett av deg og en av hundene.

Grunnen til at jeg tenkte å poengtere med depositumet, er at veldig mange annonser her i Oslo ligger nå ute med "godtar ikke kommunal/sosial garanti".

Og hvorfor skal jeg ikke si at jeg har schäfere når jeg har det? Jeg har ikke lyst til å prate med en haug med mennesker som blir hysterisk med en gang jeg sier schäferhund og ikke ønsker de der. Jeg trur ikke de blir noe snillere eller mindre farlig eller what ever om jeg venter til jeg prater med de og sier "du forresten, hundene mine er ikke pudler". :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor skal jeg ikke si at jeg har schäfere når jeg har det? Jeg har ikke lyst til å prate med en haug med mennesker som blir hysterisk med en gang jeg sier schäferhund og ikke ønsker de der. Jeg trur ikke de blir noe snillere eller mindre farlig eller what ever om jeg venter til jeg prater med de og sier "du forresten, hundene mine er ikke pudler". :P

Nei, det får selvsagt bli opp til deg, det. Jeg tenkte kanskje det var verd å snakke med et par hysterikere for å sikre seg at også den ene skeptikeren som er villig til å la seg overtale også skulle ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...