Gå til innhold
Hundesonen.no

Omplasseringsannonse - "mixed signals"


Tabris
 Share

Recommended Posts

Jeg vil ikke lenke til selve annonsen siden jeg ikke ønsker å "drite ut" noen, men jeg kjenner jeg fikk litt "mixed signals" av denne. En voksen hund skal omplasseres, og i teksten står som følger:

" vi hadde annonse tidligere og fikk over 30 henvendelser. for å være sikre på at han kommer til en erfaren og flink eier som har tid til han, så vil vi ha 1000kr for å være sikre å at han får det godt. det følger med alt av utstyr som er ny innkjøpt og en 10kg sekk med mat. Første mann til mølla ( Og`gutten!)

Send mail for bilder, kun seriøse og gjennomtenkte henvendelser!! ;)"

Andre som ikke helt ser samsvaret mellom å ta tusen kroner for å passe på at hunden kommer til et godt hjem og "førstemann til mølla!"...?

(Jeg forsto heller ikke dette med at de hadde hatt annonsen ute før med 30 interesserte - var det umulig å finne noen seriøse blant dem når hunden ikke ble solgt for tusen kroner?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke lenke til selve annonsen siden jeg ikke ønsker å "drite ut" noen, men jeg kjenner jeg fikk litt "mixed signals" av denne. En voksen hund skal omplasseres, og i teksten står som følger:

" vi hadde annonse tidligere og fikk over 30 henvendelser. for å være sikre på at han kommer til en erfaren og flink eier som har tid til han, så vil vi ha 1000kr for å være sikre å at han får det godt. det følger med alt av utstyr som er ny innkjøpt og en 10kg sekk med mat. Første mann til mølla ( Og`gutten!)

Send mail for bilder, kun seriøse og gjennomtenkte henvendelser! ;)"

Andre som ikke helt ser samsvaret mellom å ta tusen kroner for å passe på at hunden kommer til et godt hjem og "førstemann til mølla!"...?

(Jeg forsto heller ikke dette med at de hadde hatt annonsen ute før med 30 interesserte - var det umulig å finne noen seriøse blant dem når hunden ikke ble solgt for tusen kroner?)

Jeg har omplassert en hund en gang. Og hadde MANGE som var interessert. Det hjalp likevel ikke i og med at jeg hadde presisert at jeg ikke ville overlate hunden til en familie med barn under 10 år og mange som tok kontakt var småbarnsfamilier. Og enda flere var ungdommer uten erfaring og denne hunden krevde erfaring. Etter ca 3 mnd satt jeg igjen med 4 som avr aktuelle, der en falt bort fordi h*n aldri greidde å bestemme seg, en ombestemte seg dagen før hunden skulle hentes, en var i tenkeboksen en stund men fant ut at en allergisk hund ikke var aktuell likevel. Den fjerde endte med å overta hunden. Det tok lang tid, mange samtaler per tlf med mange fremmede mennesker, mange e-poster og mye frustrasjon.

For der er utrolig mange som IKKE er seriøse som henvender seg når man legger ut annonse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så sitt snitt til å tjene litt penger på hunden tipper jeg. Kjente jeg ble litt kvalm av det der...

En tusenlapp er ikke akkurat en formue. Jeg tipper at hunden ble lagt ut uten kostnad, og at de fikk en haug med useriøse henvendelser. Ved å legge på en tusing sorterer de ihvertfall bort de verste.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Forstår muligens tusenlappen som en symbolsk sum for å eventuelt luke bort noen useriøse henvendelser. Men første mann til mølla prinsippet har jeg ingen forståelse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE lett å omplassere voksen hund - i alle fall ikke hvis man må bruke Finn.no.

Guri land hvor mange tullinger som ringer...

Slenger man på noen tusenlapper som pris, så er svarene helt klar "bedre", ja - om man så dropper å ta betalt hvis/når det perfekte hjemmet kommer - ja, så gjør man det.

Jeg har dusinvis av fortellinger om idioter som har kommet hit og trodd at man "får" en hund.. Så ja, jeg skjønner hvis noen velger å prøve ut annonsen på nytt, men da å sile ut de som bare vil ha en gratis hund.

Konklusjon: det perfekte hjemmet finner man ved å ha litt is i magen og vente til det dukker opp...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Altså, det var ikke de tusen kronene i seg selv jeg reagerte på.

Kanskje er de som skal omplassere hunden useriøse, men sansynligvis har de bare slengt på en muntlig halvspøk på slutten. Dårlig formulert annonse, men jeg syns vi tolker litt mye om vi skal si noen er useriøse forde de slenger på et litt smakløst "førstemann til mølla" til slutt i annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg kom over en annonse(slettet nå) om en som måtte omplassere hunden sin. De forrige han hadde omplassert hunden til hadde barn som var slemme osv osv. Hunden måtte bort innen mandag, hvis ikke mistet han leiligheten. Og ikke hadde han tid til å skrive så mye om hunden, fordi han måtte på butikken og den stengte nemlig snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Jeg kom over en annonse(slettet nå) om en som måtte omplassere hunden sin. De forrige han hadde omplassert hunden til hadde barn som var slemme osv osv. Hunden måtte bort innen mandag, hvis ikke mistet han leiligheten. Og ikke hadde han tid til å skrive så mye om hunden, fordi han måtte på butikken og den stengte nemlig snart...

Den har jeg også lest. I tillegg ble mye (eller hele?) annonsen skrevet med caps lock. Veldig lite troverdig hvert fall, skal man først skrive en annonse burde man faktisk ta seg litt tid til å sette seg ned og skrive den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Man kan ikke si særlig mye om et menneskes interitet i hundeomplassering ut fra noen linjer i en salgsannonse. Useriøse kan framstå som svært seriøse, seriøse kan framstå som svært useriøse. Man kan ikke vite før man har snakket med og helst også møtt vedkommende.

Uansett, hvem bryr seg med mindre man faktisk er interessert i hunden?

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...