Gå til innhold
Hundesonen.no

Y-sele til smååå hunder


Recommended Posts

Har en liten hund på størrelse med en litt avlang og slank chihuahua-hann. Hun veier 2,5kg, og skulle hatt seg en ny sele, helst en Y-sele og ikke sånn som går på tvers over brystet. Noen som har tips? :) Padding er et must foran i selen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk hundeutstyr har gode seler til små hunder. Om størrelsene de selger ikke passer så syr de på mål. Har stand på de fleste store utstillinger, det var der jeg fikk vite at de lager på mål dersom størrelsene ikke passer.

Har til dvergpinscher på 4 kg. Er fleecepadding, men ganske tynn fleece som ikke blir våt i snø, og snøen fester seg heller ikke på den. Tørker raskt dersom den er blitt våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leja passer veldig godt inn i en small puppia soft harness. Prøvd den? Leja er 2,7 kg.

Ellers kan jeg anbefale trixie sine y-seler med lett fleecepolstring i størrelse Xs. :) Slik som denne: http://www.trixie.de/en/prod/Dog_Premium_Touring_Harness_with_Fleece_Padding,11696

Hun har hatt en puppia sele før, men ikke den vanlige typen, de ser jo veldig greie ut! :)

Mener jeg har prøvd trixie sele på hun, men at den minste som var i butikken var for stor. Men de har kanskje flere størrelser der på nettet?

Emma er ekstremt smal over bryset og generelt overalt. Det er nok mange chihuahuas som er bredere enn hun *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Hvorfor ikke en kattesele? Er en Chihuahua i nabolaget her som jeg ser bruker det, hehe. :-)

Ellers anbefaler jeg på det varmeste selevest fra B-doggie til små hunder, hun syr etter mål til en rimelig pris, og disse selene sitter så utrolig behagelig på (hun har lagd mye til bl.a Chihuahua). Selv kommer jeg aldri til å kjøpe noe annet enn slik type selevest igjen til han jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke en kattesele? Er en Chihuahua i nabolaget her som jeg ser bruker det, hehe. :-)

Ellers anbefaler jeg på det varmeste selevest fra B-doggie til små hunder, hun syr etter mål til en rimelig pris, og disse selene sitter så utrolig behagelig på (hun har lagd mye til bl.a Chihuahua). Selv kommer jeg aldri til å kjøpe noe annet enn slik type selevest igjen til han jeg har nå.

Alle katteseler jeg har sett har hatt ingen til veldig lite padding :) Emma er så beinete og har lite pels, så ting gnager fort eller napper helle i pelsen, så det må være litt mykt.

Sånne selevester er supre, hun hadde en slik som unghund til den ble for liten. Eneste er at de ikke er så praktiske om sommeren når det er varmt.

Norsk hundeutstyr ja! Prøvde å finne den siden igjen, Emma har hatt sele derifra før men den ble gjenglemt da man flyttet og er nok borte vekk nå. Tusen takk for påminnelsen! Den selen var jo kjempe greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Alle katteseler jeg har sett har hatt ingen til veldig lite padding :) Emma er så beinete og har lite pels, så ting gnager fort eller napper helle i pelsen, så det må være litt mykt.

Sånne selevester er supre, hun hadde en slik som unghund til den ble for liten. Eneste er at de ikke er så praktiske om sommeren når det er varmt.

Sant, det, til det første.

Den jeg har er i ganske tynt bomullsstoff, så blir ikke så varmt. :-) Ellers har jeg også denne typen, men foretrekker egentlig bomullsstoffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten hund på størrelse med en litt avlang og slank chihuahua-hann. Hun veier 2,5kg, og skulle hatt seg en ny sele, helst en Y-sele og ikke sånn som går på tvers over brystet. Noen som har tips? :) Padding er et must foran i selen.

Trixie sin polstret er normalt for stor til en Chihuahua, selv den minste størrelsen (Blir for stor i halsen). Puppia som er nevnt over her er en godt alternativ og vil også nevne denne selen: http://www.waggytail.no/produkt/seler/tur-og-trekk/v-mesh-harness-pinkgray

En myk og god sele som er mye lettere å holde ren enn feks Trixie sin sele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den minste trixieselen er mye, mye tynnere og lettere enn de som er i størrelser over. Det ser ikke ut som samme sele engang. Selger dem der jeg jobber og har tilsvarende sele til Leja, så dere som sier at de er for kraftige har nok ikke sett akkurat den jeg tenker på :) Bare for å nevne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den minste trixieselen er mye, mye tynnere og lettere enn de som er i størrelser over. Det ser ikke ut som samme sele engang. Selger dem der jeg jobber og har tilsvarende sele til Leja, så dere som sier at de er for kraftige har nok ikke sett akkurat den jeg tenker på :) Bare for å nevne det

Størrelse XS er en helt annen type en fra XS-S, S, S-M osv. Mye smaler og med tynnere fleece. Den er ikke for kraftig, men der jeg jobber opplever vi ofte at halsen er altfor vid til svært mange Chihuahua. Derimot kjenner jeg flere med andre miniatyrer som er veldig fornøyd med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelse XS er en helt annen type en fra XS-S, S, S-M osv. Mye smaler og med tynnere fleece. Den er ikke for kraftig, men der jeg jobber opplever vi ofte at halsen er altfor vid til svært mange Chihuahua. Derimot kjenner jeg flere med andre miniatyrer som er veldig fornøyd med den :)

På det nyeste partiet vi har fått inn av disse er det faktiak gjort justeringer ift dette. De er større i livet og noe mindre i fronten :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...